Gå til innhold

Renaultportalen

Om Renault og turer, fugler og dyr

  • Om oss
  • Turene våres
  • Renault gammel bil
  • Renault ny bil
  • Modell biler og tog
  • Morten sin fly side
  • Fugler og dyr

Turer med Renaultklubben

 

Her kan du se på litt av det vi opplever når vi for eksempel er med på turer i forbindelse med Renaultklubben.  Vi har også noen private turer, de kan du se med og trykke på bilde over. Når man reiser på tur er det også viktig at man har skaffet seg en del effekter så man blir synlig i terrenget. Effektene kan du se når du trykker på bilde over.

  • Turer med Renaultklubben »
  • Norsk Renaulttreff 2023 Flisa Camping
Fredag. Klokken er 11 og vi har pakket bilen, den er nyvaska og med ny starter og dørlåser foran
Fredag. Vi har en tre timers tur foran oss og kjenner jeg oss rett, så kommer vi til å bruke 5 timer
Fredag. Selv om vi er på motorveien så presser vi ikke bilen mer enn i 80, men helst ligger vi i 70
Fredag. Europavei 6 (E6) er en norsk riksvei som går mellom Kirkenes og Svinesund, betegnelsen E6 ble innført 1 juni 1965. Tenk deg alle de gamle husene som stod her - Gamle Strømsveien
Fredag. Snøhallen i Lørenskog står enda, den åpnet i 2020. Men nå kommer det smale kjørefelt på E6, så vi må avpasse farten litt. Er dette EU klarert?
Fredag. Første stoppested er Kløfta, hvorfor det heter det er fordi at her var det et historisk et trafikknutepunkt. Veien fra Oslo til Kongsvinger (Riksvei 2) og til Trondheim (E6) skilte lag her, og ble kløyvet - derav navnet Kløften (senere Kløfta)
Fredag. Men det har skjedd mye på Kløfta, nå har dem både hotell og golfbane. Lily Hotel het Miklagard Hotel før, og er nå et av Norges flotteste hotell. Miklagard Golf ble åpnet i 2001 og har en 18-hulls internasjonal mesterskapsbane
Fredag. Vel, parkeringsplassen er nesten full, sikkert mange som har tatt seg fri på en fredag
Fredag. Den nye veien til Kongsvinger har blitt altfor fin, det var mye koseligere å kjøre den svingete veien. Her har vi Kirkedalsbrua som er den lengste brua med sine 244 meter og ble ferdig i 2006
Fredag. På en slik vei er det helt greit å bli forbikjørt av en Mercedes Benz 350 SL fra 1971, hvis jeg skal forstå skiltet rett
Fredag. En dag så skal jeg stoppe her og det mener jeg, her er det mange spennende biler hele tiden
Fredag. Det å komme seg ut av storbyen og nyte landet, setter jeg veldig stor pris på
Fredag. Handmade Grill & Pizza ligger i Oppaker, jeg har alltid lurt litt på det stedet
Fredag. Vi ser alltid etter dyr på veien, og det er i et slikt tre du kan se en ugle. Men det var ingen der nå
Fredag. men vi ser etter veteraner langs veien også, og her står det en Chrysler New Yorker fra 1978
Fredag. Nå har vi stoppet ved Sanngrund Servering og Overnatting, se hvor innbydende Glomma ser ut
Fredag. Glomma er Norges lengste og mest vannrike elv og renner fra Aursunden nordøst for Røros og munner ut i Oslofjorden ved Fredrikstad
Fredag. Sanngrund Servering og Overnatting, jeg må bare sitere litt. Familiebedriften Sanngrund har gjennom 50 år servert og huset gjester langs Glomma. Audni og Roger Ferger, som startet opp i 1972, har gitt stafettpinnen videre til Betty og Arne Udnesseter og Beate og Freddy Ferger. Vi er fortsatt stolte av produktet vi leverer etter alle dissene årene, og vi er enormt takknemlige for alle våre trofaste kunder. Både våre stamgjester, firmaer og lag/foreninger, og ikke minst du som er på farten og stopper innom oss for et besøk
Fredag. Vi har spist der mange ganger og kan anbefale stedet, men denne gangen så har vi ikke tid til det
Fredag. Men vi må videre og kommer til Skarnes bilhoggeri, jeg har ruslet der inne, det kan anbefales
Fredag. Odal Grus er en liten bedrift med 8 ansatte, dem driver knuseverk og leverer alt i knuste fjellprodukter
Fredag. Jeg driver og dokumenterer gamle hus også, kanskje dette blir vernet? Nye planker foran vinduet
Fredag. Så kommer vi til revene på Skarnes som jeg har dokumentert mange ganger før, nå bare teller jeg dem
Fredag. En hvit rev er kjent som Fjellrev eller som polarrev og arktisk rev, så her har kunstneren hvert fantasifull
Fredag. Vi er fremdeles på Skarnes, dem har to rundkjøringer. Hvite fugler som minner deg om, ja hva minner dem deg om...
