Gå til innhold

Renaultportalen

Om Renault og turer, fugler og dyr

  • Om oss
  • Turene våres
  • Renault gammel bil
  • Renault ny bil
  • Modell biler og tog
  • Fugler og dyr

Renault Clio service turer

Ikke noe var så morsomt som og ta seg fri på en fredag å reise opp til MotorForum i Elverum å levere bilen på service. Dette gjorde vi i perioden 2015 til 2024. Men så byttet vår personlige mekaniker jobb og fra 2025 så reiser vi til TK Økonomitrimming istedenfor. Vi opplever mye på disse turene, så ta en titt da vel.

  • Renault Clio service »
  • Renault Clio service 7 - 2021
Vi er klare til å dra og en Ringdue tar farvel til oss, vi kommer til å savne hagen vår
Et par svaner viser oss vei og snart så er vi på veien oppover
Det første som møter oss er Statens vegvesen med sin bilstans hjelper en lastebil med henger som har fått litt trøbbel
Så passerer vi en militærbil fra Heimevernet, årstall og merke lar vi ligge her
Skihallen SNØ har fått en tung start, de åpnet i januar 2020 og nå er de stengt igjen på grunn av Koronaviruset
Nå er vi på Kløfta, rettere sagt på taket til SOS Biloppretting, denne bobla bør reddes
Ja, nå driftes togene av Vygruppen som er et av Nordens største transportkonsern og eies av den norske stat
Snart passert Gardermoen, og her ser vi Keplerstjernen, eller Fredsstjernen som ble satt opp i 1999 og er 45 meter høy
Vi skal besøke en militær flyplass på turen, men ikke Gardermoen militær flystasjon som ligger her
Disse viltbroene er en fin ting, da kan villdyrene ferdes over veien uten og bli skadet
To brannbiler passerer oss, nummer 94 og 97 og de er ikke under utrykning denne gangen
Det var lite veteranbiler på veien i dag, vi for håpe at det dukker opp noen når vi nærmer oss Elverum
Nå er vi ved Andelva Båtforening og her tar vi oss en liten stopp, men på den andre siden hvor Andelva rasteplass ligger
Det er masse fugler her, men jeg er ikke så heldig med bildene
En måke som mobber den andre, eller driver den og sjekker?
Akkurat som fly, noen tar av. Jeg tror det er svaner
Jeg ser at jeg har litt mer tid, hun og Clio er opptatt med mobilen
Men er disse toalettene åpne? Leste noe om at nattestengte toaletter er åpne igjen, men tror ikke helt på det enda
Flere fugler som tar av, men jeg har ikke tid til å følge dem nå, vi må videre
Som dere sikkert har lest så har Nebbenes kro fått Tesla ladere, noen sier at det nå er Europas største med 44 ladere
Men vi er ikke på EL-bil enda, vi kjører i gjennom noen tunneler til for å komme til Elverum
Bilen skriker etter service om 30 minutter, du snakker om at de følger oss
Jeg skal aldri ha LED baklys, er dere enig?
Innlandet neste, der er det villdyr har jeg hørt
Et Rådyr på høyre side, men i dag er vi ute etter veteraner
Jeg har hørt at toalettene på rasteplassen i Stange har blitt så svindyre, så vi kjører rett forbi
Kanskje derfor de graver her, ikke vet jeg, men jeg har tatt bilde
Det toalettet som er på den andre siden her må være svindyrt, den henger jo i løse luften
Men her ser jeg en veteran, Toyota Landcruiser eller en Mitsubishi Pajero?
Når det gjelder redusert fremkommelighet på denne strekningen så blir jeg ikke overrasket
Men nå skal vi ta av til Elverum, tror jeg da...
Vi nærmer oss Kolomoen Bru, og fra her blir veien litt ny
Du må inn på Østlendingen for å lese om disse her, men de antyder Munch
Jeg tror de er definert som trafikkfarlige, men det overlater vi til de lokale her oppe
Endelig så kommer vi til Elverum kommune, det bor 21 086 innbyggere der og litt Korona har det vært der også
Glomdalsmuseet skal vi ta en nærmere titt på, men Norsk Skogmuseum er det for mange mennesker, så vi kjører bare fort forbi
Så Elverum, her kommer vi - vær klar for å bli dokumentert
Jeg er litt ivrig og tar bilde av den første spennende bilen jeg ser, det er en Mazda MX-5 fra 2021. Når de klarte å lure meg må det være et kult design på denne bilen?
