Gå til innhold

Renaultportalen

Om Renault og turer, fugler og dyr

  • Om oss
  • Turene våres
  • Renault gammel bil
  • Renault ny bil
  • Modell biler og tog
  • Morten sin fly side
  • Fugler og dyr

Turer med Renaultklubben

 

Her kan du se på litt av det vi opplever når vi for eksempel er med på turer i forbindelse med Renaultklubben.  Vi har også noen private turer, de kan du se med og trykke på bilde over. Når man reiser på tur er det også viktig at man har skaffet seg en del effekter så man blir synlig i terrenget. Effektene kan du se når du trykker på bilde over.

  • Turer med Renaultklubben »
  • Kort-tur til Oslo Motor Show 2021
Da skal vi til Norges Varemesse hvor Oslo Motor Show har utstilling denne helgen
Sist jeg var på Norges Varemesse var når det lå på Sjølyst og ble kalt Sjølystsenteret eller Messehallen
Norges Varemesse begynte på Akershus festning i 1922 og flyttet til Sjølyst i 1962
Og så ble Norges Varemesse flyttet til Lillestrøm i 2002 og det er ditt vi er på vei nå
Oslo Motor Show i 2020 ble jo avlyst på grunn av Koronaviruset, så da er dette den 11 utstillingen de har her på Lillestrøm
Men nå må vi finne parkeringen, det er godt skiltet her
Hvorfor det er en sykkel midt i rundkjøringen her er vel fordi at Lillestrøm er en sykkelby. På Norges Varemesse har de en stasjon med 10 bysykler for utleie
Tok meg en liten runde rundt, men kom ikke langt. Tenkte jeg kunne få et glimt av bakgården hvor det skal være drifting
Så da har jeg parkert og de har tatt bilde av bilen og tar bilde av bilen når jeg kjører ut. Da trenger jeg ikke å tenke på betalingen før jeg kommer hjem igjen - smart
Nå er jeg litt tidlig ute, klokken er 08.50. Siden jeg skal få et utstillerkort så tenkte jeg at jeg kunne komme tidligere inn
Og det kan jeg, må bare vente til klokken 09.00 da utstillerbua åpner da
Jeg har et oversiktskart foran meg og danner meg et bilde. Det jeg vet er at vår Stand ligger i hall C på Stand C01-24 og Freiabilen i hall D på Stand 105
Nå er det slik at jeg først ser etter eldre biler og kan ikke ta bilder av alle de 700 bilene som er her. Men vi begynner med en Ford Mustang Lillegul fra 1967, den bak er en Ford Mustang fra 1969, kanskje den heter Lilleblå. Madness Power navnet kjenner jeg igjen fra før, det var på Starmoen flyplass
Men nå er jeg litt på gyngende grunn, den til venstre er en ION Racing Gullfakse fra år 2020 laget av studentene i Stavanger og den til høyre er Revolve NTNU sin nybygde Formel 1 bil fra 2021. Da sier kanskje bilde sitt
Og ta bilde av en Ford Mustang 427 i profil uten dokumentasjon blir vanskelig, men rundt 1968 til 1970 vil jeg gjette og den har antagelig en V8 motor
Men neste klarer jeg, det er en Dodge Charger fra 1968, mulig den er en tanke ombygd i 2019
Så har vi en Lamborghini Super Trofeo ST fra 2016, den måtte vi jo bare ha med. Det står GT1 på frontruta også
Nå er jeg i den ene enden av hall C og har Gatebil.no på min venstre side og American Car Club Of Norway på min høyreside. Nå har jeg litt over 30 minutter på meg til å gjøre meg kjent her før publikum kommer
Gatebil startet i 1993, en kompisgjeng fra Kongsberg leide Rudskogen Motorsenter og de fikk kjørt med sine egne gatebiler på banen. Og derfra til der de er nå, hvor de årlig arrangerer 5 Gatebil festivaler rundt om kring i Norge og Sverige
På American Car Club Of Norway sin Stand står det også Refuel som er Norges største underholdningsportal for bil. Jeg begynner ikke og dokumentere bilene her for da blir jeg aldri ferdig
Som vi ser så har gatebilene utviklet seg fra 1993. Fra noen hundre hestekrefter til noen tusen og billøp som Gatebil Extreme og det ble populært med breisladd-en også
Men nå lander vi litt og tar bilde av noen gode veteraner, dette er en Mercedes-Benz 250 C fra 1969. Dette er en Coupe Automatic og det går rykter om at den har Airlift-understell også
Så kommer vi til en Honda Civic fra 1993, mulig litt ombygd tror jeg når jeg skriver EG Hatchback
Nå er vi ved Norske formelbiler sin Stand, NCT Motorsport er vel stikkordet her
Her blir jeg litt usikker igjen, men jeg tror det er en Volkswagen fra 1967. Sier The Joker Wagen dere noe?
