Gå til innhold

Renaultportalen

Om Renault og turer, fugler og dyr

  • Om oss
  • Turene våres
  • Renault gammel bil
  • Renault ny bil
  • Modell biler og tog
  • Fugler og dyr

Våre private turer med Renault

Noen ganger tar vi en egen tur, enten i den gamle bilen eller den nye. Begge er jo Renault så hvorfor ikke. Noen ganger blir det en mix av begge deler, men det problemet tar vi senere. Noen ganger tar vi ikke turen selv en gang, vi lar andre gjøre det.

  • Våre private turer med Renault »
  • Kort-tur til Kjeller flyplass 2022
Vi er på Høyenhall søndag 19 juni 2022 og jeg sitter på verandaen klokken 05.38. Hvis jeg blir sittende her, kan jeg ta bilder av minst 10 fly
Men det vil jeg ikke, jeg har lyst til å dra til Kjeller flyplass og ta bilder av minst 100 fly - så jeg går ned i garasjen og tar gamle bilen
Noen har planer om å legge ned Kjeller flyplass og bygge boliger der, noe som forundrer meg veldig
Skal vi bare bo i bitte små leiligheter og ikke gjøre noen ting? En ting er verneverdien og historien som Kjeller flyplass har, men tenkt på den fine hobbyen som mange som hører til her har
Lillestrøm, jeg var tobakkselger her i 1980 åra, denne byen har forandret seg
Men om Lillestrøm forandrer seg til det bedre, gjenstår å se...
Lillestrøm Sportsklubb (LSK) har også en historie her, de tar vare på veggen ihvertfall
Lillestrøm er en gammel by, men nå vil jeg kjøre samme vei som i 2019 og det var ikke lett
Du har nemlig en vei som går langs flyplassen og her bygges det, dette utseneet kan skremme vettet fra meg ihvertfall
Men det var denne tomta jeg ville se på, i 2019 var det bare en tomt med jord her og jeg lurte på hva som skulle komme opp her
Jeg tar en titt til på bygget vi passerte på tilbaketuren, det er en barnehage...
Men nå er vi på vei til Kjeller flyplass, det er nok en grunn til at det ikke er noen biler her
Dette er flystripa. og helt til høyre en det en gleppe i gjerdet som jeg har tent til å utnytte, vises ikke i bilde
Jeg tenkte at når du kom i en veteranbil som Renault 6, fikk jeg slippe inn. Men jeg ble bare henvist videre til gratisparkeringen, så jeg må kjøre videre
Men jeg parkerer ikke hvor som helst, jeg finner en veteranbil som er en Volkswagen VW 1200 fra 1975. Da er vi på akkurat samme årstallet, og det likte jeg
Da har jeg en liten spasertur tilbake, men det gjør ikke noe. Da kan jeg orientere meg litt på turen
Kjeller flyhistoriske forening har som formål å ivareta den historiske arven knyttet til Forsvarets virksomhet på Kjeller. Jeg bare siterer: Denne virksomheten har omfattet alt fra flyfabrikk, flyskole og luftoperativ aktivitet, til anskaffelser av militært luftmateriell, og moderniserings- og vedlikehold-senter for samme. KFF har etablert et lite bedriftsmuseum for den flyrelaterte virksomheten på Kjeller. Som sådan ivaretar vi flyplassens historiske arv ved registrering, innsamling, bevaring, restaurering og fremvisning av luftmateriell og dokumentasjon
Loven gjelder fra 1914, men Kjeller flyplass er fra 1912...
Åpner klokken 10.00, da er jeg nok for tidlig ute
Den nye ID.3 er en Volkswagen ID.3 Pro 150 KW E1 fra 2020, og den fikk kjøre inn. Den hadde en avtale, men tenk om jeg hadde bedt om en avtale...
