Gå til innhold

Renaultportalen

Om Renault og turer, fugler og dyr

  • Om oss
  • Turene våres
  • Renault gammel bil
  • Renault ny bil
  • Modell biler og tog
  • Morten sin fly side
  • Fugler og dyr

Våre private turer med Renault

Noen ganger tar vi en egen tur, enten i den gamle bilen eller den nye. Begge er jo Renault så hvorfor ikke. Noen ganger blir det en mix av begge deler, men det problemet tar vi senere. Noen ganger tar vi ikke turen selv en gang, vi lar andre gjøre det.

  • Våre private turer med Renault »
  • Kort-tur til Våler september 2021 del 1
Men dette gledet meg, scooteren Lambretta 150LI er med i løpet igjen. Da ordnet det seg heldigvis
Kjøreruta til Post 3 er ganske grei, vi skal bare kjøre i retning Flisa noen kilometer til vi kommer til en rundkjøring, det skal vi klare
Landsbyen Flisa er også et tettsted i Åsnes kommune, der bor det rund 1 600 innbyggere. Flisa ble i 2012 innvilget landsbystatus og det er jo fint
Dette gikk jo veldig fint, vi er allerede ved Post 3. Nå er det bare å få tak i et av de arkene igjen med kamera
Men her får vi arket, vi skal svare på hvilke trafikkskilt som er på arket. Her tror jeg at vi klarte alle sammen, ble bare en liten diskusjon om en togovergang
Oi, han var rask. Allerede på vei til Post 4
Har vi registrert denne? Hvis ikke så er det en Volvo 142 De Luxe fra 1973. Dette er en bil som vekker gode minner hos mange
Jeg tror ikke vi har tatt den bakerste av de fire i rekken, det er en Fiat Barchetta 1,8 Cabriolet fra 1997, men den er ikke veteran enda. Men nå skal vi finne Post 4 som ligger på Hoffertunet
For å komme til Post 4 skal vi kjøre ned Kaffegata og videre over Flisa bru, så skal vi svinge til venstre mot Hof sentrum. Dette blir grei skuring, der har jeg vært før
Du kjører ikke i Kaffegata uten å møte på en veteran og her kommer det en. Det er en Cadillac Biarritz fra 1960
Kaffegata er hovedgaten i Flisa sentrum og er en kilometer lang, Den ble en miljøgate i 1998, men når ble gaten asfaltert første gang?
Vi har også fått et ark som heter \"Bilreise fra nord til sør i Norge\". Her skal vi finne fram til stedsnavn eller bilmerke som skal passe inn til hver linje. Det er nok dette noen jobber med når de har parkert inn til siden
Hvis det fortsetter slik så kommer vi først i mål på Kvisle Utviklingspark og det passer meg egentlig veldig fint
Men nå må jeg være veldig konsentrert, jeg nærmer meg tannpirkeren som står like ved Flisa bru
Det er verdens største tannpirker og den er laget av Jordan, jeg har ikke tid til å stoppe, men tar et bilde av den i fart. Og teksten på tannpirkeren er følgende: Reist under åpning av Flisa bru 5. juni 2003. Avduket av landbruksminister Lars Sponheim. Statens vegvesen
Så da blir mitt spørsmål, er verdens lengste trebru (Flisa bru) laget av tannpirkere fra Jordan? Nå bare tullet jeg :-)
Vi kjører bortover verken og ser Glomma på vår venstre side, det er veldig pent her og av og til ser vi benker langs veien
I krysset her så skal vi ta til venstre og da er vi nesten framme
Da er vi framme ved Post 4 Hoffertunet, og det var her vi fikk spørsmål om trafikkskiltene. Da er jeg litt usikker på hva som var oppgaven på Post 3
Nå skal vi videre til Post 5 som er ved Østmoen, gml. butikken på Namnå og her er jeg på ukjente veier igjen
Ut på hovedveien og så til venstre, nå gjelder det å finne Røine
Dette må være Røine og da skal vi ta til høyre. Nå syns jeg at jeg kjenner meg igjen litt, vi er på vei til Hof sentrum
Den til venstre kjenner jeg igjen, det er Nissen-hytten eller Nissen-brakken som kanskje er fra den første verdenskrigen
Her ser vi Hof Samfunnshus og her skal vi svinge til venstre. Jeg var her tidligere når de spilte inn dokumentarfilmen om Håkon Banken
Rett over gaten har vi Meierigården Nytt-Brukt-Antikk-salg-kjøp-auksjon og den gamle pipa til venstre er kanskje gamle Bergs meieri sin
På veien videre ved H. Lundes Autoverksted på Arneberg ser jeg en kjent bil fra en tidligere tur. Hvis jeg ikke husker feil så var den til salgs da. Det er en BMC Mini 850 fra 1975
Det står alltid gamle biler her, skal vi se om vi kan registrere dem? Nærmest er en Volkswagen Golf fra 1995, neste er en Mitsubishi Pajero Sport fra 2001 og den borteste er en Volvo Laplander L-3314N fra 1964. Da fant vi en veteran...
