Gå til innhold

Renaultportalen

Om Renault og turer, fugler og dyr

  • Om oss
  • Turene våres
  • Renault gammel bil
  • Renault ny bil
  • Modell biler og tog
  • Morten sin fly side
  • Fugler og dyr

Turer med Renaultklubben

 

Her kan du se på litt av det vi opplever når vi for eksempel er med på turer i forbindelse med Renaultklubben.  Vi har også noen private turer, de kan du se med og trykke på bilde over. Når man reiser på tur er det også viktig at man har skaffet seg en del effekter så man blir synlig i terrenget. Effektene kan du se når du trykker på bilde over.

  • Turer med Renaultklubben »
  • Høsttreff på Brandbu 2021
God morgen, klokken er snart åtte og vi passerer en tomt hvor det stod et hus før, men nå bygges det tre hus. Skal bli spennende å se hvordan dette blir til slutt
Da har vi kommet oss ut på Ringveien og nærmer oss Brynstunnelen som er 267 meter lang og ble åpnet i 1969
Vi nærmer oss Esso Grorud veiservice som har ligget der lenge, det var jo i 1960 åra at Grorud senter ble bygget
Men nå er vi på Gjelleråsen og jeg skal ikke gjøre samme feilen som sist å kjøre rett fram i første rundkjøring, men her skal jeg ta til venstre
Ja nå unngikk jeg Hagantunnelen og kjører bortover fylkesvei 401
Nå har vi kommet til Slattum hvor Bjønndalen Bruk blant annet ligger. Rundt 1977 kom dette inn i Feiring konsernet og er i full drift
Nå har vi kommet til Rotnes som ligger i Nittedal og vi kjører på Hadelandsveien igjen som også er riksvei 4
Neste stopp er ved Rotnes Mølle også kalt Mølleparken
Nitelva, eller Hakadalselva som den heter lengre nord starter ved Harestuvannet og renner helt ned til Leira ca. 5 km før Øyeren
Men vi må kjøre videre og passerer bensinstasjonen YX, eller skal vi kalle den Hydro Texaco Hakadal. I gamle dager var det en Mobil stasjon og rundt år 2000 var det Shell 7 Eleven stasjon
Så passerer vi Nittedal Teleport som også blir kalt Nittedal jordstasjon, og som driftes av Telenor Satellite. Noen av de største tallerkenene er på 18 meter i diameter
Men nå kjører jeg inn i Lunner kommune og tar av ved første avkjøring og fortsetter Hadelandsvegen eller Fylkesvei 16 mot Harestua
Her gjør Hadelandsvegen  en sving under Gjøvikbanen like før vi kommer til Strykenvatnet
Jeg gjør en stopp ved vanntårnet nord for Stryken stasjon, det er Gjøvikbanens eneste gjenværende vanntårn og det var bare flaks at jeg så det
Jeg ser alltid etter fugler og fly, og her drar SAS av gårde
Jeg går over veien og der ser jeg tre Stokkender svømme i Harestuvatnet, det er hunner alle sammen
Så kommer det et nytt fly, det er Norwegian og det er litt fint å se store fly i luften igjen, vi begynner og nærme oss normalen igjen
Harestuvatnet er ca. 4 300 m langt og 950 m bredt og har en snittdybde på ca. 6 meter og er ca. 15 meter på det dypeste
Jeg trodde det var her det lå et stoppested i gamle dager, men jeg tok nok feil
Harestua Kro, her kan man spise god mat eller leie kano og ta en uforglemmelig tur på Harestuvannet. Det skal også være et godt krepsevann har jeg lest
Mens jeg kjører langs Harestuvannet så ser jeg noe stort i vannet og bråstopper, selvfølgelig har jeg sjekket at det ikke er noen biler bak meg og rygger
Jeg så for meg Harestuormen eller noe i den dur, men det var noe helt annet
Hvem er det som bader i Harestuvannet klokken 09.01 om morgenen? Så det er ikke rart at jeg ble litt overasket
Vi har kommet til Lunner helse- og omsorgssenter, Sagparken tror jeg det heter her og de er ikke helt ferdig enda
Jeg liker mer disse byggene her selv om dem har byttet ut vinduet i andre etasje, det var bare et vindu der før og det var mye finere
Bjørgeseter lurer meg ikke en gang til, det er en blindvei som ikke fører noen steds, jeg kjører forbi
Neste skilt jeg ser er Metalliseringsverket, de ble etablert i 1991 og driver med overflatebehandling av forskjellige art. Så når bilen min skal friskes opp en gang, vet jeg hvor jeg skal få råd
Men ved Harestuskogen må jeg ta en viktig stopp, det gjelder trefningen ved Harestua i 1716 og det som skjedde her i april 1940
Vi er ved en rasteplass som har to minnesmerker, en fra 1716 og en fra 1940
Den vi ser her er fra krigens dager i 1940, jeg syns det er fint at noen tar seg bryet med og minnes og vedlikeholde et slikt viktig sted