Nå er det over 700 biler her inne, så tiden løper litt fra meg, men skal gjøre så godt jeg kan med å vise dere
Bildene i seg selv sier jo sitt, men vi kan jo dokumentere den sorte Volkswagen 1500 fra 1966 som er en smule ombygd
Denne bilen kjenner jeg igjen fra Lillehammer i 2019, dette er vel Speedy Mike som står her
Nå har vi kommet til en Ferrari 488 Challenge EVO fra 2020, dette er spydspissen i 488-familien totalt rippet for unødig vekt og brukes til baneløp
Men så har vi en morsom gammel bil, det er en Austin 10/4 Colwyn fra 1935 som var en av høydepunktene her inne, og som Norsk kjøretøyhistorisk museum hadde tatt med seg
Men hjelp, vi har kommet til Hall D og den er enda større en Hall C og tiden tikker og går
Men i hall D står mitt første mål og det er Freiabilen som endelig står ferdig. Fire år har restaureringen tatt og her ser vi klenodiet
Renault BC fra 1913, de delene som ikke lot seg skaffe lagde han selv ned til den minste skrue
Her er mannen som er en tusenkunstner når det gjelder restaurering av bil
Jeg tenker det er best og ta bildene nå, når publikum kommer inn blir det mange mennesker rundt denne bilen
Jeg fulgte han på Facebook når alle detaljene ble laget, det var veldig interessant og få være med på å se det
En fin dokumentasjon av bilens historie finner vi også. I 1913 så bestiller Freia bilen, 1916 så blir den ombygd, 1920 blir det ytterligere moderniseringer, 1929 blir den omregistrert, 1931 blir den tatt ut av drift og gitt i gave til NTM. Så i 2016 overtar vår mann restaureringsobjektet og begynner restaureringen i 2017 og den stod ferdig i august 2021
Jeg syns bilde var så fint, her ser vi to Fiat-er og en Renault. Ser du hvem som er Renault-en?
Et nydelig smykke av en bil, men nå må vi videre men tar en tur innom litt senere
Neste bil er en Volkswagen 1200 De Luxe fra 1952, også kalt Zwitter’n med delt bakrute
Dette er også en godbit, det er en Lincoln fra 1937. Bilen var en gave fra Metropolitan Opera til verdensstjernen Kirsten Flagstad og er nå kjøpt tilbake av Norsk vegmuseum etter at den har vært ute av landet en stund
Nå er vi ved Standen til NDRG Norsk Dragracing Gardermoen, som er et landsdekkende idrettslag ovenfor motorsport-utøvere og hovedarrangør av dragrace i Norge
Vi har gått tilbake til Hall C, jeg må finne Standen jeg skal stå. Men vi må ha med oss denne Volvo Amazon 121 herregårdsvognen fra 1968 mens vi går
Akkurat denne Ford-en klarer jeg ikke, men ser ombygd ut. Men vi kan snakke om noen annet, jeg leste at det var 47.274 besøkende som er ny rekord
Så har vi en Mercedes-Benz 220S fra 1964, hvorfor den har startnummer 101 fant jeg ikke ut
Men nå fant jeg Standen hvor jeg skal stå i tre timer, det er CRN som er en forkortelse på Club Renault Norvège. Vi kaller oss selv Renaultklubben og er rundt 200 medlemmer
Vi har tre biler på Standen og dette er en Renault 4 fra 1970 og var kanskje den mest populære og har 60 års jubileum i år
Den neste var også populær, men denne er en luksus modell. Renault Dauphine Ondine og ikke Gordini fra 1961, jeg tror denne er den eneste som er igjen som kjører på norske veier