Kjekt å vite at man har et slikt verksted i nærheten hvis man for trøbbel med gamlebilen
Vi har passert Sundenga idrettspark og skal over Arneberg bro som er fra 1920. Her var vi heldige og fikk grønt lys med en gang
Nå skal vi bare kjøre denne veien til vi kommer til riksvei 2 og ta til høyre mot Kongsvinger
På riksvei 2 er det flere som tar seg en pause, men vi gasser på, vi har ikke kjørt feil en eneste gang hittil
Her har jeg kjørt forbi mange ganger før, kan det være Hansens verksted? Det har pleid å stå en gul boble med en kasse på taket der. Ser ut som de har byttet ut bobla, men begge er veteraner
Her står det også en, det er en Volvo Amazon 121 fra 60 åra en gang tenker jeg
Men rett etter Hansens verksted tar vi til venstre og kjører inn mot Sorknesfeltet. Vi skal følge veien sørover og i krysset ved Møllerud skal vi ta av til høyre mot Namnå sentrum
Det er varmt i været så en stopp i skyggen er nok godt. Litt artig å tenke på at det var denne bilen vi lå bak når vi kjørte til Kvisle Utviklingspark på morgenen i dag
Her på innlandet er det parkert veteraner over alt, jeg ser at den ene er en Volvo Amazon, men de to bak er jeg litt usikker på
De to guttene der kjenner jeg godt, vi har hatt en fest eller to med dem :-)
Men nå er vi ved Møllerud og skal svinge til høyre mot Namnå sentrum
Åh! De har med seg kaffe, det så godt ut. Men vi må holde tiden så vi gasser på
Da er vi framme ved Post 5 som er Østmoen, gml. butikken på Namnå
Her ser jeg ingen ark jeg kan ta bilder av, så da er det nok spørsmål som skal svares på her også
Nå skal ikke jeg gå i detalj på hvordan det gikk her, men loddblokka vår begynner å bli slank
Men nå må vi finne Post 6 som ligger ved Gruehallen. Vi skal ut fra Namnå sentrum og kjøre forbi Grøset gård og ta til høyre i krysset ved Ingelsrud. Så skal vi over jernbanelinja og ta til venstre ut på riksvei 2. Videre mot Kirkenær sentrum, forbi Uno X stasjonen og neste vei inn til venstre. Den skal hete Brannstasjonsveien og vi skal forbi kornsiloen og til venstre over jernbanelinja. Følg Bruksveien videre til høyre og rett fram mot Finnskogveien. Så til høyre og raskt til venstre og så er vi der
Denne etappen hørtes vanskelig ut, men vi prøver så godt vi kan. Her har vi ihvertfall Ingelsrud og da tar vi til høyre
Så skvetter jeg litt, Renault skal da vike for Renault?
Så ble min smarte ide borte, jeg tenkte at jeg skulle følge han, men har kjørte inn til siden og stoppet
Men vi har klart oss så langt, vi har Kirkenær foran oss
Uno X stasjonen fant vi også, da er det bare å finne Brannstasjonsveien og ta til venstre
Vi finner kornsiloen også, men så begynner vi å rote litt. Ta til venstre etter kornsiloen trodde vi
Men vi skal da ikke på Amcar utstilling?