Jeg lander litt og ser etter eldre biler, dette er en Volkswagen Golf GL fra 1991. Litt fint, du er en veteran i år :-)
Men nå er vi ved Motor Forum i Elverum og skal levere bilen til service. Min kone går inn da jeg ikke er vaksinert og rusler heller rundt
Og det gjør ikke noe, jeg rusler rundt og finner en Opel Ascona 1.3 fra 1979. Hvis den ikke hadde parkert så trangt, så hadde jeg tatt den i profil også, fin bil
Jeg rusler videre og ser noe jeg ikke hadde ventet meg, det står TXE
Men jeg kan ikke gruble så mye på det nå, vi må velge bil, enten en Renault Captur (e-tech Plug-in Hybrid), eller en...
Den er absolutt ikke dårlig denne Zoe heller, men vi har kjørt en slik før
Jeg ser jo at det er en Renault og hvem er den sin?
Ikke har den skilt heller, så den er sikkert ikke kjørbar
Men man finner alltids et merke og her står det. Renault 21 ble produsert mellom 1986 til 1994 så det kan være en veteran
Men nå rygger sjefen ut med sin Renault Captur (e-tech Plug-in Hybrid) som vi kan låne litt, mens de tar service på vår egen bil
Med det ansiktsuttrykket så tror jeg kun koser seg
Den er fullspekket av teknologi og utstyr og er faktisk en SUV
Fjernkontrollen er den samme som i Zoe, enkel og grei så selv far takler denne
Nå blir det begge hender på rattet, vi skal utforske Elverum
Vi kommer ikke langt før vi ser en spennende bil som sikkert skal ha EU-kontroll. Det står mach 1 Mustang på siden
Det er en veteran ja, 1971 modell for å være helt nøyaktig. Dette er ingen smågutt, 243 HK hvis det ikke er gjort mer med den
Jeg ser jo at dette er en Mercedes 814D, men er det en veteran? Militærgrønne biler kan lure deg, så jeg gjetter år 2000 og oppover
Alle biler med to eller flere eksospotter faller jeg for, dette er en Toyota GT fra 2013. Så her bommet jeg helt når det gjaldt veteran
Hvorfor jeg tok bilde av dette bygget var at det var gammelt nok og så ligner det litt på et flytårn det i midten der. Når jeg leter så kommer O. Svensgaard Installasjon, Jegerstien 32 opp. Men er bygget fra 1922? Vel, mer fant jeg ikke ut denne gangen
Men vi kjører videre og passerer Mercedes-en og en Volvo som i hvert fall er en veteran. Jeg gjetter på en 240 rundt 80 åra
Men nå kommer vi til rundkjøringen ved riksvei 3, hvor de to elgene står majestetisk og passer på. Elverum er jo en region med masse elg
Jeg tror det var i juni 2018 de kom på plass her, et fint tiltak
Hvorfor det står en bjørn foran Scandic Elgstua fant jeg ikke ut av, men det er observert mange bjørner i regionen her også
Her ser vi Scandic Elgstua hotell som åpnet i 2013 med 110 gjesterom, så neste gang for jeg gå inn og spørre om bjørnen
Der har vi Volvo-en igjen, da var jeg ikke så langt unna. Det er en Volvo 240 GL fra 1988, så da fant vi en veteran
Men det er flere elger her, så vi går bort til Elgstua hvor det står en Elghund sammen med en elg. Hvor lenge de har stått her vet jeg ikke, men neppe like lenge som Elgstua
Her har vi Elgstua som ble etablert i 1959 som kafé og overnattingsted, her har jeg spist mange ganger i mitt liv
Men nå må vi få i oss litt mat så vi spiser på JaFs Elgstua hvor tidligere Soppen lå, for dem som husker den. Den ble revet i forbindelse med at hotellet ble bygget, men den er bare flyttet til  Snippen gård og husdyrpark
Mens vi spiser så observerer jeg at Mercedes Benz Vario 814D kjører forbi igjen, jeg har funnet ut at den veier 7,5 tonn, den er engelsk og årstallet kan være fra 1992 og framover
Vi tar en til i samme slengen, men er litt usikker her og ja, dette er en Volvo 940 fra 1997 så her bommet jeg med seks år