Jeg skriver ikke opp navnene, men jeg kan gjenta de fine ordene som står over. - Her på Harestuskogen kjempet en gruppe frivillige og mobiliserte norske avdelinger mot overlegne tyske styrker i dagene 14, 15, og 16. april 1940 ved Stryken, Harestuvollen og Bjørgeseter med seier for de norske styrker under kommando av major Sverre Fermann Hermansen. Tyskerne måtte trekke seg tilbake og melde: Dagens mål Bjørgeseter er ikke nådd. Vi hedrer de norske styrkers kamp for sitt lands frihet
Den neste minnesteinen eller minnebautaen er mye eldre, kanskje 200 år eldre
Det som står her på den gamle steinen er følgende. Gregers Granavolden og 60 bønder af Hadeland kjæmpede her i 9 timer mod oberst Grev Axel Løwen og 600 svenske ryttere. -  27. marts 1716
Langt inne i skogen ser jeg en plakat, men jeg kan ikke lese alt. det står, Kul-Turorientering. Post 41 og kode KT
Når jeg går tilbake så ser jeg dette skiltet. Det står: Til stedet hvor kaptein Philp Hansteen og Jens Stub Irgens Borthen falt 17. april 1940 ca. 200 m. sterk stigning. Den turen må jeg ta senere, har ikke tid til dette nå
Vi er like før Grua og må kjøre under Gjøvikbanen igjen, men dette kan vi ikke tolke som en tunnel
Men nå har vi kommet til Grua stasjon som ble åpnet som stoppested i 1901, ett år før hele Gjøvikbanen sto ferdig
Men nå er det bare nedover bakke og vi nyter utsikten
Selv om det går fort nedover rekker jeg og ta bilder av noen norske sauer
Vi har kommet til Roa hvor Hadeland Anlegg ligger, men jeg tror ikke jeg kan se noen veteraner der nå
Så passerer vi Roa Kro & Restaurant som hadde sin storhetstid når dette var hovedveien, men det er sikkert triveligere og bo her
På vei videre oppover så må jeg le, den gamle bussen står der enda, den er til salgs, men er det ingen som vil kjøpe den?
Gran kommune som ligger i Innlandet fylke, det er vel ikke så lenge til at disse skiltene blir endret
En nedlagt bensinstasjon, men hvorfor er den ikke gjort om til en ladestasjon for El-biler? Vi kan bare lurer litt på det, tror jeg vet svaret her oppe
Jeg bor i Oslo men når jeg kommer på landet så er alt spennende, som denne traktoren for eksempel som jeg er sikker på er en veteran
Bare det å kjøre bortover og se en spennende låve og samtidig får du med deg en fargerik åker
Geovekst på Jaren, det burde gi dere noen stikkord, jeg dokumenterer ikke noe mer her
Her pleier jeg normalt og svinge inn, men nå kjører jeg rett forbi. Men nå stod det mange spennende biler her da
Jeg rekker ett bilde til før jeg kjører forbi, men her må vi dokumentere litt når vi kommer tilbake
Jeg fant ikke fram med en gang, sist jeg var her var på høsten 2015, så det er 6 år siden. Men her treffer jeg noen kjente med en gang og noe skal skje
Jeg stiller meg opp i rekken med fine gamle veteranbiler og den til venstre for meg er en Saab 93 De Luxe som er en 1957 modell. Den blå ved siden av er en Citroën LN fra  1978 og de andre tar vi senere
Vi går inn og tar en titt også, høyt der oppe tror jeg at vi ser på en Fiat 600 D fra 1960 åra en gang. Men vi har en som ligner også, men her blir jeg mer usikker, det er NSU-Fiat Neckar Jagst 2
De to helt til venstre må jeg innrømme at jeg fikk litt hjelp på, Heinkel Kabine som var i produksjon i 50-60 åra. Pickupen til høyre har jeg litt problemer med, så den må jeg tenke litt på
Når vi tar et overblikk så ser vi mange forskjellige bilmerker her. Hvis vi begynner med den ved siden av pickupen så har vi en Peugeot 304 og en Renault 4 Fourgonnette. På gulvet fra høyre står den noen Volvo-er og den sorte Volvo PV er en 1964 modell med B18 motor. Ved siden av den igjen har vi en Jaguar CP fra 1962 og til slutt en bil under en presenning som vi tar en titt på etterpå
På den andre siden står det også noen biler, først et par Renault 4 og jeg ser på grillen at den ene må være fra 1967 til 1974. Den lille røde med tre hjul helt til venstre kan være en Reliant, men jeg syns at det mer ser ut som en Postman Pat bil
Men når jeg går ut igjen så snur jeg meg og tar et bilde, det dukker da opp to biler som må få litt oppmerksomhet. Til venstre en Peugeot 505 som ble produsert fra 1979 til 1992. Men to biler til høyre så står det en Wartburg Camping Limousine fra 1964 og ble produsert i Øst-Tyskland. Enten så er det en Wartburg 311 eller 312