Fredag. Disse skiltene blir satt opp når turistene skal komme, den elgen er så oppskrytt her oppe, at jeg vet ikke hva
Fredag. Hvorfor har dem laget motorvei på den siste delen til Kongsvinger? Dette er ikke greit å bli forbikjørt av en Folkevognbuss fra 1969
Fredag. Hengebrua i Kongsvinger, også kjent som Kongsvinger bru er en stålhengebro på fylkesvei 396 i Kongsvinger kommune i Innlandet. Det ser ut som det skjer noe her nå
Fredag. Dem har litt igjen, men skal bli ferdig i 2023 - tror jeg...
Fredag. I Kongsvinger kan du se spennende veteranbiler, dette er en Volvo P 1800 fra 1964. Dette er den første modellen med B18-motor, som alle kjenner til
Fredag. Neste stopp er ved Vinger Hotell i Kongsvinger. Vinger Hotell ble bygget i begynnelsen av 1930 årene. Det var allerede den gang et flott praktbygg som huset blant annet Vinger kommunes rådhus frem til sammenslåingen av Vinger og Kongsvinger kommune i 1957
Fredag. Her har vi en traktor til salgs og så er Glåmdal Utstyr- og Motorhistorisk Forening her også
Fredag. Hvor lenge Norsenga bru skal være enveiskjørt, blir spennende å se
Fredag. Bane NOR har fått i oppdrag å styrke terminalkapasiteten for tømmer i Kongsvingerregionen. Dem har utarbeidet hovedplaner for tømmerterminalen, så da må vi bare vente å se
Fredag. Bak enhver garasje så kan det stå en veteranbil. Dette er en Volvo 245 DL 1,9 fra 1979
Fredag. Vi møter også noen veteraner på veien, dette er en Volvo 244 DL D6 fra 1980
Fredag. Hjortefarmen har ikke lenger skiltet sitt, men det er fremdeles hjort der
Fredag. Jeg tror det heter Sæta Gård og Hjortefarm, men alt er ikke som før der
Fredag. Så har vi kommet til Kirkenær og Sitroën 2CV står der enda under presenningen
Fredag. Kirkenær er et tettsted hvor det bor rundt 1200 innbyggere, stedet har navn etter Kirkenær gård og ligger midt i Solør. Jernbanen kom i 1893, og da grodde det opp en ny bebyggelse rundt jernbanestasjonen. Men persontrafikken på Solørbanen ble nedlagt midt på 1990-tallet. En ny miljøgate stod ferdig i 2005 med bl.a. nyrestaurerte bygninger, så det er fremdeles håp
Fredag. Vi passerer forbi gamle industribygninger og traktoren som er en god gammel veteran står foran og har nok oppgaven med å rydde snø på vinteren
Fredag. Men det som er koselig er å se gamle hus og gamle biler på kjøreturen oppover. Dette er en Volvo 244 DL 1,9 fra 1979
Fredag. Hvis dette er en Massey Ferguson 135 så er den veldig gammel, jeg gir meg her
Fredag. Amerikansk veteranbil ribbet til det ugjenkjennelige
Fredag. Vi passerer en boble og en Volvo Amazon, begge er veteraner
Fredag. Vi passerer flere biler, den første er en Chevrolet Camaro Z28 fra 1982. Den bak er en Volkswagen boble av litt nyere dato, det ser jeg på frontruta
Fredag. Men nå er vi i landsbyen Flisa hvor alt kan skje, snart bor det 2000 innbyggere her og halvparten av dem har veteranbiler virker det som
Fredag. Her står det en Citroën Berline 15, men nå bare gjetter jeg. Det er mange modeller av disse her