Vi setter oss inn i bilen igjen og skal videre, du har full oversikt rundt deg i denne bilen som du ser
Vi kjører videre over Glåmbrua som ble bygget i 1979 og ser en skulptur i rundkjøringen. Jeg tror den heter skiløpersoldaten og ble laget av Skule Waksvik
Hvorfor denne hånden står ved Gammelbruplassen vet jeg ikke, men kan ha noe med at det har blitt en miljøgate her
Men nå svinger vi inn til Norsk Skogbruksmuseum hvor vi også finner fire elger som er laget av Skule Waksvik som døde i 2018
Men det var litt for mange mennesker der så vi reiser videre. Om Skule Waksvik har laget denne også fant jeg ikke ut, men det skulle ikke forundre meg
Vi kjører tilbake og den pipa der i Elverum sentrum gjør meg nysgjerrig. At den er bevaringsverdig er helt sikkert, den kan ha tilhørt Birger Lunke Garveri som var en lærfabrikk fra 1875, så litt industri har det vært her også
Men nå må vi passe på, her kommer det en veteran. Det er en Ford Mustang Fastback fra 1965, ingen smågutt dette heller med en motor på 184 HK
I Vestheimgata ser vi kornsiloen til Felleskjøpet, fant ikke alderen på bygget men gjetter rundt 1995
Men nå skal vi til et spennende sted, nemlig Glåmdalsmuseet som ble stiftet av Magnus Hamlander i januar 1911
Selvfølgelig har han en vei oppkalt etter seg også, Magnus Hamlanders veg og der går vi inn. Dette må være den gamle billettluka
Da er dette Hamlanders veg 21, men alderen på huset vet jeg ikke. Men siden museet ble stiftet i 1911 tror jeg det er eldre en det
Da er dette sikkert nummer 23 og like gammelt, samme byggestilen her når jeg ser på stolpene
Men her ble det litt kontrast, rett bak de koselige husene bygges det. Det er et nytt Dokumentasjonssenter for Anno museet hvor det skal tas imot objekter fra flere museer i fylket
La dere merke til at på skiltet inn stod det Glåmdalsmuseet, men alle skriver det Glomdalsmuseet. Så hva er riktig, her er lekeplassen forresten
Museumsparken har 92 bygninger fra 1612 til1940, bygningene står geografisk plassert i tun fra kommunene i Østerdalen. Nå vet ikke jeg om jeg går geografisk riktig, men nå står vi foran Tynsettunet
Tynsettunet har alle de bygninger en gård trenger, dette lå i Nord-Østerdalen som ligger nær fjellet og har et kaldt klima og nå snakker vi fra 1630 åra
Hvilket hus som er hva skal ikke jeg gå inn på her, men de heter sånn som vinterstue, sommerstue, eldhus og stabbur for eksempel
Nå har vi kommet til Petershagen kro og det ser stengt ut her i dag. Det stod opprinnelig i nærheten av kommunehuset Folkvang og er fra før 1800 tallet
Dette er skolebygning fra Strætåsen i Våler kommune, det stod ferdig i 1865
Nå tror jeg vi er ved Rendalstunet som lå i Rendalen, gamle hus før 1800 tallet. Dette er morsomt å se, og så godt bevart alt er tross alderen
Steinbygningen blir dette bygget kalt, kledd med granitt fra Stavåsen i Elverum. Alderen på bygget er fra 1939 og her inne burde vi ha tatt oss en tur når vi har bedre tid
Åmottunet heter det her, tunet består av en stuebygning, våningshus, et loft, to stabbur og en låve. Da må vel dette være stuebygningen
Og her ser vi et våningshus, et loft, to stabbur og en låve bak. Det eldste bygningene er så gamle som fra 1600 til 1700 tallet
Dette kan da ikke være annet enn en god gammeldags melkerampe, men det står 348 på den så hvis jeg hadde hatt et kart
Blir litt av det samme her, jeg ser at det er et gammelt stabbur, men vet ikke helt hvor det hører hjemme enn
Men nå er vi ved Elverumstunet som er det største tunet her, så kanskje stabburet hører til der
Det skal være en utedo fra Terningen her også, kanskje det er denne?