Dem glodde fælt når vi kom med vår franske bil, så vi fant ut at det var best å rygge
Så her kjørte vi litt fram og tilbake før vi fant ut at vi måtte bare kjøre videre på den veien
Men to til høyre og en rask til venstre så var vi plutselig der på Post 6 Gruehallen
Det er også her vi må levere arket "Bilreise fra nord til sør i Norge", så dette er nok siste innspurten for de her
Litt av problemet mitt nå er at det ikke er lett å skille mellom Amcar bilene og oss i ville veier. Men det er en Dodge Challenger fra 2008, så det var ingen veteran
Mens vi sliter med å fylle ut arket "Bilreise fra nord til sør i Norge" kommer den ene etter den andre inn
Det å komme først inn på Kvisle Utviklingspark kan vi bare glemme, nå skjønner vi hvorfor de andre stoppet og tok seg god tid
Det er min kone som må slite, jeg skal jo bare registrere. Her kjører det en Dodge Dart GT fra 1969, en ekte veteran
Det er da ikke mulig, han kjørte vi forbi for lenge siden og nå kjører han forbi oss igjen
Og du som skulle være min ledsager til denne posten, du har også tatt igjen meg
Nå må vi gjøre noe dramatisk snart, her kommer nummer 53 som var langt bak oss
Vi bestemmer oss for å ikke levere inn arket, så får det bare gå som det går. Vi er nødt til å komme oss inn til Kvisle Utviklingspark
Så det forsvant mange ark fra loddblokken vår denne gangen også, men nå er vi tross alt på vei til mål
Nå skal vi bare finne veien tilbake, vi skal kjøre Finnskogveien mot Kirkenær og svinge til venstre ved Esso. Følge Bruvegen over Sandstad bru og opp til riksvei 210. Resten blir plankekjøring, så da klarer vi oss
Jeg husker ikke om jeg tok til høyre eller venstre her, når en Studebaker Gran Turismo Hawk fra 1963 kommer imot deg, så mister du retningsansen
Men jeg må ha svingt riktig, ser at vi er på rett plass og en Opel GT kommer imot oss
Kirkenær må være som Flisa, veteranbilene bare renner inn. Dette er en Pontiac Le Mans
Neste er nummer 46, hvorfor kjører han i denne retningen? Jeg registrerer han for sikkerhetsskyld. Det er en Mercedes-Benz 450 SL fra 1974
Men denne er ukjent, det er en nydelig Cadillac De Ville
Her kommer Esso stasjonen hvor vi skal svinge til venstre, men det kommer også en Chevrolet Corvette imot oss
Selv om jeg har svingt til venstre og kjører Bruvegen så møter jeg veteraner, dette er en Chevrolet Camaro Z28
Så dette er Sandstad bru, ett eller annet sier meg at jeg har kjørt over den før
Resten av turen er plankekjøring, men på alle veiene jeg nå kjører så møter jeg veteraner. Dette er en Chevrolet Impala og det må ha noe med det som skal skje på Flisa i kveld
Nå mimrer jeg, i 2017 var jeg med "På ville veier i Solør" og stoppet der, og når jeg leser hva jeg skrev der, så skammer jeg meg litt. Men gjort er gjort, har blitt litt bedre kjent siden da
Men nå må vi ha fokus igjen, det kommer flere veteraner. Dette er en Chevrolet Camaro som sikkert skal til Amcar utstillingen
Hva en pause på 5 minutter kan resultere i, første bil som passerer er en Chevrolet Impala
Neste bil er en Volvo PV, hvorfor jeg ikke skriver årstall er at de ikke vet at jeg tar bilder
Men her kommer de begge veier, og han her kjenner vi - Renault 8
Han kjenner vi også, Mercedes-Benz 450 SL. Er en luring dette her :-)
Hvordan kan en Opel GT være så mange steder på en gang? Jo, det betyr at han kjører fort :-)
Men nå må jeg begrense meg litt, en veteran bil på vei inn til Åsnes kommune
Enda en veteranbil inn til Åsnes kommune
Og sånn kunne jeg ha fortsatt, men jeg må videre
Loddblokka er ikke slik jeg håpet at den skulle være, så kanskje det er på tide og komme i mål
Så jeg gir full gass og holder på (nesten) å kjøre forbi en Chevrolet Camaro
Vi nærmer oss YX stasjonen på Arneberg, det pleier alltid å stå noen gamle biler der