Fredag. Det som er så fint er at det har dukket opp en kaffekjele på rundkjøringen ved Kaffegata
Fredag. Jeg har en plan i morgen med denne kaffekjelen, men det er litt hemmelig enda
Fredag. Men på Flisa så får jeg en utfordring, det er en tysk Volvo stasjonsvogn. Jeg tror det er en Volvo 240 fra rundt 1985-1990
Fredag. Men så ser jeg en kjent en, det er en Renault 6 TL fra 1975. Den er jo min :-)
Fredag. Like ved så står det en Volkswagen VW 1300 Cabriolet fra 1969, jeg hilste på eieren og hadde det ikke hvert så varmt, så hadde vi parkert ved siden av hverandre
Fredag. Du trenger ikke å stå mange minuttene her på Flisa før det dukker opp spennende biler. Her har vi en Toyota Supra som blir veteran til neste år
Fredag. Alle ser jo at dette er en Porsche og at det er en veteran. Du gjetter ikke på en Porsche, enten så vet du, eller lar være...
Fredag. Hvis jeg skriver Oldsmobile Delta 88, tror du det er en veteranbil da?
Fredag. Så i morgen skal vi sette rekord i franske biler rundt kaffekjelen i rundkjøringa på Flisa. Merk mine ord...
Fredag. I Kaffegata treffer du alltid på veteranbiler, dette er en Cadillac Eldorado Convertible fra 1976
Fredag. Så kommer vi ned til Flisa Jernbanestasjon som ble åpnet 1 november 1893 av Kong Oscar II, Flisa stasjon er tegnet av arkitekt Paul A. Due
Fredag. Her skal vi ta av, men skiltet er feil. Færder camping er nå Flisa Camping og Floberghagen sier meg ingen ting. Solør skaft ga meg heller ingen ting når det gjaldt historie
Fredag. Her ser vi Fiskå Mølle Flisa. Fra gammelt av var selskapet driftet som et andelslag eid av lokale bønder, da under navnet Flisa Mølle og Kornsilo AL. Selskapet ble stiftet i 1959, som følge av Bondelagets idé om et større kornmotak og mølle på Flisa. I 1963 var den første delen av anlegget realitet. Kapasiteten på anlegget var den gang 1500 tonn korn, og tørking av 10 tonn per time. Den første mølla kom på plass i 1964, 5 år etter selskapets oppstart. I 1982 ble et helt nytt kornmottak og biobrenselsannlegg tatt i bruk, parallelt med det gamle anlegget
Fredag. Så har vi endelig kommet til Flisa Camping som tidligere het Færder Camping, Flisa Camping åpnet i 2021 med nye eiere og her har det blitt fint
Fredag. Men vi kommer litt tidlig som vanlig og nå er det oppgaver som venter på oss, før treffet kan begynne
Fredag. Det er flere som kommer når vi kjører ut igjen, dette er en Renault 4 som skal parkeres på treffet
Fredag. Flisa bru var stengt en stund, men har nå blitt enveiskjørt. Jeg syns dette er en genial løsning, da denne broen ikke tåler sidevind - visstnok...
Fredag. Vi prøver å ta igjen en veteranbuss, men vi rekker den ikke før vi skal svinge av
Fredag. Men da har vi kommet til Renault-huset, og her står det en Lillebror som absolutt er veteran. Jeg vil anslå at alderen er mellom 1963 til 1970
Fredag. Jeg har skjønt såpass at vi skal hente noen biler, og da lurer jeg på om jeg skal kjøre denne Renault 8 med fire frontlykter...
