Renault Clio service turer

Ikke noe er så morsomt som og ta seg fri på en fredag å reise opp til Motorforum i Elverum å levere bilen på service. Vi opplever mye på disse turene, ta en titt da vel.

Vår personlige mekaniker har bodd hos oss noen ganger nå i år, da han utdanner seg enda mer. Om det er til fordel for oss, vet jeg ikke, men han stakk av gårde med bilen vår sist han var her, og etterlot seg sin. Vel, nå skal vi opp og hente bilen vår med bilen hans til Motor Forum i Elverum - vi får se hvordan dette går...

Fredag 29 april reiser vi opp til Motor Forum i Elverum til ny service. Bilen er superbra, men vi må også bytte noen lyspærer her og der. Selvfølgelig snoker vi rundt etter gamle biler og andre ting som dukker opp. Dagen etterpå skal vi ha en guidet tur til Furunabben og lete etter gamle jernbanespor. Selvfølgelig må vi innom Våler i Solør og sjekke hvordan det går med garasjen og bilparken der oppe. Så her kommer det til å skje mye og teksten under bildene har kommet på plass

Fredag 16 april reiste vi oppover til Motor Forum i Elverum, og lørdag 17 april stiller vi opp når Solør Veteranklubb har vårslepp. Dere skulle ha sett alle bilene fra Kvisler til Hof sentrum, jeg tror jeg fikk med meg de fleste. Søndag ble som vanlig med en fugletur ved Glomma før vi pekte nesa hjemover igjen. Det ble altfor mange bilder, så dokumentasjonen kommer sånn litt etter litt...

Fredag 15 mai reiser vi opp igjen til Motor Forum i Elverum og planen er å reise hjem igjen på 16 mai. Tror du det ble sånn? Nei, vi ble jo overtalt til å feire 17 mai på Flisa med Solør Veteranklubb og da pleier det å ta av. Ble det bilder? Aner ikke, da må du ta en titt å se. Det vil komme tekst under bildene sånn etterhvert, må bare dokumentere først ....

Onsdag 20 februar reiser vi opp til Gardemoen for å avlevere vår Clio til vår personlige mekaniker. I mars er bilen 5 år gammel og da er det viktig og ta servicen før det, siden garantien går ut. Så den vanlige turen som vi tar blir annerledes i år, men vi skal nok finne på et eller annet for det. Vi for se hva vi kan legge ut av bilder til denne servicen

23 mars 2018 reiste vi igjen oppover til Motor Forum i Elverum. Dette kommer til og bli tøft trodde vi, EU-kontroll selv om vi ikke er med i EU og DAB+ radio teknologi selv om resten av verden ikke er helt med oss. Men her tok vi skammelig feil, Renault, med Motor Forum og vår personlige mekaniker klarte brasene. Bilen har gått som en klokke siden sist service, og den gikk absolutt ikke dårligere nå. Historien kan du lese her, kan bli spennende da vi skal overnatte hos vår personlige mekaniker. Historien kommer som tekst under bildene men vi må ha litt tid til og legge/skrive dem, vi har også en problematikk med Å-OG og FOR-FÅR som vi tok tak i der oppe med vår suverene lærer som da selvfølgelig er vår personlige mekanikerens samboer – snart forhåpentlig gift.

Nå har vi hatt bilen i tre år og vi er kjempefornøyde. Vi var en liten tur innom Motor Forum i Østre Akersvei i Oslo i sommer og fikk ordnet noe med klima anlegget som selvfølgelig gikk på garantien. God service og raskt gjort. Nå reiste vi opp med bil og kamera til Motor Forum i Elverum fredag 17 mars 2017 til ny service. Vi møter våre gode venner og avslutter med en middag som vanlig. Etterpå reiste vi til Renault huset i Våler og besøker Vidar og Anne Grete. Vi skulle være der til lørdag med det ble til søndag. Får vi lov, vil det komme masse gøyale bilder her, men de må vi legge de opp i våres turer.

Fredag 4 mars 2016 har vi ny service hos Motor forum på Elverum kl. 14.00. Vi startet tidlig fra Oslo og tok frokost på Kløfta som vanlig. Bilen har gått 23 620 km nå, så denne servicen blir større. Vi er litt spente, har alt gått bra? Vi har ikke noe og utsette, bilen har oppført seg som en Renault klokke. Ryggesensorene vi fikk montert på i fjor har fungert utmerket. Vi har lekt oss med tanken på om vi skulle sette inn DAB+ radio, men vi venter med det til neste år. Vi tar med oss kameraet som vanlig så får vi se hva vi kommer opp med av bilder fra turen. Vår kundemottaker, og vår personlige mekaniker og hans samboer møtte opp som vanlig og vi avsluttet med en middag og fikk status på bilen. Alt var bra, mange kontrollpunkter var gjennomført og lakken hadde blitt kontrollert og fikset for steinsprut. Hjemover tok vi turen via Våler i Solør og besøkte Vidar og Anne Grete. Litt fest og moro på fredagskvelden før vi dro til Oslo lørdags formiddag. En vellykket tur med litt gøy på turen.

Onsdag 25 februar 2015 ble vår første service på vår Renault Clio stasjonsvogn. Hva skal vi klage på, ingenting. Det eneste vi ønsker er at spyle dysene, spyler litt høyere på frontruten ellers så er bilen perfekt. Etter en god frokost på Kløfta møter vi opp klokken 12.00 i Elverum og er spent på hva dagen gir. Etterpå skal vi spise middag med kundemottaker og vår personliges mekaniker og hans samboer. Da vil vi få nærmere informasjon om vår kjære bil. Dagen endte godt og vår tur tilbake til Oslo vil være god. Bilen har gått 12 000 km og alt var bra, men vi kunne bremse litt mer. Spyledysene er justert og vi har også fått montert på ryggesensorer. Så nå blir det lukeparkering. Et hyggelig besøk med kaffe, litt VM tv titting og ellers god service mens vi ventet.