Noe gammelt står det der, men vi har ikke tid til å stoppe nå
Vi passerer Ingers Skattekammer og Livsglede, der inne burde jeg ha tatt meg en tur med kamera og se meg litt rundt
Og hele tiden mens vi kjører så møter vi på veteranbiler, dette er en Lincoln 9 EL fra 1949. Tenk, over 70 år gammel og den skinner i lakken
Kvisler, er det et tettsted som ligger i Arneberg? Jeg fant ikke så mye ut av stedet
Hvis man titter nøye på skiltene langs veien kan man finne steder som man kan bli litt nysgjerrig på. Her er et eksempel, Noggar'n som tydeligvis er en badeplass
Men nå er vi ved krysset hvor vi skal ta ned til høyre, tenk at jeg klarte å kjøre forbi her i dag tidlig. Men da kom jeg jo den andre veien
Veteran billøp, da er vi framme, bare en krapp sving til venstre
Oi! Vi kommer absolutt ikke i mål først, her står det mange allerede
Og her står damen som skal ha loddblokka vår, det vil si det som er igjen av den
Og da er vi i mål og vi rotet litt bare en gang, da leverer vi loddblokka og rusler litt rundt
Forst så må vi ha noen familiebilder, Renault 6 og Renault 8 er i familie
Så har vi en liten familie der borte også, en Renault 12 og en Renault Fuego
Og her har vi en Renault 4 og en Mazda 616 som ikke er i familie med hverandre, men Mazda 616 var den første bilen jeg hadde
Se så mange flotte biler det står her, men jeg tror ikke vi har tatt en titt på den røde
Skal sikkert bort til Amcar treffet og det er en Pontiac Firebird fra 1967. Dette er første generasjonen som ble produsert fra 1967 til 1969 og skulle konkurrere med Ford Mustang blant annet
Her kjenner jeg igjen alle bortsett den til venstre, det er en Lincoln Continental Mark V fra 1978. Dette er en luksuscupé som ble produsert fra 1977 til 1979
Da drar Mercedes-Benz 450 SL sin vei også, jeg skulle gjerne ha lært meg forskjellen mellom R107 og C107. Kan det være at R107 er cabriolet utgaven og C107 er hardtop-kupé utgaven?
Her ble jeg også usikker på bilen til venstre så vi tar den med, det er en Chevrolet Camaro fra 1968. Camaro kom i 1966 og allerede på 1968 modellen ble det noen endringer som friskluftinntakssystemet
Men denne bobla tror jeg ikke vi har registrert før, det er en VW 1500 type 11 fra 1968. Tenk at Folkevogn Boble ble solgt fra 1938 til 2003 i over 20 millioner eksemplarer
Neste bil har vi sett på før, men vi kan presentere den med sitt fulle navn - Ford Mercury Cougar XR7
Denne er jeg også litt usikker på om vi har sett på, det er en Chevrolet Corvette V8 fra 1985. Jeg tror dette er en C4 som ble produsert fra 1984 til 1988
Her kommer Oldsmobile Toronado Brougham inn til mål, og deg har vi tittet på før
Det er nok en del biler som skal videre til Amcartreffet vi så litt tidligere på turen
Det gjør ingen ting å se på Oldsmobile Toronado Brougham en gang til
Her kommer også Morris 1800 MK 11 inn til mål, vi har sett litt på den før
Men jeg tror riktig betegnelse på modellen er Morris 1800 Mark II og kan lett forveksles med Austin 1800
Hvis du ikke har vært med Solør Veteran Klubb "På ville veier i Solør" før, så anbefaler jeg at du gjør det. Dette løpet arrangeres hvert år her oppe
Renault 10 passerer også mållinjen, han var snill denne gangen og lot være å kjøre forbi meg
Da reiser Opel GT som er en første generasjon, og det ble solgt over 100 000 Opel GT fra 1968 til 1973
Så reiser Mazda 616, det var morsomt å se igjen denne bilen
Og her reiser Chevrolet Camaro, noen skal sikkert bort på Amcar treffet
Her kommer Chevrolet Bel Air til målområde også, det var mye linjer i 50 åra
Og her kommer Pontiac Firebird, formene forandret seg i 60 åra
Her ser vi Ford Thunderbird kommer inn, også 60 årene