Camp Lightning er på plass på Kjeller flyplass, tema er 2 verdenskrig ser det ut som
D-Day 1944 står det på den, dette er vel en Kvarting tror jeg
Dette er en Willys Jeep 1 fra 1940, så nå er vi på tema 2 verdenskrig
Nå er ikke jeg så godt kjent med disse bilene, men den til venstre bak ser ut som en GMC CCKW
Hvis jeg kommer til å se en eneste høyblokk i dette området, så kommer jeg til å gråte. Men det vil nok ikke skje
Porten er åpen, så da går jeg inn selv om jeg er altfor tidlig ute
Jeg ser med en gang når jeg går igjennom porten, er at jeg blir gjenkjent, og dette er en Diamond DA42 NG fra 2020 som Pilot Flight Academy drifter
Forsvaret stiller med en F-16 som vi skal ta en nærmere titt på senere
Synd Anne og Lars ikke er her, men LN-NPK kjenner jeg godt fra over Høyenhall. Dem flyr en Cessna 172B Skyhawk fra 1961
LN-TEX kjenner jeg også godt, den kan jeg høre på lang avstand, når den kommer over Høyenhall
Du kan si at jeg og North American Harvard  T-6G fra 1944, kjenner hverandre veldig godt fra før
General Dynamics F-16 Fighting Falcon er et amerikansk jagerfly som kan utfylle flere roller i en konflikt, flyet ble konstruert av General Dynamics som et forholdsvis lite og forholdsvis billig jagerfly, og har siden hatt stor suksess i roller mot både luft- og bakkemål
Jeg hadde håpet å se Mr. Robinson her, men han er ikke her. LN-OSS og LN-OAY skal vi presentere senere som står ved Oslo Helikopterklubb
74 jagerfly  F-16 hadde vi og nå tar F-35 over, jeg har allerede et bilde av F-35 over Høyenhall
Disse flyene kjenner jeg godt, du kan kalle den Piper J3C-65 eller Piper L-4J Grasshopper og den er fra 1945
Men jeg skal også telle hvor mange fly jeg finner her inn på Kjeller flyplass, mitt mål er 126 stykker, og dette er en Alexander Schleicher ASK 21 M som Gardermoen Seilflyklubb eier
Cessna kjenner vi, men bak den er det et fly og et militærkjøretøy også, vi for se om vi kommer rundt
LN-NPK er en dame, har jeg lest. Dette er et kjent fly med base her på Kjeller og du kan se den i luften over hele Østlandet
LN-PFN blir dyttet på plass, litt senere kan man sette seg i flyet og kjenne på om du vil bli en pilot
LN-LMG er en Cessna Aircraft A185F Skywagon fra 1977, vanker sikkert på Kilen flyplass også og heter Tore :-)
Dette flyet kommer vi til å se senere, det kan jeg love dere. Det  jeg fant ut, er at den heter Experimental og går under navnet Christen Eagle II
Her er kartet han skal fly etter, men han tok nok litt av...
Fairchild PT-19 Cornell har fått nye vinger, og jeg hadde håpet at jeg fikk sett den i luften i dag
Men når jeg ser på deg, så tror jeg ikke at du kommer deg opp i luften i dag
Her har vi en infotavle også, da kan du lese litt selv om flyet
Propellen din ser fin, det må være noe annet som gjør at du ikke kommer deg opp i luften
En vakker dag skal jeg sitte i dette flyet, det er ett eller annet som tiltrekker meg
Ikke ofte jeg melder pass når det gjelder et fly, men denne fant jeg ikke ut av. Joda, det er en Interstate Cadet S-1A fra 1942
LN-BDM, det er Nedre Romerike Flyklubb Veteranflygruppa med sin Dehavilland DH 82A fra 1941
Da er den dokumentert, jeg elsker slike skilt
Hvis du tør å se inn i dashbordet til et slikt fly, så tør du sitte foran også. Det er bare å bestille en time