Den siste bilen er en Renault Fuego TX fra 1981, med en 2L motor så hadde den 100 hestekrefter og var en populær sportsbil. Dette er bilen som ikke svenskene fikk, og det rusler faktisk en del av dem på norske veier
Som med alle bilmerker så forandrer logoen og grillen seg, her ser vi de tre første grillene til Renault 4, vi mangler den fjerde som er beige og i plastikk
Men jeg har fremdeles litt tid før de andre kommer, er ikke dette bilen til sirkuskongen Arnardo? I så fall er det en Mercedes-Benz PKW 600 fra 1972
Så passerer vi Standen til GARAGE15 som har lidenskap for alt som brummer. Dem har holdt på siden 2007 og kan alt om innredninger, verkstedutstyr og verktøy
Gjett om det blir trangt her når de åpner da, Romerike Rc Drift består av rundt 20 aktive medlemmer og seks av dem har vært med i VM
Neste er en VW Boble fra 1973, endelig en som beskriver bilen sin riktig, og han er fra Våler i Solør hvor jeg ferdes mye. Men jeg tror ikke jeg har Red Bandit i arkivet mitt
Neste bil er en Volkswagen Golf L fra 1976, hva den hvite plasterlappen skjuler vet ikke jeg, rusthull eller kulehull, dette var en meget populær bil
Jeg kan ikke gå forbi denne uten å ta et bilde, dette var en av bilene jeg ønsket meg som guttunge. BMW 2002 TII fra 1975 med pokaler. Den fikk prisen "Best Classic" her på utstillingen
Jeg ser blant annet en Harley Davidson Sportster fra 1977 og en Norton fra 1938, det er nok Standen til Skandinavisk Motorsykkel Center
Ble litt nysgjerrig, har du hørt om motorsykkel merket Jap? Stikkordet her er nok Speedway
Nå er vi ved Standen til The Ace of Spades Custom Garage, og jeg kan ikke dokumentere alle disse her, men tøffe er de
Jeg har ikke all verdens tid på meg, men titter du nøye etter her så ser du noen gullkorn
Nå er vi ved Standen til Studebakerregisteret Norge som ble etablert i 2016. Det er en merkeklubb for alle Studebakere og den i midten er en Studebaker Commander V8 fra 1951
Vi er ved standen til Chopper Fest 2022 som jeg ikke klarte og dokumentere. Men Standen var fin og den Ford Angelia 250 fra 1962 var jo nydelig
Følge John Eirik og Henning på reisen til Yokohama Motorshow 2019 og jeg forstår det slik at det blir en tur til i 2022. Men hvilken bil er dette, det må undersøkes litt først... Jeg tror jeg fant det ut, det kan være en Ford Thunderbird fra 1962
Nå nesten løper jeg og tar bilder, dette tar tid. Neste er en Ford Galaxie 500 fra 1964, og slike biler hører hjemme i Halden
Nå løper jeg forbi Standen til C/10 Club Norway som har rundt 1000 medlemmer, dette er en landsdekkende klubb for alle med Chevrolet fra 1960-1987 blant annet. Kun spesielle biler og bilen rett framfor oss er en Chevrolet C/10 fra 1964
Men her melder jeg pass, ingen ting å gå på. Her må du hjelpe meg med bilmerke...
Her kjenner jeg meg litt igjen, men min bil var en Dodge B300. Dette er en Chevrolet G30 Starkraft fra 1992 også kalt Chevy Van 30 med V8
Nå er vi ved Norsk A Model Klubb, en klubb som ble startet i 1967. Bilen fremst er en Ford AA fra 1931 og den til høyre er en Ford A Phaeton fra 1929
Nå er vi ved Standen til GT Automotive som kan hjelpe til med å importere biler, trucker, motorer og deler fra Canada. Men om dette er en Ford eller Chevrolet ble jeg usikker på
Blir også sånn her, er det bilen eller bensinpumpa som er mest spennende?