Neste som kommer inn er en Mercedes-Benz 450SL, nå er vi nesten ved 80 åra og dette må være en C107 siden den er en hardtop
Her er en Ford Taunus 1,6 L, nå er vi på 70 åras former igjen
Nå reiser Oldsmobile Toronado Brougham som også har 70 åras former avgårde, kan være at dem skal til Amcar treffet
Her kommer det inn to biler vi kjenner igjen, den første er en A-Ford av typen Ford Tudor Sedan 55-B og nå er vi i de harde 30 åra. Bilen bak er en Porsche 911 S og da er vi i 70 åra igjen
Litt fint å få denne på nært hold, det er en Fiat Barchetta 1,8 Cabriolet fra 1997. Dette er en liten italiensk råtass, merk mine ord
Det er kanskje tilfeldig at jeg tenker på Bonnie & Clyde når jeg ser denne bilen :-)
Bilen er jo fra 1931 og det var da Bonnie & Clyde startet med å herje i USA
Er det en bil som har beholdt formene sine så må det være Porsche. Men vi må skrive dens fulle navn, det tror jeg at jeg har glemt - Porsche 911 S Carrera
Neste bil som kommer inn har vi så vidt tittet på før, det er en Trabant P601 L som du ikke ser hver dag
Bilen kommer fra det tidligere Øst-Tyskland og ble importert til Norge fra 1959 til 1967
Neste bil som kommer inn har vi også tittet på før, det er en Datsun 120A F-II
Her er vi også på 70 åras former, og her er de myke som det skal være på en sportsbil
Veteranbiler - Hobby eller investering? Ser du på disse bilene her så vil jeg først svare hobby. Dette er en hobby som gjør godt i sjela, spør du meg
Men her kommer det inn en bil til mål, og den tror jeg ikke vi har sett på før
Det er en Mercedes-Benz 280 SE fra 1975, her er det også forskjellige betegnelser som jeg sliter litt med. Er det en W114 eller W116, eller er det noe annet?
Her kommer det en Mercedes til, det er en Mercedes-Benz 350SL fra 1971 som jeg tror at vi ikke har sett på før
Men jeg roter litt med betegnelsene på disse bilene, kanskje R107 er alle SL modellene i serien sportsbiler? Taket har altså ingen betydning...
Da blir denne litt enklere og jeg tror ikke at vi har sett på den før. Det er en Toyota Camry 2.0 XLI fra 1987
Toyota Camry 2.0 XLI er en Mark II versjon som ble produsert fra 1986 til 1991
Men det er ikke bare alle bilene som er fine her inne, alle folkene her inne har kledd seg opp i riktig tidsstil
Klubben ble startet i 2015 og vokser for hvert år som går, dem er utrolig flinke til å arrangere turer
Dem som sitter rundt bordet er gjengen min, og i kveld skal vi gjøre Flisa utrygg :-)
Men her kommer vel den eldste bilen på treffet tror jeg, jeg vet at vi har en til fra 1931 så det kan bli knepent
Vi ser på den en gang til og ser hva vi finner ut. Det er en Ford A Deluxe Coupe fra 1931 tror jeg...
Neste som kommer har vi ikke sett på før, det er en Ford Granada 2,0 fra 1976
Jeg har hatt en Granada en gang, det var en fantastisk bil å kjøre. Dette er en Granada MK1 serie 2 som ble produsert fra 1975 til 1977
Neste gang skal jeg rusle litt rundt å se om det er mulig å komme litt i høyden slik at jeg kan få finere oversiktsbilder
Franskmenn vet å kose seg, eller kanskje det ikke er franskmenn?
Ford Taunus 20MS fra 1965 og en Renault 6 TL fra 1975. Her ser vi et godt eksempel på myke linjer i 60 åra og litt hardere kanter i 70 åra
Men nå skal det være premieutdeling og klubben er alltid raus med premier. Klubben har mange sponsorer også som er med og bidrar
Som dere ser så står jeg et stykke unna, men vi skal prøve å få med de fleste som for premie. Hvilke kategorier de er delt opp i er jeg litt usikker på, men først så dreier det seg om kjøretøyet og etterpå om selve konkurransen
Her kommer gutta som kjørte scooteren Lambretta 150LI fra 1960. Det er første gang en scooter har deltatt i "På ville veier i Solør" og det må selvfølgelig premieres. Kanskje det kommer flere to hjulinger til neste år?