Men her ute står det en bil som er spesiell og har sett sine beste dager, en Renault 4 Safari er ikke noe du ser hver dag. Den ble produsert i 1975 som en 1976 modell og det som skilte den ut var at den ble levert i lyse farger med svarte sidespeil, dørhåndtak og gummikledning
Neste bil er et smykke, det er en Renault Floride fra 1961, den er nyvasket og pen og har hekkmotor
Her konsentrerer vi oss om de to Renault Dauphine som står i midten, de andre tar vi senere. den til høyre er en 1961 modell og den røde er en 1962 modell som også har vært med i Monte Carlo Challange i 1998
Ja nå kan du lure, hva har en Saab 93 De Luxe fra 1957 og gjøre med en Renault 6 TL fra 1975? Svaret er ingenting, men i 2005 vurderte Renault å kjøpe bilmerket Saab av General Motors
At disse gutta har vasket mange biler i sitt liv er jeg ikke i tvil om, jeg hørte på dialogen... har tatt de to fremste... ok, jeg har tatt de to bakerste og sånn fortsatte de
Selvfølgelig pratet jeg litt med denne karen her, og det er ikke lenge til før han kjører en Honda 125 cm3
Men nå har vi trillet en Wartburg 311 De Luxe fra 1958 inn i hallen og nå skal det skje noe spennende
Husker dere bilen under presenningen? Vel, eieren letter litt på sløret og gir meg lov til å ta bilde og det vi nå ser på er en Wartburg 1000 fra 1966. Nå har jeg lest mye om dette bilmerke og dette er nok en 312. Når du har tre slike biler kan du lage en klubb, men når jeg lette litt så fant jeg ut at det allerede er en klubb - Norsk Trabant og Wartburg klubb
Nå kan dere lure på hvorfor jeg stiller meg opp ved siden av en Citroën 2CV som egentlig konkurrerte med Renault 4. Siden en Renault 6 er en etterfølger av Renault 4 så ville jeg gi den enda mer konkurranse, og enden på visa var at den ble hentet samme dagen og kjørt bort :-)
Men nå må vi har riktig lufttrykk, bilene skal stilles opp nemlig
Du lurer nok på hva som skal stilles opp, men dette dreier seg om hekkmotorer
Og her kommer oppstillingsbilde, fire Renault-er med hekkmotor, men har vi dokumentert den til venstre? Det har vi ikke, så det gjør jeg nå. Det er en Renault 4CV Luxe fra 1961
Selvfølgelig må vi ta en profilbilde også, visste dere forresten at Renault Dauphine skulle ta opp kampen med Bobla? Sånn gikk det dessverre ikke, men det ble solgt mange av dem i Norge
Like før jeg må dra videre til Brandbu så dukker det opp en Renault 4 som er så blank at jeg kan speile meg. Men nå har jeg det litt travelt så vi kikker litt nærmere på bilen når den kommer til Brandbu
På vei til Brandbu kommer jeg til det krysset som er ganske krevende. Jeg skal svinge, gire og ta bilder samtidig. Jeg tar dem i rask rekkefølge fra høyre, Opel, Opel, Boble og Opel
Bobla er lett og kjenne igjen, men den andre bilen var litt vanskelig
Så jeg tar et bilde til og spør om litt hjelp på FB og det for jeg, det er en Morris Marina 1.3 Delux fra 1976. Så jeg takker for all hjelp jeg fikk her
Når jeg ankommer Brandbu var det ikke dette jeg trodde at jeg skulle få se, vår lagersjef kneler foran en Sitroën. Ser dere forresten at det har dukket opp en ladestasjon her?
Dette krever et ekstra bilde, Padda er fra 1966 og lagersjefen har hodelykt på seg. En planke er brukt for å få panseret ekstra høyt opp og det ser ut som han skrur på blinklyset
Jeg klarte å komme hit før 11.00, men det er alltid noen som er tidligere ute. Her ser vi en Renault Megane fra 2004 og en Renault 21 TXE fra 1990
Hvorfor jeg tar dette bilde her av en Renault Megane Scenic fra 2005 ved siden av min egen bil er at jeg vet at eieren av denne bilen har en Rød Renault 6 som ikke er her - sukk
Neste bil som kommer inn er ikke en Renault, men det er en franskmann og en veteran. Vi ser en Peugeot 404 fra 1968 og tar den med
Men så kommer det noen Renault-er, det er Martin som kommer i sin Renault Alpine A310 fra 1980
Rett bak kommer hans far i sin Renault F4 fra 1983, og F står for Fourgonnette
Jeg er kanskje litt rask på utløseren, men dette er også en veteran og ingen av dem slipper unna når de kommer på Brandbu, når jeg er her. Dette er en Volvo 144 fra 1972 og meget strøken
Hvorfor jeg tok dette bilde er ikke det at jeg prøver og yppe med en Alpine, men jeg er stolt av hva Martin gjør for klubben
Men medlemmene ble oppfordret til å ta med seg noen deler som kan være til salgs, og her er hva R21 har og tilby