Mamma mia, dette har jeg ikke tid til nå, dessuten så samler jeg på 1/87 skala og det er ingen av de her
Men i disse to kassene her har du 1/87 skala, men en ifra Våler i Solør var her i går og det ryktes at han gikk ut med to bæreposer med Renault
Men nå har jeg kommet inn i Hall E hvor det er store biler, som ikke er min sterkeste side. Men jeg prøver meg, tror dette er en Ekeri S9-K fra 2019
Så kommer vi til Standen til Scania og disse lastebilene er elektriske, ikke rart at de bukker
Bertel O. Steen er representert her også, men jeg ble litt nysgjerrig på den bilen foran. Det er en Mercedes-AMG GT R fra 2018
Store lastebiler er ikke min sterke side, men dette er en Scania 650S som ble "Best in Show Truck og Beste Lakk" her på utstillingen
I hall E har vi noen småbiler også, men om de er så små vet jeg ikke. Den til venstre er en Cadillac Fleetwood fra 1958
Men nå er jeg tilbake til hall C og tar et bilde av våre naboer som er Standen til Opelregisteret . Dem har 21.068 medlemmer så de klarer seg selv
Vi kan jo fordrive tiden litt til de andre kommer. Nå sitter vi inne i en Renault 4 og det som er det mest spesielle her må vel være paraplygiret. Jeg kan anbefale det giret, jeg har giret selv
Nå titter vi inn i en Renault Fuego, kort girstang som gir en rask giring da dette er en sportsbil. 5 gir har den også, så dette er en moderne bil allerede i 1981
Vi som er medlemmer for bladet CRN Bulletin  minst fire ganger i året med masse spennende lesestoff om Renault
Selvfølgelig er Club Renault Norvège tilsluttet AMCAR som er vårt talerør når det gjelder bilpolitikk mot det politiske Norge slik at vilkårene til den norske bilhobbyen blir bedre
Men nå kommer min kollega i klubben som skal stå sammen med meg og det er jeg veldig glad for. Kommer det et vanskelig spørsmål så kan jeg spørre han
Alle klubber har vel en som kan absolutt alt om biler, og her står han. Selvfølgelig har han en drøss med gamle biler selv, alt fra Renault til gud vet hva :-)
Det kommer flere medlemmer på besøk, og de kunne fortelle meg hvor nøkkelen er til Renault Dauphine Ondine så vi kan ta en titt inne i den også
Men vi begynner med hattehyllen først, her er alt tidsriktig ser det ut som
Så nå er vi inne i en Renault Dauphine Ondine fra 1961, det første som slår meg er det store rattet, men se på modellbilen på dashbordet
Det er en Renault Dauphine i 1/43 skala, sikkert en modell fra 1953. Tenk at det ble produsert over 2 000 000 av den bilen og den skulle gi bobla litt kamp, men sånn ble det ikke da
Jeg ser en trapp i hall C hvor jeg kan få noen oversiktsbilder. Her ser vi bant annet Standen til Norsk vegmuseum
Ser vi den andre veien så ser vi AMCAR og GATEBIL sin Stand i hall C
Jeg måtte ut og trekke frisk luft en gang på de tre timene jeg stod på Standen, da kunne jeg også se hvor mange det er som har kommet allerede
Det var mange innom Standen, jeg husker jeg pratet med et par stykker som hadde en Renault 5 og en Renault 4 Fourgonnette som skulle restaureres
Her kommer svigersønn og min datter på besøk også, selvfølgelig er dem medlemmer
AMCAR sjefen kommer også innom en tur, men nå er mine tre timer over og jeg skal fortsette min rusletur rundt
Men vi må ta en titt ut i bakgården også, men det gjør jeg innenifra. Her ute er det to baner, en som er 520 meter og er rallycrossbanen og en på 390 meter som brukes til drifting
Men her ser jeg mer av høyballene enn av bilene så vi for finne pitstoppen et sted. Skal visst være i hall B via hall A
Men nå er jeg ved Standen til Classic Volvo Club som ble stiftet i 1990, hvor mange medlemmer de er vet jeg ikke. Men bilen til venstre er en Volvo PV fra 1959 og bilen til høyre er en Volvo 284 fra 1984
Måtte bare ta med denne her, den var så tøff. Honda Zoomer fra 2008, dette må da være en moped (49 cc)?