Fredag. Nei sier han, gå heller inn på kjøkkenet å få deg noe å drikke. Jeg rygget raskt ut igjen uten å drikke
Fredag. Han åpner garasjedøren og sier til meg at den her skal du kjøre
Fredag. En Renault Alpine V6 står nå klar og venter på meg, men er jeg klar?
Fredag. Det er flere som har blitt beordret til å kjøre en Renault til treffet på Flisa Camping, og her kommer en av dem i sin Toyota Avensis fra 2003
Fredag. Så da er vi i gang, Vidar kjører sin Renault 8 og jeg ligger bak med en Renault Alpine V6
Fredag. Det er nå jeg skal trå gassen i bånn og se hva bilen duger til
Fredag. Vi nærmer oss den hastigheten som beslaglegger både bil og fører, og han snakker i telefonen...
Fredag. Jeg føler litt på at jeg ikke har overtaket, selv om jeg kjører forbi
Fredag. Så har jeg en Renault bak meg som også gjerne vil forbi, og disse gutta er lokalkjente
Fredag. Så enda på visa blir at jeg blir forbikjørt igjen, disse gutta er lokalkjent på veiene
Fredag. Han kom seg akkurat forbi før en Volkswagen 113/1300 fra 1966 møtte oss
Fredag. Men jeg har en til bak meg, og han slapp ikke forbi
Fredag. Jeg blir litt skjelven når jeg leser skiltet, hvis det er sterk vind så raser Flisa bru sammen
Fredag. Men kommer han seg over, så skal sannelig jeg komme meg over også
Fredag. Har du tatt en titt bakover i en Renault Alpine V6? Det er helt håpløst...
Fredag. Men vi kom fram og her står de første bilene. Vi er seks biler hittil, men det vil komme mange flere
Fredag. Campingen er fabelaktig, se hvor gøy du kan ha det på Flisaelva
Fredag. Her har dem bygget og gravet hvor Flisa-elva og Glomma møtes, og se hvor fint det har blitt
Fredag. Her var det en gammel låve før som ble revet, litt bygging, og nå er Færder Brasserie & Bar her, og vi skal ta en titt inn, litt senere
Fredag. Men jeg må ha litt oversikt på hvem som allerede har kommet, dette er en Renault 4 fra 1973. Det er ikke eieren som står i trappa, jeg tror det er moren hans
Fredag. Men her ser vi på en Renault 4 som har reist mye, er nok litt rart og være på Flisa, når man er vant med Argentina
Fredag. Her er hytta vår og bilen vår, jeg liker allerede settingen
Fredag. Her har vi alt, kjøkken, toalett og soverom. Det var en del fasiliteter vi ikke benyttet, som TV og Internett
Fredag. Dette er jo typisk meg, jeg tar bilde av en campinghytte. Men hva ser jeg? Jeg ser tre ting...
Fredag. Vel, alle tre er gode venner og bekjente, men bare to av dem bor i bobilen som ikke er en Renault
Fredag. Men det trekker jeg tilbake, dette er ekte Renault-mennesker så det holder
Fredag. Det er bare å se på klokka dem har, hvis du ikke oppdager detaljene, så er du ikke et Renault-menneske
Fredag. Men nå er vi tilbake igjen på plassen, her står det en traktor som byr på problemer
Fredag. Hvis jeg skriver at dette er en Renault-traktor, da reagerer du...
Fredag. Men hvis jeg skriver at den har en Renault-motor, da reagerer du ikke...
Fredag. Ok, her har du motornummeret
Fredag. Her passerer det en strøken Renault 4 meg, jeg har sett den inni også, og den er like strøken der. Men her har vi tre R4 i bilde, ha det i minne
Fredag. Vel, han har parkert og jeg kan se to R4 til. Det må bety at vi har fem R4 her foreløpig
Fredag. Men det er for tidlig å summere enda, her kommer han fra Ålesund med sin Renault 17. Nå kan vi stille oss spørsmålet om han har kjørt denne bilen helt fra Ålesund til Flisa, jeg vet svaret...