Så kommer han som hadde den eldste bilen, en Ford A Coupe fra 1931 som også må premieres
Her står den, du kjører selvfølgelig ikke en så gammel bil mer en nødvendig, den skal jo holde i mange år til
Her er det nok både antrekk og bil som teller, de kom i sin A-Ford av typen Ford Tudor Sedan 55-B som også er fra 1931. Hvis dere legger merke til en liten detalj i bilde så holder damen i et gevær og de skal forestille Bonnie & Clyde
Men nå er jeg litt usikker på hva premien gjelder, jeg vet ikke hvilken bil hun kjørte. Men vi er fremdeles på utdeling av pokaler
Resten av premiene er jeg faktisk usikker på, det kan hende at vi også er på selve konkurransen nå. Men her utleveres også en pokal
Siste pokalen går til denne damen her, jeg er like usikker her, da jeg ikke vet hvilken bil hun kjørte heller
Men en skal få premie for flest lodd igjen på loddblokka si, det vil si hvordan det gikk på alle postene underveis
Så er det selvfølgelig en premie til barna også, hva det gikk ut på vet jeg ikke
Så var det en premie for den som fylte ut arket "Bilferie fra nord til sør i Norge" mest riktig, men det er ikke sikkert at det gjelder bilde akkurat her
Så er det sikkert en premie på alle bokstavene som var langs veien i begynnelsen av løpet som skulle bli til et ord som var bil-relatert
Og som jeg skrev tidligere, Solør Veteran Klubb er raus med premiene sine
Mens vi ser på resten av premieutdelingen så kan jeg fortelle at neste "På ville veier i Solør" er planlagt 3 september 2022
Hvordan jeg vet det? Jeg får en kalender av en kompis som Solør Veteran Klubb gir ut hvert år
Den kan kjøpes også, bare å gå inn på Facebook siden som dem har
Når jeg ser på kalenderen fra 2021 så var de 180 medlemmer og nå i 2022 er dem 220 medlemmer, så dette er en klubb som vokser
Til og med jeg fikk en premie og jeg husker ikke hvorfor, kanskje fordi at vi har reist helt fra Oslo?
Her ble damen som fikk premie borte i bilde så jeg tar et nytt et
Der sitter hun, til venstre ved bordet i midten
Dere må ikke tro at det er slutt riktig enda
Så må vi ikke glemme alle ildsjelene i klubben som har bidratt, det blir sikkert noen premier til dem også
Så mens premiene deles ut så kan vi jo snakke om noe annet
Hver sommer har klubben over 20 utfarter med turer, så det er en aktiv klubb som samles ofte
Og resten av året så samles dem første onsdag i måneden og planlegger vår, sommer og høst turer
Jeg var med "På ville veier i Solør" for fire år siden og husket ikke så mye fra den gangen. Men de endrer på løypa og poster så det er noe nytt hver gang
Så nå spørs det om det blir fire år til vi er med neste gang, eller om vi klarer å bli med oftere
Men nå nærmer vi oss slutten på premieutdelingen, og en liten avslutning skal komme
Et strålende vær og en fint arrangement, er det ingen tvil om
Det er gøy å gå rundt her og ta bilder selv om jeg holder meg litt på avstand

◄ 1 2 3 ►

Søkefelt

Liste over sider

  • Om oss
    • Club Renault Norvège sponsorside
    • Pub Goelette
    • Trønder-Goeletten
    • Hva vi driver med
      • Andre nyheter
  • Turene våres
    • Turer med Renaultklubben
      • Våre private turer med Renault
      • Våres effekter
  • Renault gammel bil
    • Renault 6 veteranbil
      • Renault 6 TL mer informasjon
        • Spesielt interesserte
          • Renault 6 service turer
          • Besøk hos Autobjørn
          • Renault prosjekter
          • Brosjyrer og manualer Renault 6
            • Gamle blader fra Norge
              • Danske-Svenske-Finske blader
  • Renault ny bil
    • Renault Clio Sport Energy TCe 90 Dynamique
      • Clio råd og tips
      • Renault Clio service turer
      • Renault R-Link
  • Modell biler og tog
    • Fantasi verden
      • Fantasi verden tillegg
      • Råd & tips
  • Morten sin fly side
    • Småfly galleri
    • Helikopter galleri
    • Store fly galleri
    • Luftballonger galleri
  • Fugler og dyr
    • Knut kjøper biler
      • Knut og Morten – fugler, dyr og insekter
        • Stikkordet er viltkamera
          • Bekker og elver som Knut og Morten dokumenterer
            • Og her bare dokumenterer vi andre turer
              • Bygninger i Oslo
        • Historien om Skjærene
          • Er du nysgjerrig på Østensjøvannet?
            • Er du nysgjerrig på Botanisk hage?
        • Tina-mors Delfiner
          • Tina-mors Ugler
Drevet av WordPress