LN-MAZ er et Saab 91D Safir fra 1962, den er veldig godt kjent over Høyenhall
Spirit of Little Norway, Lille Norge var egentlig Flyvåpnenes Treningsleir i Canada under 2 verdenskrig. Jeg anbefaler deg å lese litt om dette
LN-UAX eies av Tromøy Aero og dette er en Saab 91B-2 Safir fra 1957, jeg har sett den mange ganger over Høyenhall
LN-NRO eies av Nedre Romerike Flyklubb, flyet er et Cessna 172S Skyhawk fra 2009
Det ser litt tomt ut akkurat nå, men folk slipper ikke inn før om en time og da blir det fult her
Det er første gangen jeg er her på selveste Flydagen, og nå er vi litt tidlig ute, så vi kan se oss litt rundt
Da kan jeg vise dere flyene som står her uten forstyrrelser. Dette er LN-WNO som er et Cessna 305C fra 1957, også kalt Bird Dog som Nedre Romerike Flyklubb Veteranflygruppa drifter
LN-ACL er en Piper PA-19 Super Cub fra 1953 som Nedre Romerike Flyklubb Veteranflygruppa eier
LN-ACL Piper PA-19 fra 1953, det å se så mange fine veteranfly på et sted, er bare helt topp
LN-INA er et CASA 1-131-E3B fra 1957, Construcciones Aeronauticas (EX) CASA 1-131-E3B, er det jeg fant ut her
LN-ESS er et CASA 1-131-E3B fra 1958, Construcciones Aeronauticas Sa (EX) CASA 1-131-E3B, er det jeg fant ut her, og kanskje CASA 1-131E Jungmann er et navn også
Men nå kommer Dakota Norway med sitt Douglas C-53D Skytrooper inn for landing
Jeg har alltid tatt bilder av den i luften, men når jeg ser den mot bakken, så ser jeg hvor stor den er
Vi skal titte litt nærmere på dette flyet, det er helt sikkert
Denne så jeg over Høyenhall for noen dager siden, dette er Tor sin Fieseler FI 156 Storch fra 1944, jeg kommer tilbake til denne senere
Dette er LN-ABA som er godt kjent over Høyenhall, dette er Bjørn sin Van´s RV-6 og tar jeg ikke feil så kommer vi til å se han i luften
LN-SLK er et Selwyn Levin (EX) SLICK 360 og eies av Sameiet Slick, hva dette kan gjøre i luften kan ikke beskrives enda
Douglas C-53D Skytrooper er det eneste flyet som er igjen, og nå for mange muligheten til å sitte på
Jeg er så fasinert over størrelsen, tenk deg at dette flyet er fra 1942
Nå bare siterer jeg: Når Dakota-en var registrert ble den gitt til Stiftelsen Dakota Norway som da ble etablert, og fra denne dag var det stiftelsen som eide og hadde ansvaret for flyet. Navnet kom nærmest av seg selv
Formålet er kort og godt å holde LN-WND luftdyktig og flygende så lenge det er mulig. Når den ikke kan flyges lenger skal den settes på museum, slik at de som kommer etter oss kan se en Dakota. Nå for jeg følelser, du kan faktisk støtte dette flyet så det holder seg i luften lenger...
LN-RAP ser vi her, det er Dag som har en Piper Aircraft L-4J Grasshopper fra 1944. Det er flere av disse og denne har bokstaven E
Dette er LN-SAI som Sameiet LN-SAI eier, dette er en Piper  L-4J Grasshopper fra 1944 med bokstaven L
LN-WNB er en Max Holste Le Broussard, det er Sameiet Broussard som har ansvaret for denne her, og kanskje ser vi den i luften
Det er en historie om LN-TSB, det er en Cessna 182A fra 1956, jeg kan bare gjengi noe av det som står på flyet. Med din hjelp flyr vi videre - bli medlem i venneforeningen LN-TSB! 75 000 fallskjerm utsprang bør si noe
Jeg har lest at det skal komme noen Yellow Sparrows fra Bardufoss, kanskje dette er en av dem?