Fredag. Så har vi denne traktoren til CowRay da, jeg ser at den har en Renaultlogo i fronten og at det står EXKLUSIV under
Fredag. Vi kan jo også dokumentere hvem som frakter traktoren også, det er en BRP Can-Am fra 2018 og er også en traktor
Fredag. Men nå vil jeg litt tilbake til denne traktoren, han er døv og jeg har dårlig hørsel (øresus), men vi fikk det til
Fredag. Han fortalte med dette, Traktoren er en Gutbrod 2500, men du kan også kalle den en Wheel Horse D-250. Den ble laget i Tyskland og har en Renault 800-01 bensinmotor, 4 sylindret, 852 cc med 19.9 hestekrefter
Fredag. Men nå må jeg puste litt, dette var masse informasjon på en gang
Fredag. Men det er ikke så lenge jeg kan puste ut, her kommer det en Renault 10
Fredag. Han er steinhard, det er derfor han heter Steinar
Fredag. Ta profilbilde nå og bli ferdig med det, sånn er han...
Fredag. Skal vi prøve på en liten oppsummering? Jeg prøver meg på dem med rumpa mot oss og begynner fra venstre. R4, R4F6, R4, R12, R17 og R10
Fredag. Så lenge varte den oppsummeringen, men det er nok litt for tidlig allikevel
Fredag. Her kommer det også en Renault 17 med ungdommer i, vi er en klubb med alle aldre, og det liker vi
Fredag. Men det begynner og bli en del maskoter i klubben, spesielt hunder. Dette må da være en fransk dvergpuddel
Fredag. Renault Dauphine tenker du, men det er en Renault Ondine som er en eksklusiv variant. Hva er det lille teltet til, tenker du, det er her vår redaktør sover, svarer jeg...
Fredag. Jeg kan telle 8 biler og 10 mennesker, men vi må nok vente litt
Fredag. Mens vi venter så rusler jeg litt rundt, og her ser vi på en veteran. Mercury Cougar, vi er nok på modellen fra 1971–1973 tror jeg
Fredag. Første summering, men ikke den siste. Her står det 13 Renault-er + en traktor og en Opel med Renault motor
Fredag. Men alle venter på godsakene, og snart så kommer dem
Fredag. Her kommer en av dem, det er Pub Goelette med far og datter helt fra Oslo
Fredag. Dette treffet kommer til og bli historisk når den andre bilen kommer
Fredag. Nå skal dem ha meg til å bære igjen, kjenner igjen blikkene fra Norsjø
Fredag. Dem må ha litt strøm, men jeg roper at du ikke kan gå opp der. Det bor noen der...
Fredag. Noen av gutta i klubben er sterke, det kan du se her
Fredag. Jeg sa jo at det bodde noen der, men du hørte ikke på meg. Fikk du satt inn stikkontakten?
Fredag. Vi har noen Ryper i klubben, og her kommer dem i en Renault Clio V6 som er veteran
Fredag. Denne bilen har kjørt på Vålerbanen sammen med Porsche, jeg vet hvordan det gikk, jeg filmet
Fredag. Vel, det ser ut som bilen er tømt, nå er det bare å strekke på musklene
Fredag. Men her kommer far og sønn i hver sin bil, legg merke til at dem har samme farge på t-skjorta
Fredag. Far kjører Trønder-Goeletten som kommer helt fra Trondheim, det er bare han som kan håndtere denne bilen
Fredag. Sønnen kjører en Renault 10 som er en familiebil, det vil si at den har vært i familien hele tiden
Fredag. Så kommer det historiske bilde, Pub Goelette og Trønder-Goeletten på samme treffet
Fredag. Jeg må rette på meg selv på en tidligere kommentar når Rypene kom med denne bilen. Det er ikke en Clio V6, jeg vet ikke hvor jeg fikk det fra, dette er en Clio V16, så sikkert bare en trykk feil
Fredag. Jeg har sikkert skrevet det før, men Pub Goelette var opprinnelig en hestevogn og når bakluka nå er restaurert, skulle det vært morsomt å se en virkelig hest der inne
Fredag. Men så blir jeg distrahert, jeg vet at sønnen til formannen også skal komme. Dem kjører ikke alltid Renault, så kan det være denne?