Ingen tvil, vi er ved Elverumstunet, det er nemlig en nordre del og en søndre del
Nå er vi på den andre siden og ser Glomma renner forbi, like over ser vi Prestøya hvor det går en hengebru over Klokkerfossen
Brua ble satt opp i 1959 og Prestøya som er 50 dekar stor eies av Norsk Skogmuseum, på den andre siden av øya renner Prestfossen
Her nede møtes fossene igjen og renner nedover, vi er heldige med været i dag
Men nå må vi tilbake igjen, her kan vi forresten se at det skrives Glomdalsmuseet
På veien tilbake tar jeg et bilde av en bygning fra et vindu, det var spennende å se på bilde etterpå. Husene står faktisk ikke tomme
Nå er vi tilbake til der vi startet, nå er det ut og lete etter veteraner igjen
Vi kommer ikke langt før jeg ser en veteran, det er en Mercedes Benz Diesel fra 1980. Dette lover bra :-)
Min kone går inn til Motor Forum og jeg rusler litt alene rundt. Jeg vet ikke hvorfor jeg tok bilde av denne, men jeg har sett den mange ganger før. Dette er en Volvo V70 fra 2007 så det er mange år til den blir veteran
Men dette er en veteran, det er en Volvo 240 fra 1987. Det er en bensin med 2,3 liters motor og 113 HK så den er ganske sprek
Nå er ikke lastebiler min sterkeste side, men denne klarer jeg og den er pent holdt til å være så gammel. Vi ser på en Volvo N1025 fra 1975
Nå er det ikke lett å identifisere russebuss, men jeg tror det er en Volvo rundt 1995 og hvorfor jeg tror det er på grunn av speilene. Så her fant jeg ikke en veteran
At dette var en Fiat visste jeg ikke, men at det var en veteran var jeg skråsikker på
Jeg må se den litt fra en annen vinkel også, vi ser på en Fiat 79 F10 Comtesse 75 fra 1980. Her skulle jeg gjerne ha vært inne og tatt bilder også, sikkert spennende inni også
Et siste bilde før jeg må tilbake, men her fikk jeg hjelp av FB. Hvis du henger den etter en lastebil kan du koble en semitrailer på denne hengeren. Kalles Dolly og mange bruker slike i dag, men med to akslinger og kan kjøre med vogntog på 25,25 meters lengde. Dette er selvfølgelig en veteran
Jeg rusler litt rundt bygget til Motor Forum og på baksiden ser jeg en BMW. Jeg blir selvfølgelig litt nysgjerrig og gir meg ikke med et bilde
Når jeg tar et bilde til og ser litt av fronten og ser grillen så tror jeg vi ser på en BMW 2000 CS Cupe fra 1969
Hva kan prisen være på noe sånt, hvorfor jeg spør er at jeg så at den var til salg
Jeg ville gjette i hvert fall under 100 000,- trodde jeg
Den er sikkert solgt nå, men jeg fikk prisen den skulle selges for, og nå må du holde deg fast. Mellom 180 000 til 200 000 skulle den selges for, har du hørt på maken...
