Gå til innhold

Renaultportalen

Om Renault og turer, fugler og dyr

  • Om oss
  • Turene våres
  • Renault gammel bil
  • Renault ny bil
  • Modell biler og tog
  • Morten sin fly side
  • Fugler og dyr

Våre private turer med Renault

Noen ganger tar vi en egen tur, enten i den gamle bilen eller den nye. Begge er jo Renault så hvorfor ikke. Noen ganger blir det en mix av begge deler, men det problemet tar vi senere. Noen ganger tar vi ikke turen selv en gang, vi lar andre gjøre det.

  • Våre private turer med Renault »
  • Ekebergmarkedet høsten 2019
Klokken er ikke ni en gang og på plassen er det kommet en del biler allerede. Det er en fantastisk morgen og jeg rusler rundt med mitt kamera på magen
Når jeg så går her kan jeg jo registrere denne her da. Det er en Citroen B11 fra 1950. For et flott registreringskilt den hadde da
Lett å se hvilken bil som er mest populær, nei nå bare tøyser jeg men gikk bort og snakket med dem. Han ene hadde faktisk en Renault Dauphine og lurte på om jeg så mange av dem på turene
Kommer en til på plassen, jeg gjetter at bilen er en Ford 17M og campingvogna er en Niewiadow N-126B fra 1979
Har du sett en veteranbil rygge? Det har jeg og her går det på presisjon skal jeg love deg
Her kommer det en til, jeg ser at det er en Chevrolet. Men resten på dere finne ut selv, blank og fin var den
Prøver å komme meg tilbake til salgsboden, men det er så mye spennende rundt meg. Som denne Evans Power-Cycle, og årstallet tør jeg ikke gjette på en gang
Ny bil kommer inn på området, det er en Buick Series 40 4d 1938 fra 1938. Blir litt dumt å skrive at noen er fine, her er jo alle fine så jeg slutter med det
Angrer litt på at jeg ikke tok et nærbilde av plakaten også, men bilen vi ser med litt høy her, er en Buick CABRIOLET 39 460 fra 1939. Hvis skiltet på plakaten er skiltet til bilen så kan jeg lese dette i hvert fall. 1939 Buick Spesial Convertible cupè 46 C
Disse bilene ligger på mellom 200 - 300 kroner, så har du ikke råd til en stor, kjøp en liten istedenfor
Jeg kommer meg nesten ikke fremover før neste bil ankommer, det er en Nash fra 1954
Når jeg Googla denne følte jeg meg litt dum, er det et bilmerke som heter det?
Så kommer PADDA, det var i hvert fall det jeg kalte den når jeg var liten. Men her kommer dokumentasjonen, det er en Citroen ID 19 fra 1968
Nå ungår jeg navn, men det jeg kan fortelle her er at bilen har kun hatt en eier
Nå blir jeg forvirra igjen, hva er dette? Jo det er en Trabant P 601L fra 1962
Nå skal jeg innrømme at jeg har hørt om Trabant, men tenk deg alle bilmerkene vi ikke vet om en gang
Som denne for eksempel, men nå var jeg bare inne i buskene og tissa :-)
Jeg har klart å komme meg 20 meter på 10 minutter, nå blir kona mi sur på meg
Brannbilen dokumenterte jeg i våres, men nå går jeg litt mer på detaljer. Stigen er en Magirus Deutz JUPITER fra 1963 og jeg trodde at det andre reg. nummeret skulle hjelpe meg litt - der tok jeg feil
Har klart å bevege meg noen meter til, på denne plakaten stod det solgt når vi kjørte ut senere i dag
Vakten kjenner meg igjen, men det er faktisk bilen jeg tok bilde av. Det er en Volvo P-11151 fra 1963
Står rett mot sola og prøver å komme meg tilbake til salgsboden, men her kommer det enda en bil
Det er en Ford fra 1948 med en lakk som er finere enn på en ny bil
Har klart å komme meg vekk fra innkjøringen til finbilplassen, ditt drar vi senere uansett. Nå ser vi litt på detaljer i bodene igjen. Bosch batterier er noe vi alle kjenner til, har et selv i 6èrn
Kan dette være Helan og Halvan? Nå må jeg ha litt hjelp av dere
Og hva med han her? Har hatt han på tunga siden vi var der, men husker ikke navnet