Gromsakene beholder han nok selv, jeg vet at har er i ferd med og bygge en gigantisk garasje :-)
Webmaster kommer også i sin Renault 4 GTL fra 1983, han overasket meg, men jeg tok han når han rygget
Neste bil som kommer inn er ikke en veteran, men allikevel en Renault og da slipper han ikke unna. Det er en Renault Kangoo II fra 2008
Første opptelling, ikke alle er i bilde men vi er 5 veteraner og 3 som er litt nyere
Ved Renault Megane så lurte jeg veldig på disse hylsene, det kan ikke være støtdempere for de eskene er firkantete
Delen til venstre er helt grei, men delen til høyre er til en Renault 14. Tror vi bare har en i Norge
Jeg sa jo at han ville komme til Brandbu og vi skulle ta en nærmere titt på den. Det er en Renault 4 TL fra 1975
Han lukker opp døra og forteller meg at han har gjort noen modifikasjoner. Jeg må bare innrømme at jeg fikk litt hakaslepp når jeg tok bilde
Neste bil som kommer er også rød, det er en Renault Fuego TX 2L fra 1981. Uten han så kommer ikke jeg og veteranbilen min noen sted :-)
Jeg vet at det har kommet en ladestasjon her, men han ladet ikke så jeg tok bilde. Det er en Renault Zoe fra 2017, en av modellene som gjør Renault enda større
Dette er et veldig fint bilde, jeg husker når jeg kom inn i klubben i 2012 så kunne jeg ikke se forskjell på Renault 10 og Renault 8
Men hvis du ser på første bilen så har den et flatt panser, mens den bak har en knekk på panseret. Knekker du denne koden så sover du bedre om natten
Men la oss presentere bilene, dette er en Renault 10 Major fra 1968
Og dette er en Renault 8S fra 1969 og jeg tror jeg har skrevet det før at gult er kult
Vet dere at Padda har også blitt en EL-bil? Et britisk selskap har gitt den berømte Citroën DS et elektrisk drivverk
Men nå kommer det to karer som overasker meg litt i en ukjent bil. Jeg ser at det er en Renault 4, men den fargen da...
De tar en fransk sving i sin Renault 4 TL fra 1975, disse gutta liker å overaske meg :-)
Det er for tidlig og telle Renault veteraner enda, men vi er rundt 10 stykker
Titter litt på noen deler igjen, vannpumpa vet jeg ble solgt, da må den passe til enten en R4 eller R17 tror jeg
Kommer du med en R10 Major så er du nødt til og lukke opp så de andre kan få se
Nå tar jeg bilde av Brandbulåven og ikke bilene, jeg liker meg her
Jeg er litt vemodig når jeg ser vår formann kommer med en tilhenger, vår klubb har mistet et viktig medlem og sånt er alltid trist
Ikke bare det, vi mangler et vaffeljern også
Men nå kommer det en fransk bil til, det er en Peugeot 403 fra 1960
Peugeot 403 ble produsert mellom 1955 til 1966
Når jeg var guttunge så var jeg med på vareopptelling på Peugeot deler hos Bertel O. Steen
Vaffeljernet mangler, men vi koser oss og praten går
Så er det han da, plutselig så står han der. Jeg så han ikke komme inn en gang. Vet dere forresten at det er 35 år siden han satte i gang denne klubben
Han kjører en Renault Teilhol Rodeo fra 1984, resten kan dere sjekke selv
Men nå kommer det en franskmann til, det er en Peugeot 504 fra 1973 og da tar vi den med
Vi venter fremdeles på vaffeljernet, men det kommer snart
Renault Teilhol Rodeo fra 1984, her har jeg mange minner. Ringebu med nattkjøring med lyskaster og turen hvor jeg stod i bilen og begge linsene mine blåste av
Renault 8 og 10 har også hekkmotorer, bare så det er sagt
Neste bil som kommer inn er en gullfarget Renault 16 TL fra 1977, blir en fransk sving her også
Denne er gullfarget og min er oliven grønn, jeg syns vi har samme fargen jeg
Alle kosedyrene ble solgt og når jeg titter litt nærmere etter burde jeg ha kjøpt noe her jeg også
Men nå kommer vaffeljernet i en Renault Megane Scenic fra 2005
Tre Peugeot-er på rad og rekke, fra venstre. 403, 404 og en 504
Delebilde, en skjerm til Renault 12, ikke mer eller mindre
Oppi tilhengeren var det mye rart, kan jeg gjette deler til R30?
Bak i bilen ligger dette og det sier meg ingen ting
Jeg har ingen anelse, så dette overlater jeg til dere
Renault 16 og min Renault 6, hvorfor får jeg ikke til et samlebilde? Jeg tror at begge er oliven grønne
Som vi ser er nå vaffeljernet på plass og far er sjefen. Når det gjelder lagersjefen så har han ikke fått av seg hodelykten enda
Før eller siden må jeg inn i låven selv om det skjer mye ute. Det første som møter meg er en Citroën 11 C fra 1956. Etterfulgt av en Renault Fuego, Renault 4 og Renault Clio osv.