Neste bil vi ser er en Audi 60 fra 1969, det står Klown på frontruten og legger du til family så finner du det ut
Nå blir jeg litt usikker, men hvis jeg skriver Adler E L Coach fra 1938 så er i hvert fall jeg på gyngene grunn. Men kan jeg gjette Plymouth også?
Men nå begynner det og bli vanskelig å ta bilder, det er mye folk rundt omkring. Jeg tror dette er en Jaguar E-Type fra rundt 1960-70 åra
Blir litt det samme her, men det er en Ford Anglia fra 1961. Nøkkelordet her blir nok Team Broadspeed så kan du lese litt selv
Jeg hadde en Granada selv en gang, men ikke så fin som denne. Dette er en Ford Granada 2.8 Ghia fra 1984
Denne er fin, Volkswagen Boble 1300 fra 1967. No Shame Gatebilklubb, dette er en ordentlig raggar bil, litt synd at jeg ikke tok bilde i profil også
På Opel Owners Club Norway sin Stand ser vi en Opel Kadett B fra 1969. Rundt 4-500 medlemmer er det i den klubben som tidligere het Opel Motorsport Club
Neste er Jensen Owners' Club Norway - Jensenklubben sin Stand og der ser vi en Jensen 3500 MK2 fra 1970. Tar jeg ikke helt feil så er de håndlagde i England
Dette var et dumt bilde da, men jeg gjetter på en Opel Manta Berlinetta, og går jeg enda mer i dybden, så sier jeg en 1900 Coupé 2d rundt 1970-75
Blir like vanskelig den her, men tror det er en Mazda 1300 fra rundt 1970 siden den er 3 dørs
Neste blir litt enklere, det er en Lotus Esprit Turbo fra 1984. Alle husker vel bilen fra James Bond filmen "For Your Eyes Only". Den som står rett bak må vel være en Mazda 929 Hardtop fra 1975
Men å finne hall B så sleit jeg litt, men den første bilen som dukket opp har jeg hatt før. Det er en Toyota Corolla KE36 fra 1977, min var fra 1976
Litt synd at eieren ikke var tilstede her, den skulle jeg gjerne tatt noen bilder av innenifra også
Men så skammer jeg meg litt også, i denne settingen så klarte jeg og overse en Renault så dette blir det beste bilde. Det er en Renault 18 TS fra 1979 som står bak pappaen med barnet på ryggen
Men nå har jeg fokus igjen, dette er en Datsun 180B SSS fra 1975. Dette er en 2 dørs hardtop og de tre SSS betyr Super Sports Sedan, så da vet du det
Neste er Martin sin og hadde jeg oversett den så hadde jeg ligget dårlig an. Dette er en Renault A310 fra 1980, litt spesiell da den ble importert fra en bilforhandler og ser ut som en 1981 modell
Men så blir jeg litt distrahert igjen, her står min første bil med overliggende kamaksel. Det er en Mazda 616 fra 1975, jeg mener min var en 1971 modell
Men nå har jeg fokus igjen, og neste bil er en Opel Blitz fra 1972. En lastebil blir jo brukt og jeg likte det med originale felger og bakskjermer
Jeg må gjøre dere oppmerksom på en ting, av og til så ser dere et bilde hvor jeg ikke for med hele bilen eller bilene og det er fordi det går så mange mennesker rundt meg. Men bilen rett foran oss er en Ford Escort stasjonsvogn fra 1971 og den til høyre er en BMW 2000 CS fra 1967
Så kommer det noen franske, dette er en Peugeot 504 GL Automatic fra 1977. I mine guttedager jobbet jeg på delelageret til Bertel O. Steen
Neste er også fransk, det er en Citroën 2CV6 fra 1986. James Bond (Roger Moore) kjørte en slik bil i 1981 i filmen "For Your Eyes Only", jeg håper du nå for med deg hvor mange biler han kjørte i den filmen
Neste er også fransk, det er en Citroën HY fra 1967. Skal sitere noe jeg har lest før, Citroën HY er noe av det mest karakteristiske som ruller rundt på fire hjul og jeg er enig
Men nå må du glemme fransk, dette er en Volkswagen 1600 Notchback 3 fra 1972. Det er en skolebil og det doble pedalsettet er fremdeles intakt
Men nå er vi på fransk igjen, neste bil er en Renault 4 fra 1963, nå snakker vi første generasjons grill hvis dere husker det
Så kommer det en fransk til, det er en Renault 5 GTE fra 1989. GTE betyr at den kan flytte seg fra 0-100 på 9,3 sekunder og toppfart er på 185 km/t
Så kommer det store spørsmålet, hva er likheten mellom Renault 4 og Renault 5? Svar: Begge skal bli EL-biler... ha-ha!