Jeg sa at vi skulle ta en titt til på Federal Lastebilen, her ser du baksiden
Mye spennende lesing her på lastebilen. Den hadde dispensasjon for kjøring i Oslo, med lister over veier og bruer den ikke hadde lov å kjøre over i vognkortet
Her satt dem da, og styrte lastebilen med et tillatt akseltrykk på 4200 kg. Luftig og enkelt i gamle dager men det fungerte da også
Fikk så vidt løftet kamera litt i været slik at vi kan se motoren
Som du ser, bilen var meget populær. Det var ikke lett å komme til med kamera. Vi tar bilen en gang til, Federal Lastebil - bensindrevet fra 1919
Jeg går jo rundt og leter etter alt av Renault også, og her fant jeg en selv om det ikke er noen veteran. Renault Trafic LI fra 2017
Så ser vi et radiostyrt helikopter, robbe OY-8609 Futura. Dette kan vel heller ikke være så gammelt
Men så finner jeg noe som er gammelt, det er en Märklin Balikasten eske
Var litt nysgjerrig, slik så det oppi esken
Her kan man gå og mimre, du finner helt sikkert noe som du har brukt før. Det er faktisk morsomst å se  noen av disse sakene igjen
Men nå har jeg klart å komme meg til salgsboden vår, så nå blir det litt salg før jeg tar en tur rundt igjen
Tar en ny runde nå, et askebeger med forkortelsen DNL. Kan det bety at det er forkortelsen til Det Norske Luftfartsselskap som ble stiftet i 1933 og holdt til på Gressholmen?
At penger kan kjøpes for penger ser du et godt eksempel på her
Helt fantastisk, dette er 65 gang Ekebergmarkedet arrangeres. Men det overasker meg ikke om dette forsvinner også. Stikkordet blir vel for mye støv
Neste Renault jeg finner, men unnskyld meg - hvor er alle veteranene? Dette er en Renault Trafic fra 2006, skal ha noen år på baken til
Men jeg finner mer Renault, men nøkkelringer har jeg mer enn nok av, så her kjøper jeg ingen
Men så dukker det opp et gammelt fly fra Kjeller flyplass, det er LN-ADC som er et Tiger Moth dH82 fra 1935
Det er det eldste flyet i Norge med gyldig luftdyktighetsbevis og er i daglig drift. Jeg må si jeg blir mektig imponert
Husker dere at vi lette etter Reven i våres? Den var lettere å finne nå
Og politihelikopteret passer på oss fra luften, jeg liker dette, da det skjer så mye rart rundt oss ellers
Ikke bare jeg som fikk øye på helikopteret, se bare på denne gjengen her
SAS har ikke gått konkurs i hvert fall, fremdeles i lufta
Kan ikke noe for det, hver gang jeg ser Märklin må jeg ta et bilde, kan det være at jeg samler på dette? Kjøpte ikke noe, har bare 200 kr som jeg for lov å kjøpe for
Husker dere denne? Vi har sett på den tidligere. Stikkordet er Citroën
Men nå for jeg det litt vondt, jeg ser to Renault 6 til salgs og jeg har bare  200 i baklomma. Hver bil koster jo minst 300
Åh! Tenk om man hadde et palass og var  millionær, skulle støvsugd markedet
1/18 skala, kan bare drømme om denne, har ikke plass og for ikke lov
Fant ikke en eneste Renault blant T-skjorter og caps
Er på vei til toalettet da jeg hører et fly, men rekker da akkurat ikke. Jeg tror jeg vet, men når jeg ikke kan være sikker så skriver jeg ikke
Nå har jeg en uvane med ikke å ta av meg kamera når jeg er på toalettet, har lært meg noen knep. Men akkurat når jeg kommer ut fra toalettet ser jeg et par Renaultmedlemmer. De forteller meg at de har en bil på finbilparkeringen, ikke Renault men reg. nummeret slutter på 47
Men på vei ditt, må jo vi se på flere biler, husker dere de to Ford Anglia-ene som kjørte inn? Fremst så har vi Ford Anglia fra 1961 og bak til høyre en Ford Anglia fra 1962
Vi tar en til på veien bort, det er en Wolseley 1500 fra 1958, husker dere det jeg sa med bilmerker man ikke viste om?