Så tar jeg noen kontrollbilder, må bare sjekke at Renault 5 står her enda
Det er jo like spennende om Renault Juvaquatre står her enda
Og den andre er gjemt her borte i kroken
Vi tar en tur opp på loftet også, og her er alt som før
Det vil si at det er mye mer ryddigere her nå enn før, nå kan du bare velge en dør
I hyllene så dukker det opp alltid flere deler, men jeg er ikke der
Du må ha et skarpt øye hvis du skal skille ut disse her
Så jeg går ut igjen, men noen har gjort det litt friskere her, det har jeg nå tatt bilde av - lagersjefen har pyntet opp...
Sidedører til en Renault, kanskje til en R30 men jeg vet ikke
Neste bil som kommer er en veteran, men ikke en Renault, vi ser på en Opel Rekord 2000 fra 1978
Klokken er litt over 12.00 og jeg går opp trappen og tar et oversiktsbilde
Høsttreffet 2021 på Brandbu, og jeg ser at det er noen biler som har sneket seg inn mens jeg var inne på låven
Jeg står her i 10 minutter og ser på alle menneskene, vi har det fint og nå skal jeg gå ned og ta de siste bilene
På veien ned tar jeg et bilde bare for å se at vaffelsalget er i gang
Men du Volvo 740 Turbo fra 1989 kom inn da jeg var inne på låven, men nå er du dokumentert
Men nå kommer det en franskmann igjen, det er en Peugeot 504 fra 1973
OBS, jeg glemte og nevne at dette er en Volvo 740 Turbo Intercooler
Vannpumpa til venstre ble solgt men den eksosmanifolden blir jeg ikke klok på
Kan være mye spennende oppi her, noen av delene er absolutt franske
Jeg vet ikke om dere ser det samme som meg, men her ligger det to lekebiler som er Renault 6. Den ene ble solgt
Praten går og mange av disse gutta her har et trent øye når de ser på Renault deler
Innvendig skjerm til en Renault, men til hvilken Renault?
Det kjører en veteranbil borti veien der, det er en Ford Thunderbird fra 1962
Jeg lurte på om denne kunne være en EL-bil, men Renault Kangoo II fra 2008 blir for gammel
Her kjører det også en veteranbil, det er en Volvo 240 GL fra 1988. Det sitter faktisk en 2.3L motor i denne her
Det er vel snart på tide å telle hvor mange biler vi er her i dag, jeg syns oppmøte har vært bra
Men den første plassen vi var på så vi 4 veteran Renault-er med skilter på
Og her teller vi 12 Renault veteranbiler + noen nyere Renault-er, så oppmøte er bra
Mens jeg teller fyker det en moped forbi, jeg er helt sikker på at det var en veteran
Og fire Peugeot-er dukket opp også, veteraner alle sammen
Men her står det også en veteran, det er en Saab 900 L Cabrio fra 1990. Fotograf han også og kjører en staselig bil
Så kommer det en Polaris XP RZR 1000 som ikke er en veteran, men tøff var den
Men nå er det en som må reise, sånn er det når man har med seg barn. Men hadde ikke bilen kledd bedre en rød ballong?
Solen skinner og snart skal hengeren opp på rampen og inn på låven, tro hvordan det skal gå...
Jeg er litt usikker, men tar et bilde allikevel, og her ble det full klaff. Bilen er faktisk en veteran i år, vi ser på en Mercedes Benz 560 SEL fra 1991
Men neste som kommer inn er en veteran, ingen tvil om det. Vi ser på en Volkswagen VW 11 fra 1949
Men nå skal hengeren opp rampen og den blir rygget fint inn
Men bilen blir for lav og hengefeste subber nedi så den kommer ikke lenger
Så hva gjør vi da, den er for tung å skyve opp. Jo da tilkaller vi en Renault som er høy nok
Han tar en runde rundt plassen, denne karen har tenkt å kjøre rett opp
Det er like før vi er ved det kritiske punktet, er bilen høy nok?
Det går akkurat, da er det bare resten igjen
Men bilen er lett og hengeren er tung og rampen er litt glatt
Så her må det noen ekstra hestekrefter til og noen melder seg frivillig
Men så gir han full gass og oppover det går
Hengeren er inne på låven, men hvordan kommer den ned igjen? Vi for vente å se
Men her har det dukket opp en plakat på Renault Megane fra 2004, den er faktisk til salgs
Kr. 25 000,- Det var da ikke så galt, så kan du slå ned taket også
Men nå må vi følge med, hengeren skal ned igjen med håndkraft og det er ikke den letteste hengeren på markedet
Litt dramatikk kan vi tåle, men dette gikk jo pyntelig for seg
Jeg er litt spent på han som holder draget, er han ikke forsiktig så kan man fort bli tante
Men her kommer det en utfordring, nå kan man ikke gå videre i midten lenger