Har jeg rett så er dette en av Forsvarets Saab Safari Treningsfly
Men før den lander så tar vi en titt på denne her, LN-ADC er en De Havilland DH-82A Tiger Moth II som Marius eier
Men her skal Forsvarets Saab Safari Treningsfly lande, og jeg ble litt overasket over utseende
Royal Norwegian Air Force Saab MFI-15 Safari nummer 836 var mitt første treff
Så hvor er ditt reg. nummer, jeg vil vite mer om deg
Du hadde en perfekt landing, alle hjulene i bakken på en gang
Men vi må videre, dette er LN-KAY som Lars Erik eier, det er en Dehavilland DH 82A fra 1941
Om disse flyene kan lette eller stå på bakken, gjenstår å se. Men jeg tror vi kommer til å bli overasket
Jeg har hørt at disse blir kalt Grasshopper, jeg kunne ha dokumentert dem her og nå, men les skriften. Den ene heter 43-E og den andre 43-L og tror du dem kommer opp i luften?
Hvis noen tror at disse flyene her står her til pynt, så tar de feil :-)
Men her kommer selveste Rittmesteren, med hjelp av tre karer
Rittmesteren 189 er ikke hvem som helst, det er masse historie her, som du kan finne ut av selv
Jeg og Bird Dog har også en historie, i 2019 så hadde jeg og Jarle et oppdrag i luften som ble meget vellykket :-)
LN-ELB er et EL-FLY og vi har jo allerede gjort oss kjent med EL-BIL. Vi krevde at EL-BIL måtte ha litt lyd, og nå krever jeg at EL-FLY må lage litt lyd også. Hvis ikke, så hører jeg ikke at det kommer og hvem skal ta bilde da?
Kunne ha tenkt meg en tur, men ikke i dag. Er jeg i luften i 15 minutter så vil jeg gå glipp av noe
MAF.NO Vi flyr for livet, er nødhjelp til isolerte mennesker. Dem trenger vår hjelp, så hvis du vil, så kan du hjelpe
Her selger dem byggesett, og jeg elsker byggesett. Vi tar en tur litt senere
Norwegian Spitfire Foundation, hvis du skal fly med LN-TEX så må du snakke med disse folka her. Noe jeg skal gjøre litt senere
Men her står det noen spennende fly, de heter Van's og du kan faktisk bygge dem selv
Den første vi skal se på er en Van´s RV-8 som Sameiet LN-FRV eier. Flyet er fra 2016, og dette er det nyeste Van´s flyet jeg har sett og tatt bilde av
Denne kjenner jeg litt fra før over Høyenhall, dette er en Van's Aircraft (EX) RV-7 som Finn eier og er fra 2020. Og nå ble jeg litt overasket, RV-8 er eldre enn RV-7...
Vans Aircraft (EX) RV-8, dette er veldig flott, fikk litt lyst til å bygge mitt eget fly, men å fly det blir jo selvfølgelig en annen sak
Van's Aircraft (EX) RV-7, men å bygge det kan også være en sak, det var veldig mange knapper her, og instrumenter her
Jeg tar sjeldent et bilde direkte av et menneske, men denne må dere se. Her inne er miljøet så fint at selv ungdommen har kledd seg i tidsriktige klær
Men vi skal finne ut hvor mange fly det er her inne, så jeg fortsetter med denne. Dette er en Piper PA-28R-201 Arrow III fra 1995, om tre år er den en veteran
Denne kjenner jeg godt, det er en Piper Archer III DX fra 2017, det er Rentair Aviation Rental som eier den
Men på Flydagen er dørene åpne også, og det vil jeg utnytte. Dette er en Piper PA-18 Super Cub fra 1953, det er Nedre Romerike Flyklubb Veteranflygruppa som eier det
Om dette er en Walker traktor fra rundt 1980 er jeg ikke helt sikker på, her er det mekket og sveiset ser jeg
Og hvis du først skal se på et fly, så må det være dette her, vingene kan foldes ned, og så du kan rygge den inn i garasjen
Men er det et fly eller et helikopter? Men uansett så teller vi den også