Neste er en Sykevogn, bilmerke må dere finne ut av selv :-)
Når du har gått igjennom her, må du alltid snu deg å se deg litt tilbake
Finbilplassen, nå må jeg bare finne en bil hvor reg. nummeret slutter på 47
Sier ikke hvor lenge jeg gikk rundt å surra, men jeg fant den. Det er en Frazer. Den eneste i sitt slag i Norge hvis jeg ikke tar feil
Jeg tar av meg hatten, det er en Kaiser Frazer Manhattan fra 1947
Men de to gutta er jo snille som Lam, de kan da ikke være medlem i Mafia`n?
Jeg skal røpe en hemmelighet, jeg vet det ikke selv en gang. Men jeg er sikker på at de to kommer til å sitte ved bilen litt senere og da skal jeg være her :-)
Vi starter fra høyre og jobber oss nedover, må ta flere biler i et bilde da det er mange biler her i dag. Første er en Volkswagen 1200 fra 1962, neste er en Morris 1275 Cooper S fra 1967 og til slutt en Mercedes-Benz 230 SL fra 1967
Vi jobber oss videre nedover fra høyre, da kommer en Chevrolet Impala fra 1963, neste er en Ford Ranchero fra 1957, så kommer en Ford 17 M RS fra 1968, og helt til venstre som vi har tatt før er en Citroen B11 fra 1950
Fra høyre, en Volkswagen VW 411 E Variant fra 1972, så kommer en Cadillac Seville fra 1977, så sliter jeg litt med neste, men det er en Chevrolet, og til slutt en gul boble med navn Volkswagen VW 1302 S fra 1971
Jeg sliter litt med å få rene bilder da det er så mange mennesker her i dag, men vi gjør så godt vi kan. Fra høyre, en Volkswagen 211 fra 1960, neste er en Volkswagen 21 A fra 1953, og til slutt en Volkswagen 1300 fra 1968. Dette gikk jo greit
På neste bilde er det litt flere men vi begynner fra høyre, en Volkswagen LT31d fra 1985, neste er en Volkswagen VW 1300 S fra 1972, neste er en Saab V4 fra 1967, neste er en Ford A fra 1928, neste er en Triumph TR8 fra 1980. Bilen helt nederst fikk jeg ikke med meg da det satt noen og spiste frokost ved siden av, men det er en Volkswagen
Vi begynner fra høyre som vanlig, først en Renault 6TL fra 1975, så kommer en MG fra 1996, neste er en Porsche 911 fra 1966, neste er en Chevrolet Chevy LI fra 1966 og til slutt en Chevrolet Impala fra 1966 jeg dessverre ikke fikk med meg hele
Så går vi over veien og ser på en fin Indian Chief fra 1947 også kalt Høvdingen
Her var det også to spennende sykler, vi tar den nærmeste først. Jeg ser at det står Motorcycle RK Shain og en prislapp som antyder en pris på kr 4300,-. Den bak er en Suzuki GS125, men årstallene vet jeg ikke her
Men det er flere biler her og vi starter fra høyre som vanlig. Første er en Chevrolet 3803 fra 1951, den i midten er en Ford Thunderbird fra 1955 og nederst til venstre en Buick Riviera fra 1972
Litt skygge fra trærne, men det for ikke hjelpe. Fra høyre en Volkswagen VW 1300 fra 1967, så til venstre en Alfa Romeo Spider 1750 fra 1969
Nå er vi på midterste raden og jeg skal gjøre så godt jeg kan. Fra høyre en Ford Mustang fra 1971 og til venstre en Ford Modell A fra 1930., på sidedøren står det øverst MIL, så petroleum og nederst BP
Den nærmeste og  legg merke til de to terningene på reg. nummeret er en Chevrolet Bel Air fra 1957, ikke uten grunn at den for terningkast 6. Men neste til venstre er også staselig, det er en Citroen TA 15 CV fra 1950