Fredag. Jeg så denne første gang på Øysand camping i 2015, da var den ikke så fin, og jeg lurte alltid litt på hvordan dem fikk den til campingen
Fredag. Men så var neste treff i Trøndelag på Storsand Gård Camping i 2019, og det var det første offisielle treffet hvor Trønder-Goeletten viste hva den var god for
Fredag. Første gangen jeg så denne bilen var på Brandbu våren 2014, da var den ikke så lett og dokumentere - det stod ikke 17 på siden av den
Fredag. Første gangen jeg så denne var også på Brandbu våren 2014, da hadde den prøveskilt på seg
Fredag. Husker dere huset med stikkontakten? Her står jo formannen vår på verandaen og later som ingen ting. Denne hytta tilhører da ikke campingen...
Fredag. Formannen vår, nå er han i slaget. Teltet skal opp der og bilene skal stå der - sjapp dere litt nå folkens...
Fredag. Men dette er ikke en hestebil, men en varebil, og nå åpner bakdørene seg
Fredag. Hallo! Dette blir da spennende, jeg er ganske sikker på at dem begge er veteraner
Fredag, Vi tar denne først, det er en Motobecane Mobylette Mobymatic som er en fransk moped fra 1978
Fredag. Dette er også en Motobecane Mobylette, men nå tror jeg vi er på 1960 åra
Fredag. Renault 4 har fire generasjoner med griller i fronten og jeg tror at dette er generasjon nummer 3
Fredag. Her kommer det en bil som jeg kjenner meget godt til, har dere hørt om Renault Alpine A110?
Fredag. Første gangen jeg så denne var i 2009, og jeg har fulgt den siden...
Fredag. Den har gått fra far til sønn, og kommer sikkert til og gå i arv senere også :-)
Fredag. Men her går det tregt, er det en liten protest i gang?
Fredag. Men her kommer sjefen for treffet i Pub Goelette, det betyr at formannen har gitt opp
Fredag. Da lar vi sjefen ordne opp, mens vi ser på noe annet
Fredag. Nå skal jeg si dere at Rypene ikke er riktig betegnelse her, dem er hyper-intelligente og har blant annet laget en quiz til oss
Fredag. Bilen til venstre har Motor Forum i Elverum stilt til posisjon, den kan vi få prøvekjøre på lørdag. Traktoren til høyre skal formannen vår prøvekjøre lørdag eller søndag, spørs på formen...
Fredag. Nå skjønner damene at jeg snoker litt, jeg har jo zoom. Men bak en god mann, så er det alltid en god kvinne
Fredag. Men nå fikk jeg antenne ute, jeg har ikke sett denne Renault Megane før og heller ikke typen - tror jeg...
Fredag. Jeg venter fremdeles på sønnen til formannen, men aldri i verden om han kommer i denne her
Fredag. Jeg hørte noen rykter om at det er kompisen til Roger, hvem nå det måtte være :-)
Fredag. Når vi først er på gult, og gult er jo kult. Denne bilen ser jeg overalt når jeg er her oppe
Fredag. Vi snakker om en Renault 8 med knekk på pansere, og mannen er lokalkjent i området
Fredag. Gult skal jo parkere ved siden av gult, men bare vent til lørdag du...
Fredag. Men endelig blir det litt sving på dem som streiket, sønnen snakker til far og da er vi i gang
Fredag. Men her kommer det noe spennende på en tilhenger, her snakker vi om en Renault Caravelle som er veteran
Fredag. Har vi ikke det gøy så vet ikke jeg, den ene bilen etter den andre kommer på campingen
Fredag. Første gangen jeg så en Renault Caravelle så trodde jeg det var en Renault Floride, eller så var det motsatt. Så måtte jeg lære meg dette med hvor kjøleribbene var plassert
Fredag. Så legger jeg fra meg kamera og tar i et tak, jeg bærer noen bord jeg også. Kamera la jeg igjen hos Rypene og dem kunne ikke dy seg - og måtte bare ta et bilde...