Men tilbake til alvoret, dette er bilen jeg ønsket meg som guttunge. Vi ser på en BMW 2002 Turbo fra 1974 som fikk prisen "Best Classic" her på utstillingen . BMW 2002 ble lansert i 1973 på Frankfurt Motor Show
Hvis dere tror at det er slutt nå så er det ikke det, jeg har funnet hallen Pitstop og her kommer jeg. Bilene har kjørt inn fra inngangen til venstre og nå må vi ta en titt
Men her blir det vanskelig og dokumentere, Brakes Norge sa meg ingenting og det gjorde heller ikke Kajander Motor. Så hvordan bil er det?
Det er mer reklame en merke på bilen vi ser her og Entrack sa meg ingen ting. Og når jeg så blikket til sjåføren så listet jeg meg bort
Neste klarer jeg, jeg kjenner igjen grillen, det er en Volvo 940 fra 1991 og er sikkert modifisert. Stikkordet her er sikkert Kai Tønnesland
Da er vi ferdig her inne, jeg følte meg litt utafor her, dette her har jeg ikke så mye greie på. Før Korona startet var det 5000 på tribunen hver dag og hvor mange det var nå vet jeg ikke, fant ikke tribunen
Her må jeg melde pass, jeg klarer ikke å finne ut hva denne bilen er for noe. Men strøken var den og jeg tror den er ombygd fra en veldig gammel bil
Men nå ble det enklere og her var hele settingen veldig fin, og legg merke til dama bak. Dette er en Chevrolet 5400 COE fra 1951, den fikk prisen "Juryens valg Amcar" her på utstillingen
Neste bil var litt spesiell, her har du en blanding at metall og tre. Det er en Ford V8 Custom Station fra 1949 og her tør jeg ikke skrive så mye mer
Her har vi Standen til Norwegian Street Rod Association (NSRA) som ble stiftet i 1993. Jeg ser også at det er fokus på løftebukken, så da lar jeg bilen være udokumentert
Her var det tre spennende biler, den nærmest er en Humber Super Snipe fra 1949, den til venstre er en Dodge fra 1942 og den bak til høyre er en Ward La France 1000 serie 5M 1A1 fra 1943
Som dere skjønner så går vi i hall E og det var ikke lett og ta profilbilde av lastebilene med så mange mennesker til stede. Men Renault Trucks Standen må jeg ha med meg. Det er den eneste franske lastebilprodusenten, som ble etablert i 1894
Nå er ikke jeg lastebil ekspert, men jeg tror dette er en Renault Trucks T serien. Det er nesten litt synd at jeg ikke krabbet opp i en og tok bilde av dashbordet
Og dette er en Renault Trucks Master, dette er en 2021 modell. Den kan leveres med tvillinghjul eller som helelektrisk også
Og da må denne være en Renault Trucks T High serien, denne er så høy at jeg hadde vel ikke kommet opp i den med kamera og greier
Men da er det litt gøy og gå bort til en veteran å se hvordan utviklingen har gått. Dette er en Scania LBS 140 Super fra 1974, men nå er vi ferdige med lastebiler og går bort til leketøysavdelingen
Når jeg er i leketøysbutikken så blir det Renault som er det første jeg ser på i dag, jeg har ikke tid til annet. Den blå er Porsche-killer´n Renault Alpine A110 som kom i 2018. Den hvite under er en vi så for en liten sund siden, en Renault Alpine A310 som er en bil med personlighet
Når vi snakker om en bil med personlighet så har vi også Renault 15 og 17, her så jeg Renault 17 i hvert fall