Tar denne alene da panseret var så langt. Det vi ser på her er en Chevrolet Corvette fra 1978. På sidedøren står det Official Pace Car og 62nd annual Indianapolis 500 milerace og nederst står det May 28, 1978. Ikke en liten gutt dette her
Men vi må videre, starter fra høyre, det er en hissig italiener - Fiat Abarth fra 1961 og den er ikke dårlig den svensken her heller til venstre, en Volvo 142 fra 1974
Hvorfor jeg bare tar bilde av to og to biler nå er at det er så mye folk her at jeg må stå med kamera foran bilene så de ser at jeg skal ta et bilde. Fra høyre, en Ford V8 - Sedan Delivery fra 1939 og til venstre en Oldsmobile fra 1953
Vi fortsetter nedover, fra høyre en Mercedes-Benz 220 SEC fra 1963 og mafia-bilen som vi har sett på før, en Kaiser Frazer Manhattan fra 1947
Jeg er glad jeg har sol nå, bildene blir dobbelt så fine. Fra høyre en Chevrolet Bel Air fra 1957 og til venstre en Ford Mustang fra 1966
Litt tålmodighet, så får du til bilde, fra høyre en Chevrolet Bel Air fra 1955 og til venstre er en Nash fra 1954. Måtte Google bilmerke litt og fant ut at dette er en Amerikansk bil - sier Rambler deg noe?
Men midtrekka er ikke slutt enda så vi fortsetter, fra høyre en Trabant P 601L fra 1962. Viste dere forresten at den er fra Øst-Tyskland? Vår svenske ved siden er en staut Volvo P-11151 fra 1963, hvorfor skriver de ikke PV, det er jo det det er
Black and beautiful, det er disse her, fra høyre en Ford fra 1948, men det står Super Deluxe på panseret foran. Neste til venstre er en Mercedes Benz 220 fra 1969
Men noen vil ikke flytte seg, dessuten hadde dem ryggen mot meg. Men fra høyre, en Porsche 944 fra 1983. Men på neste så spørs det, er det en Mercedes-Benz fra 1985?
PV60 fra 1949, ble du overasket nå? Det ble jeg, og kun en eier. Til venstre en Panhard DYNA fra 1953, også med en eier. Disse to eierne skulle jeg gjerne hatt et bilde av, de må jo være eldre enn meg!
Neste bil blir jo et kjent bilmerke, vi har jo vært borti den før her på plassen. Dette er en Kaiser K5311 De Luxe fra 1953. Den til venstre som nesten ikke synes er en Volkswagen 1 fra 1954
Men nå må rekka være slutt snart, fra høyre en Volvo 142 Grand Luxe fra 1972 og nederst til venstre en Volkswagen 21 fra 1966
Når to biler ved siden av hverandre har panseret oppe er det umulig å få folka bort. Så vi gjør så godt vi kan, det kan bli feil her. Fra høyre en Ford Cortina, årstall klarer jeg ikke og til venstre en Opel fra 1969
A7-BFA Qatar Airways Cargo med sin Boeing 777-FDZ tar også en runde over Ekebergsletta for å titte litt på livet her nede
Men vi må ned på landjorda igjen og begynner som vanlig fra høyre. En Mercedes-Benz 190 fra 1959, så i midten kommer en som dere må hjelpe meg med, den klarer jeg faktisk ikke. Og nederst til venstre en Studebaker Daytona 2 DHT fra 1962
Jeg tror ikke det har vært så mange biler på finbilplassen før, men har jeg begynt så skal jeg avslutte. Her ser vi en Cadillac Eldorado Biarritz fra 1984
Neste er en Chrysler 300 C fra 1957. Det er så mange bilmerker samlet på et sted