Fredag. Men det var ikke så mange bord å bære så jeg fikk fort kamera igjen. Her er den stolte eieren av en Renault Caravelle i vinduet :-)
Fredag. Når en spesiell bil skal rygges ned, da er alltid redaktøren på plass
Fredag. At Renault vekker oppsikt er sikkert, skulle ønske at noen fulgte meg slik når jeg rygget
Fredag. To veteraner i et bilde, kunne ikke la være...
Fredag. Ok, da kan vi begynne å ta tak i detaljene. Caravelle har motoren bak og kjøleribber på bakluka og ikke på siden. Renault 17 har motoren foran og logo på panseret, men ikke alltid...
Fredag. Det begynner og bli fredagskveld, klokken nærmer seg 20.00
Fredag. Jeg begynner ikke å telle på en fredagskveld, men vi kan se på detaljene. Til høyre ser vi to R4 som har forskjellig front, det kan fortelle oss noe om alderen. Neste er en R8 som har fire lykter i fronten, den har ikke alltid det. Neste er en rød Alpine, her fins det flere varianter. Neste er en Renault L48 TXE, mulig at den kan forkortes ned til R21. Så har vi de to siste i rekken som er en R6 og en Ondine, her kan du ikke bli lurt
Fredag. Klokken er snart 20.00 og vi kan se begynnelsen på teltet og solnedgangen
Fredag. Det er vakkert og så har vi Flisaelven i bakgrunnen
Fredag. Jeg kan ikke gå på do en gang før dem sniker seg inn, her kommer en Renault Sport av typen Spider
Fredag. Rett etterpå så kommer en Renault Fregate, når så vi en slik bil på et treff. Det jeg kan røpe er at den har manuell girkasse og er like gammel som meg
Fredag. Men det er ikke lov til å grille noen steder nå, så vi inntar maten på Færder Brasseri & Bar
Fredag. Maten her er kjempegod og som du ser så spiser vi opp alt. Jeg vet, det er vel bare meg som går opp hit og tar bilde
Fredag. Se på menneskene som hygger seg, dette er Renaultklubben i alle aldre - klubben kommer til å leve videre

1 2 ... 4 ►

Søkefelt

Liste over sider

  • Om oss
    • Club Renault Norvège sponsorside
    • Pub Goelette
    • Trønder-Goeletten
    • Hva vi driver med
      • Andre nyheter
  • Turene våres
    • Turer med Renaultklubben
      • Våre private turer med Renault
      • Våres effekter
  • Renault gammel bil
    • Renault 6 veteranbil
      • Renault 6 TL mer informasjon
        • Spesielt interesserte
          • Renault 6 service turer
          • Besøk hos Autobjørn
          • Renault prosjekter
          • Brosjyrer og manualer Renault 6
            • Gamle blader fra Norge
              • Danske-Svenske-Finske blader
  • Renault ny bil
    • Renault Clio Sport Energy TCe 90 Dynamique
      • Clio råd og tips
      • Renault Clio service turer
      • Renault R-Link
  • Modell biler og tog
    • Fantasi verden
      • Fantasi verden tillegg
      • Råd & tips
  • Morten sin fly side
    • Småfly galleri
    • Helikopter galleri
    • Store fly galleri
    • Luftballonger galleri
  • Fugler og dyr
    • Knut kjøper biler
      • Knut og Morten – fugler, dyr og insekter
        • Stikkordet er viltkamera
          • Bekker og elver som Knut og Morten dokumenterer
            • Og her bare dokumenterer vi andre turer
              • Bygninger i Oslo
        • Historien om Skjærene
          • Er du nysgjerrig på Østensjøvannet?
            • Er du nysgjerrig på Botanisk hage?
        • Tina-mors Delfiner
          • Tina-mors Ugler
Drevet av WordPress