Renault 5 kom i veldig mange utgaver og var en meget populær bil og det er mange på veien enda. Vi så jo en tidligere på runden vår
Nå er jeg tilbake til hall D hvor Freiabilen står og gjør min egen dokumentasjon. Den beste bilen i hall D ble denne som vi ser her. Premien heter Crew Award hall D
Jeg beundrer denne mannen veldig, han klarer og gjøre det vi andre ikke gjør. Jeg tok et nærbilde av han i det jeg gikk forbi, men det ble uheldig så jeg slettet det. Men han står der oppe i høyre hjørne :-)
Lasten den kan bære er 1175 kg, og det forteste han kan kjøre er i 30 km/t. Men jeg håper at han for lov til og kjøre utenfor Akershus, forresten så fins ikke Akershus lenger
Men nå er jeg ferdig her, tar noen oversiktsbilder før jeg drar. Jeg tenker ikke på publikum, men på alle som setter i gang dette her
Det ligger mange arbeidstimer bak et slikt arrangement og tenk på alle de som deltar i dette...
De bilene vi ser her i dag, de så nok ikke slik ut i begynnelsen, og nå snakker vi mange arbeidstimer og lidenskap for det du står for
Det ble delt ut mange priser og premier, men alt dette fikk jeg ikke med meg da jeg dro litt tidligere. Men noen har jeg fått notert ned
Så Oslo Motor Show, jeg tar farvel og kanskje vi ses til neste år. Men det er sjeldent at jeg tar samme turen to år på rad
Jeg kunne ha tatt en runde på parkeringsplassen og tatt bilde av minst 10 veteraner, men det gjør jeg ikke denne gangen
Jeg ville levere inn skiltet når jeg dro, men de ville ikke ha det. Ta det med deg hjem. Turen er slutt og jeg kan sammenligne denne turen med andre turer jeg har hatt - ble helt perfekt og jeg håper at du også likte turen :-)

Søkefelt

Liste over sider

  • Om oss
    • Club Renault Norvège sponsorside
    • Pub Goelette
    • Trønder-Goeletten
    • Hva vi driver med
      • Andre nyheter
  • Turene våres
    • Turer med Renaultklubben
      • Våre private turer med Renault
      • Våres effekter
  • Renault gammel bil
    • Renault 6 veteranbil
      • Renault 6 TL mer informasjon
        • Spesielt interesserte
          • Renault 6 service turer
          • Besøk hos Autobjørn
          • Renault prosjekter
          • Brosjyrer og manualer Renault 6
            • Gamle blader fra Norge
              • Danske-Svenske-Finske blader
  • Renault ny bil
    • Renault Clio Sport Energy TCe 90 Dynamique
      • Clio råd og tips
      • Renault Clio service turer
      • Renault R-Link
  • Modell biler og tog
    • Fantasi verden
      • Fantasi verden tillegg
      • Råd & tips
  • Morten sin fly side
    • Småfly galleri
    • Helikopter galleri
    • Store fly galleri
    • Luftballonger galleri
  • Fugler og dyr
    • Knut kjøper biler
      • Knut og Morten – fugler, dyr og insekter
        • Stikkordet er viltkamera
          • Bekker og elver som Knut og Morten dokumenterer
            • Og her bare dokumenterer vi andre turer
              • Bygninger i Oslo
        • Historien om Skjærene
          • Er du nysgjerrig på Østensjøvannet?
            • Er du nysgjerrig på Botanisk hage?
        • Tina-mors Delfiner
          • Tina-mors Ugler
Drevet av WordPress