Og neste er en Chevrolet Impala fra 1958 og den er til salgs. Det står ingen pris på lappen, men her er det bare å ringe den som tør
Neste bil er også til salgs, det er en Volvo Amazon 121 2dørs, men årstallet ser jeg ikke. Den selges til høystbydende over kr 35 000,-
Så kan vi ta to på en gang, nå begynner vi fra venstre. Det er en Austin Mini 1000 Van fra 1973 og til høyre en Volvo 121 fra 1965
Denne har nok stått her i natt, duggen ligger på bilen enda. Men det er en Subaru SVX fra 1993
Så har vi en som er til salgs igjen, det er en Charger 426 Hemi Dana fra 1968. Her er det kun seriøse henvendelser takk
Hvor kan du finne en Rolls Royce til salgs for under 100 000? Jo, det må være på Ekebergmarkedet
Skulle gjerne ha ruslet rundt bilen, men det var så mye folk rundt her. Men det er en Rolls Royce Silver Spirit fra 1982
Men vi har et par stykker til, her kommer vi til Chevrolet Bel Air fra 1956. Denne bilen virker kjent, håper jeg ikke går rundt meg selv nå
Så til slutt en Pontiac Catalina fra 1953, da tror jeg at vi har sett på alle bilene rundt her. Har i hvert fall gjort så godt jeg kan
Vi rusler litt bortover og ser noen sykler til salgs. Nærmest har vi en Trygg Sachs Taifun til kr 28 000,-. Syklene bak er også til salgs men vi går ikke nærmere inn på dem
Her har vi en kar jeg kjenner godt, han ordnet nye skvettlapper på bilen min. I tillegg til skvettlapper er han proff på gamle sykler også
Ekeberg camping ja, tenk at NVK har arrangert Ekebergmarkedet siden høsten 1987. Det er 32 år siden det nå
Men jeg følger med oppe i luften også, vi har veteraner der også og Kjeller flyplass er ikke langt unna
Akkurat som Ekeberg camping er Kjeller flyplass noe som vi bør ta vare på i fremtiden. Vi har jo generasjoner som kommer etter og de fortjener å få vite om historien vår
Men skal vi presentere flyet? Det er LN-BDM som er en DeHavilland DH 82A Tiger Moth fra 1941
Det er Nedre Romerike Flyklubb – Veteranflygruppa på Kjeller flyplass som har dette flyet blant annet
De har malt opp flyet slik Tiger Moth så ut i Hærens Flyvåpens tjeneste fra perioden 1940. Her med nummeret 153
Nå er det ikke jeg som holder kamera urolig, de vinket og hoppet med vingene der oppe mens de fløy over oss
Har du lyst å sitte på med en av dem er det bare å ringe. Takk for oppvisningen gode venn :-)
Men nå må vi ned på landjorda igjen, 5 tog for kr 250 og jeg har bare 200. Det nærmeste toget er modell av et fransk firesylindret damplokomotiv fra 1930
Route 66 har jeg faktisk kjørt på, men det var lenge siden det. Ble noen fine bilder derfra også
Nytt fly i luften men ganske langt unna, jeg klarer faktisk ikke å identifisere deg
Men nå er jeg tilbake til salgsboden hvor min kone og vakthunden holder stand. Er dem ikke søte?
Men det er ikke lett å selge varer når du har kamera på magen, det kommer jo hele tiden noen. Som her, et jetfly passerer over oss
Men nå må vi ta oss en tur ut igjen, jeg sa jo at vi skulle ta en titt på motorsykkel parkeringen rett utenfor
Men mamma mia, her får jeg et alvorlig problem. Så mange sykler og de står tett i tett bortover
Her må vi tenke annerledes og få med oss designet istedenfor, som på denne Harley Davidson her.