Neste fly vi skal ta en titt på tilhører Bergen Aero Klubb, det er LN-SDB som er en A. Champion Super Decathlon fra 2008 som kan fly opp ned
Neste fly tilhører Grenland Flyklubb og er LN-TSX som er en  Piper PA-18 fra 1952, jeg håper dere følger meg nå
LN-YNS er av en nyere dato, det er Sameiet Sirius som har denne Tl-ultralight TL-3000 SIRIUS fra 2015, det er nok Sportsflyklubben Øst som er stikkordet her
Men nå skal Geir ut med sin Piper PA-19 fra 1951, disse blir kalt Super Cub, så vet du det
Når flyplassen er åpen for publikum, har de nok noen ekstra sikkerhetsbestemmelser
Her hadde Geir kjørt alene uten problemer, hvis flyplassen hadde vært steng for sånne som meg. Jeg står ikke langt unna
Men mamma mia, hvordan skal jeg klare å telle alle flyene? Her inne står det minst 6 fly
LN er alltid norsk, men når det står OY-DSN kan den være fra utlandet, men ikke alltid. Dette er en Piper PA-28-140 Cherokee fra 1967 og er dansk - tror jeg
Piper PA-19 fra 1951 veier ikke mye, så flyveren parkerer den helt alene
Kan du finne et finere motiv? Dette er LN-KIN som er en Jabiru 170 UL fra 2005 som Kåre eier
Neste som kommer er en Aeroprakt A22L fra 2004, det er Kristian Trygve som eier det og stikkordet her blir Jarlsberg Sportsflyklubb
I denne hangaren så ser jeg noe, men vi må ta flyet først
Flyet er et Ikarus C 42 B fra 2007 og det er Terje som eier det, stikkordet her blir Ringerike og Toten SFK
Men det jeg så var to Kjøttmeis oppe i bjelkene, og jeg er jo en fugletitter
Men nå skal det ikke bli flere fugler på denne turen - jeg lover
Her inne står det enda et fly, det er en Danex Eurocub MK. IV fra 2009 som Roger eier, jeg tror stikkordet her blir Kjeller Sportsflyklubb
Nå er vi ved basen til Helitrans som dekker det meste av Østlandet blant annet. Men her ser vi LN-OGE som er et Airbus H125 fra 2020, den andre er helt lik, både når det gjelder type og årstall
Her ser vi LN-OGP bedre, og bak den har vi LN-OFB som også er en Airbus H125, men fra 2009. Disse tre helikoptrene skal få kjørt seg i dag, men se på den trekkvogna, kan den være elektrisk - Jungheinrich kanskje?
Men sjekk denne hangaren, her henger det en Pipistrel Virus fra 2011, her er nok stikkordene Øyvind og Oppdal Flyklubb og Mikrofly. Den under er en Avions Pierre Robin R2160 fra 1994, her er nok stikkordet Bodø Flyklubb
LN-RAF som står bakerst, den kjenner jeg til over Høyenhall. Det er en Van´s RV-4 som Morten og Jens eier
Men når vi først er på RAF, dette er en Austin Seven 2 Dørs Sedan fra 1931
Austin Seven ble produsert av den britiske bilprodusenten Austin Motor Company i årene 1922 til1939
Beklager at jeg datt litt ut, i tillegg til fugler er jeg glad i gamle biler også, se på denne her da...
Men da fortsetter vi med fly, LN-BGT er en Piper PA-28-151 Cherokee Warrior fra 1974 og det er tre mannfolk som eier den, LN-DBR til høyre er en Cessna Aircraft 172D fra 1963 og eies av Jan Kåre
Bak helikopteret står OH-BGW som er en Piper PA-28-140 Cherokee Cruiser fra 1973 som jeg tror er dansk. Helikopteret LN-OAE er en Robinson Raven R44 fra 1997 som kanskje HelikopterDrift eier
Airbus H125 har en annen betegnelse også, den er Airbus Helicopters AS 350 B3. Når du ser på en fra 2020 og denne fra 2009, kan du se små forskjeller
LN-WND er registreringen på dette flyet McDonnell Douglas C-53D og det er fra 1942, allerede da hadde de en nødutgang over vingen, ser dere rammen rundt vinduet?