1 2 ►

Søkefelt

Liste over sider

  • Om oss
    • Club Renault Norvège sponsorside
    • Pub Goelette
    • Trønder-Goeletten
    • Hva vi driver med
      • Andre nyheter
  • Turene våres
    • Turer med Renaultklubben
      • Våre private turer med Renault
      • Våres effekter
  • Renault gammel bil
    • Renault 6 veteranbil
      • Renault 6 TL mer informasjon
        • Spesielt interesserte
          • Renault 6 service turer
          • Besøk hos Autobjørn
          • Renault prosjekter
          • Brosjyrer og manualer Renault 6
            • Gamle blader fra Norge
              • Danske-Svenske-Finske blader
  • Renault ny bil
    • Renault Clio Sport Energy TCe 90 Dynamique
      • Clio råd og tips
      • Renault Clio service turer
      • Renault R-Link
  • Modell biler og tog
    • Fantasi verden
      • Fantasi verden tillegg
      • Råd & tips
  • Morten sin fly side
    • Småfly galleri
    • Helikopter galleri
    • Store fly galleri
    • Luftballonger galleri
  • Fugler og dyr
    • Knut kjøper biler
      • Knut og Morten – fugler, dyr og insekter
        • Stikkordet er viltkamera
          • Bekker og elver som Knut og Morten dokumenterer
            • Og her bare dokumenterer vi andre turer
              • Bygninger i Oslo
        • Historien om Skjærene
          • Er du nysgjerrig på Østensjøvannet?
            • Er du nysgjerrig på Botanisk hage?
        • Tina-mors Delfiner
          • Tina-mors Ugler
Drevet av WordPress