Nå er jo jeg veldig glad i Politi, særlig politihelikopteret men en motorsykkel er absolutt et motiv det også. Her ser vi en Kawasaki Police 1000 fra Brisbane California
Denne kan vi identifisere, det er en tung motorsykkel merke Tempo MC fra 1953
Det er trangt om plassen her, men vi kan ta denne med sidevognen. Det er en BMW 750 ccm fra 1940
Står en til her med sidevogn, ser gammel ut den også. Det er en Zundapp KS fra 1942
Har du 200 000,- kan du få kjøpe denne chopper`n her, fant ikke ut hvilken modell det var
Denne må vi få med oss, morsom liten bil. Tror det står Messerschmitt på siden. På tysk ble den kalt Kabinenroller, designet av en flyingeniør som ikke fikk lage fly lenger
Og ta bilder av en sykkel rett forfra eller bakfra blir ikke så bra, så vi må jenke oss litt her. Men vi tar tak i den nærmeste med sidevogn. Det er en BMW K100RS fra 1986
Begge er Honda, fikk ikke til noe mer her inne
Men se på de små der da, hva kan dette være for noe?
Her fikk jeg en liten mulighet når de flyttet på noen sykler. Fra venstre ser vi en Honda NPS50-5 Red R134 fra 2006, og den til høyre en Honda NPS50 Zoomer fra 2007. Begge er mopeder faktisk
Neste motorsykkel kan vi lese oss litt fram til, det er en Kawasaki Mach III 750 og året må være etter1970
Den neste kan vi også lese oss litt fram til, det er en Tempo Lett Corvette. Men årstallet blir litt vanskeligere, skal vi gjette rundt 1960 åra?
Blir siste motorsykkelen i denne omgangen, vi ser en Triumph og mer klarer jeg ikke å finne ut. Men det må være en eldre årgang, det er sikkert
På Ekebergmarkedet kan du også kjøpe deg et elghode, men da bør du ha med deg handletralle som disse gutta her
Ekeberg Landhandleri, tenk at Ekeberg camping ble åpnet i 1965 da NAF overtok driften fra Oslo kommune. Det begynner å bli lenge siden, men det er ikke NAF som driver det nå
Nytt fly i sikte, det er LN-NRF, som er en Cessna 172S Skyhawk. Fint at du tok turen over du også
Men nå skal jeg gjøre noe skummelt, håper at ingen ser meg. Jeg skal klatre opp helt til toppen å ta bilde av et fly
Og det klarte jeg, nå er spørsmålet om jeg klatret opp stigen, fleip eller fakta?
Det var selvfølgelig fleip, gikk trygt på gangveien og fikk også oppleve en gammel Indian kjøre forbi meg. Lyden var fantastisk å høre på
Så kommer det et fly til men er litt for langt unna
Men jeg tror det er Tiger Moth som flyr der borte
Så kommer det enda et fly, men også det flyr så langt unna. Jeg tror jeg kjenner det igjen, det er han med den store bensintanken jeg har sett tidligere i sommer
Så må jeg bare, er litt rar sånn. Månen til høyre, en fugl i midten og et fly nederst til venstre
Nå starter NVK opp sin gamle Ford AA fra 1928, det er alltid veldig mange mennesker rundt der når det skjer, så jeg venter litt med å gå opp til bilen
Bare for å vise dere hvor mange det er her på lørdag, og klokken er litt over 12
Ja, hva er det vi ser her? Kan skrive opp det jeg kan lese, det står Hamag Aabenraa og mer klarer jeg ikke å lese
Rett over meg og jeg mener rett over meg står  LN-OGO Helitrans Airbus AS 350 B3
Det er Helitrans AS med en base på Kjeller som hilser på meg her
Og sitte oppe i et slikt helikopter og ta bilder kan også være en god ide. Tror du jeg kan få han til å lande på Ekebergsletten til våren? Da sparer jeg bena mine litt også
Jeg sa jo tidligere at jeg skal ta bilde av mafia gutta ved bilen sin, og det klarte jeg. Du kødder ikke med disse gutta her, dessuten er de også med i Renaultklubben
Prøver å se om det har ankommet noen flere biler, men det var jo ikke lov å kjøre inn etter klokken 10 så det er det nok ikke
Vi kan jo ta en titt på flere av Indian syklene da imens, modell og år kan jeg ikke hjelpe til med her. Men på hornet foran er det avtrykk av en indianer, legg også merke til den gamle hjelmen