Så kommer det enda et fly inn for landing, det er nok en Piper PA-28-181 Archer III som Elverum Flyklubb eier
Nå bare rusler jeg rundt og tar noen bilder, det er 10 minutter til det åpner
Dette vekker minner, på gutterommet mitt hang mange av disse flyene i fiskesnøre i taket
Jeg så deg, du som landet... Jeg er lokalkjent i Elverum
Dette er helt fantastisk, du kan se og føle historien her inne
Men jeg kan ikke stå stille på et sted og ta bilder, så litt senere må jeg ty til det litt farligere...
Nå kjører en Scania P450 fra 2016 inn til Kjeller flyplass, det er Nedre Romerike brann- og redningsvesen IKS som forkortes NRBR
Så kommer det en Scania Magirus M32L-AT fra 2021 som også er fra Nedre Romerike brann- og redningsvesen IKS, så tenker du på sikkerheten, så er den ivaretatt
Jeg tok bilde av dette flyet over Høyenhall, men den F-en er ikke på begge sider, så jeg sleit litt med å finne den
Dette er et flott fly, og jeg tror jeg hadde egnet meg som skarpskytter :-)
Jeg har sett den i luften, den snur seg som en fem-øring
Den ble gjenoppbygget av Team Storkeredet på Fetsund i årene 2006 til 2017
Men vi må jo dokumentere flyet, det er LN-WNS Fieseler Fi 156 C Storch fra 1944 som Tor fra Fetsund eier. Min ene datter bor ikke så langt unna, så kanskje jeg skal besøke han?
Nå er det 20 minutter siden det åpnet, og se hvor mange som er her allerede
Med det utseende der, så følger jeg deg hvor som helst. Det er en Ford Jeep fra 1944 som skal guide de mannlige pilotene til rett plass. Men hva med de kvinnelige pilotene?
Her bare siterer jeg: Pilotutdanning i Norge og USA med studiefinansiering fra Lånekassen. Pilot Flight Academy har moderne fasiliteter, nye fly og simulatorer, og på campus møter du norske og internasjonale studenter og instruktører i et ambisiøst og sosialt miljø. Utdanningen gjennomføres i kombinasjon mellom Norge og USA
Oslo Helikopterklubb er min greie, Mr. Robinson var mitt første møte med disse folkene her. Vi skal komme tilbake til helikoptrene litt senere
Dette vekker også opp barndomsminner, jeg husker enda når jeg bygde mitt førte ESA fly
Denne kan jeg ikke dokumentere, men det jeg vet var at det satt mange barn i denne :-)
Vi er i hangaren til Veteranflygruppa, og her er det mennesker med ekspertise
Jeg tar bare noen bilder med hva de holder på med
Jeg vet ikke om bildene blir skarpe nok, men jeg anbefaler deg at du tar en tur hit selv
Det står historie på veggene, og har du tid, så kan du ta en prat med dem som er her inne
Kjeller flyhistoriske forening (KFF) har som formål å ivareta den historiske arven knyttet til Forsvarets virksomhet på Kjeller
Men nå er vi hos Oslo Helikopterklubb igjen og skal se litt nærmere på Robinson helikoptrene. Vi for en fin informasjon fra dette arket også
Robinson R22 er verdens mest brukte skolehelikopter, og på hjemmesiden kan du lese om hvordan du bestiller en introduksjonstur og hva den timen inneholder
Det er en Piper L-4J Grasshopper vi ser foran oss, jeg syns jeg ser noen våpengreier under den ene vingen
Spør du meg så ser dette ut som bazookas holdere, men jeg er ingen ekspert på dette
Restaureringsarbeidet for å få LN-MAV i luften, var veldig interessant lesning. Jeg anbefaler dere og finne bloggen
Jeg går litt her og der, og nå går jeg fra inngangen og inn til Kjeller flyplass igjen. Klokken er like før 11.00, og se på plakatene som er satt opp. Jeg håper dere kan lese dem, jeg tar et bilde til
Her har vi mange gode og fine argumenter for at vi kan få til flere ting. Det er bare og legge hodene i bløt
Dette skal vi få til, jeg kan ikke se en annen løsning. Her kan ikke bare penger få styre, vi trenger andre ting også
Men nå er vi på fly igjen, ser dere han som holder et godt tak på halen - det er piloten som skal fly dette flyet. Jeg håper ikke at jeg tar feil nå
Flydagen på Kjeller og klokken er bare 10.50, jeg er glad at jeg kom meg vekk fra verandaen i dag, og dro hit
Aurskog Høland modellflyklubb (AHMFK modellflyklubb) har tatt med seg noen modellfly og skal ha en oppvisning som vi skal se på senere
Nå er ikke jeg så flink på disse små flyene, men jeg prøver. Til venstre har vi en Aero L-39 Albatros, og til høyre for den har vi en Mini Avanti S, og da overlater jeg resten til dere
Dette vekker gamle minner, jeg husker når jeg tok bilder av det gamle Politihelikopteret over Høyenhall, tror det var i 2018 og det var LN-OCP
Men det står et fly til her i en til en skala, det er en Saab 91B-2 Safir fra 1952 og det er Anders og Marius som eier denne som har nummeret LN-HHS
Hvis du trodde at et radiostyrt fly er i liten skala, syns jeg du skal se på dette. Mephisto V2 heter dette flyet og veier 18 kg, helt sikkert med tom tank som er minst 6 liter
Men nå må jeg rusle videre, klokken er fremdeles ikke 11.00
Så dukker det opp enda en brannbil, Royal Norwegian Air Force T9-1 som tydeligvis heter Frigg
Hittil så har vi sett seks helikoptre og over 60 fly, men det vil helt sikkert komme flere
Her har vi traktoren igjen, Walker er nok bare eksosrøret. Jeg gir opp traktoren denne gangen, men en tauetraktor er vel stikkordet her og modellen er sikkert etter 1960
Dakota-en veier 7650 kg og traktoren drar den som ingen ting
Vingespennet er på 29 meter, så rullebanen virker liten her. Men sjåføren har gjort dette før, ser jeg
Men nå er allerede et fly oppe i luften, det er Geir som er oppe med sitt Mephisto V2 som går veldig fort

1 2 ... 4 ►

Søkefelt

Liste over sider

  • Om oss
    • Club Renault Norvège sponsorside
    • Pub Goelette
    • Trønder-Goeletten
    • Hva vi driver med
      • Andre nyheter
  • Turene våres
    • Turer med Renaultklubben
      • Våre private turer med Renault
      • Våres effekter
  • Renault gammel bil
    • Renault 6 veteranbil
      • Renault 6 TL mer informasjon
        • Spesielt interesserte
          • Renault 6 service turer
          • Besøk hos Autobjørn
          • Renault prosjekter
          • Brosjyrer og manualer Renault 6
            • Gamle blader fra Norge
              • Danske-Svenske-Finske blader
  • Renault ny bil
    • Renault Clio Sport Energy TCe 90 Dynamique
      • Clio råd og tips
      • Renault Clio service turer
      • Renault R-Link
  • Modell biler og tog
    • Fantasi verden
      • Fantasi verden tillegg
      • Råd & tips
  • Fugler og dyr
    • Knut kjøper biler
      • Knut og Morten – fugler, dyr og insekter
        • Morten sin fly side
          • Småfly galleri
          • Helikopter galleri
          • Store fly galleri
          • Luftballonger galleri
        • Stikkordet er viltkamera
          • Bekker og elver som Knut og Morten dokumenterer
            • Og her bare dokumenterer vi andre turer
              • Bygninger i Oslo
        • Historien om Skjærene
          • Er du nysgjerrig på Østensjøvannet?
            • Er du nysgjerrig på Botanisk hage?
        • Tina-mors Delfiner
          • Tina-mors Ugler
Drevet av WordPress