Men denne klarer jeg, det er en Indian Chief fra 1936. Se på detaljene som på sete, fantastiske sykler
Innimellom så selger jeg litt også, og da for vi besøk av min datter med kjæreste. Du tuller heller ikke med disse, først så kjører de Alpine og er medlemmer i Renaultklubben, de også
Men så dukker det opp et fly igjen, det er LN-ASR Cessna U206F som tar seg en tur over Ekebergsletta
Ikke bare det, jeg for han sammen med et jetfly også
Takk skal du ha, jeg liker slike bilder hvor jeg for med flere sammen
Men her kommer det også et fly av den eldre sorten
Jeg kjenner det igjen nå, både av utseende og på lyden
Det er LN-TEX også kalt KF568 som er et North American AT-6G Harvard fra 1944
Der presenterte han seg også gitt, og ta det ikke som gitt at det er en han, kan like godt være hun
Hvorfor jeg kjenner igjen dette flyet så godt, er at vi har den over hustaket vårt på Høyenhall også
Selvsagt mye nærmere, her må de sikkert ta hensyn. Se forresten så fint solen traff flyet
Men hva er det de driver med nå, de har absolutt ikke tenkt til å fly videre
Hadde jeg filmet nå så hadde dere skjønt hva jeg mente
Men jeg skal prøve å følge det slik at dere kan få se, men det er ikke lett å følge flyet når det flyr sånn
Og da mente jeg sånn, og ikke sånn som i sted
Du kan jo bare i din villeste fantasi tenke deg på hvordan de sitter der oppe nå
Holdt nesten på å skrive, tenk å sitte der og ta bilder nå. Men som fotograf må jeg vel sette en grense på hva jeg kan få til
Flyet er fra 1944, det blir som jeg skulle ta med meg bilen min til Nürburgring og kjøre fort der
Du har kjørt berg og dalbane før? Opp er greit men når du raser nedover, blir det det samme her?
Hvorfor den har to navn er at KF568 er registreringsnummeret den hadde under 2 verdenskrig
Den ble bygget av North American, for Royal Air Force
Der drar han opp igjen gitt, jeg skriver han, håper det er greit
Så vrir den seg i luften og kommer mot oss
Nå må jeg ha tunga rett i munnen, her blir det ikke mye å sikte på
Det er ikke ofte du for ta bilde av et fly i denne vinkelen, det er helt sikkert
Nå kan du faktisk lese registreringsnummeret selv
Du må være på Ekeberg, skal du oppleve dette her

◄ 1 2 3 ►

Søkefelt

Liste over sider

  • Om oss
    • Club Renault Norvège sponsorside
    • Pub Goelette
    • Trønder-Goeletten
    • Hva vi driver med
      • Andre nyheter
  • Turene våres
    • Turer med Renaultklubben
      • Våre private turer med Renault
      • Våres effekter
  • Renault gammel bil
    • Renault 6 veteranbil
      • Renault 6 TL mer informasjon
        • Spesielt interesserte
          • Renault 6 service turer
          • Besøk hos Autobjørn
          • Renault prosjekter
          • Brosjyrer og manualer Renault 6
            • Gamle blader fra Norge
              • Danske-Svenske-Finske blader
  • Renault ny bil
    • Renault Clio Sport Energy TCe 90 Dynamique
      • Clio råd og tips
      • Renault Clio service turer
      • Renault R-Link
  • Modell biler og tog
    • Fantasi verden
      • Fantasi verden tillegg
      • Råd & tips
  • Morten sin fly side
    • Småfly galleri
    • Helikopter galleri
    • Store fly galleri
    • Luftballonger galleri
  • Fugler og dyr
    • Knut kjøper biler
      • Knut og Morten – fugler, dyr og insekter
        • Stikkordet er viltkamera
          • Bekker og elver som Knut og Morten dokumenterer
            • Og her bare dokumenterer vi andre turer
              • Bygninger i Oslo
        • Historien om Skjærene
          • Er du nysgjerrig på Østensjøvannet?
            • Er du nysgjerrig på Botanisk hage?
        • Tina-mors Delfiner
          • Tina-mors Ugler
Drevet av WordPress