Jeg må tenke på noe annet så jeg snur meg, men nå er jeg på militært område så jeg gir meg
Jeg må bare ta en siste titt inne i BMW-en, her må du kjøre med hvite silkehansker. Men prisen var riktig, har sjekket i etterkant
Jeg motet meg opp litt og gikk inn, det var her jeg fikk informasjonen om BMW-en, ikke av Motor Forum med av Cato som jobber her inne, men jeg går raskt ut igjen etterpå
Og hvis jeg ikke hadde gjort det, hadde jeg gått glipp av veteranflyet som kom mot meg
Når det gjelder fly så har jeg omsider fått litt greie på dem
Så dette er Piper Aircraft PA-18-90 fra 1951 som passerer meg
Det er en Super Cub med en motor på 90 hk som flyr der oppe
Tenker dere ble imponert nå av mine fly kunnskaper :-)
Men jeg er ikke helt ferdig med runden før jeg skal inn til Motor Forum igjen og jeg ser en Volvo PV kjører forbi
Da fikk jeg tak i en veteran til, det er en Volvo PV fra 1957
Du har lurt meg en gang før i dag, men du var tøff, det må jeg innrømme
En bil til som skal lure meg i dag, men Porsche kan lure så jeg tok et bilde for sikkerhetsskyld. Det er en Porsche 986 fra 1996, da er det ikke mange år igjen før du er veteran
Jeg måtte et sted til å titte, den stod her i fjor også. Det er en Cadillac Fleetwood fra 1961
Mens jeg gikk rundt bilen og tok bilder kom det en mann ut til meg. Han fortalte meg at den var til salgs for 500 000,-
Vel, det er mye penger, men den er vel verd det, dette er åttende generasjon i den eksklusive klassen
Står en morsom bil her inne, Toyota Pluss står det på skiltet foran, men alle ser jo at det er en Mercedes Benz muligens en 290 rundt 1998
Her står det to til og hvis vi skulle velge? Den til venstre er en Mercedes Benz C 220 D 4matic fra 2017 og den til høyre en Mercedes Benz A 200 D 4matic fra 2017. Dette ble vanskelig syns jeg, vi går videre
Er du interessert i Cadillac-en, så er det bare å kontakte Elverum Sport Bilsalg. Men nå må jeg tilbake til Motor Forum og høre hvordan det går
Da er vi framme, ingen tvil hva jeg velger her, den til høyre selvfølgelig
Service-en var ikke ferdig så vi tar en tur ut igjen, dette må da være en Renault Kadjar som er helt ny
Nå vet jeg hvem som eier den og har fått låne nøklene, Renault 21 ble ikke solgt i Norge så hvor har han fått tak i den?
Renault 21 ble som sagt tidligere produsert fra 1986 til 1994, men når kom TXE modellen? Det jeg fant ut var at det er den siste versjonen med en 2 eller 2,2 liters motor med rundt 110-120 HK
Når jeg ser på dashbordet så syns jeg det ser ut som vi er i 1990 åra men her gjetter jeg bare
Så fra hvilket land er du importert fra? Den ble heller ikke solgt i Sverige eller Danmark tror jeg, så kanskje Tyskland eller Frankrike
Men nå rusler vi litt videre og finner noe merksnodig, hadde det ikke vært for mine venner på PB hadde jeg aldri gjettet riktig
Dette er noe som ble kalt Odin høvel, det er en veghøvel som blir trukket etter en lastebil eller traktor
Og her ser det ut som om det er kompaktgummi og ikke fylte dekk med luft, så denne må være gammel. Jeg vil anslå rundt 1930
To jetfly langt der oppe og om en stund så møtes de, den bakerst hadde høyere fart
Jeg trodde ikke denne var veteran, men det var den jo, det er en Volvo FL616 Intercooler fra 1986, den må jeg si var pent holdt
Må bare ta bilde av den en gang til, Volvo N1025 fra 1975. Jeg syns bare at denne var så tøff
Men her blir jeg nok satt på prøve, det er en Chevrolet Van, men hvilken og er det en veteran? Jeg gjetter at det enten er en G20 eller G30 Starcraft så da er vi et sted i 80 eller 90 åra
Men denne russebussen blir umulig, kan være en Volvo eller en Scania. Årstallet er nok rundt 1990 ser jeg på speilet
Men nå er jeg inne hos Motor Forum igjen, har fått et blad å titte i samtidig som det fyker en Jeep forbi. At det var en veteran er helt sikkert
Men så skal vi kikke i Tout sur les Renault 88 på 16 sider, dette kan bli interessant og lærerikt
Første siden er om Renault 5 som kom i 23 forskjellige versjoner. Renault 5 Five med 3 og 5 dører, Renault 5 SL med 3 og 5 dører, Renault 5 TL med 3 og 5 dører, Renault 5 TR med 3 og 5 dører, Renault 5 GTR med 3 og 5 dører, Renault 5 GTS med 3 og 5 dører, Renault 5 Auto med 3 og 5 dører, Renault 5 GTX med 3 og 5 dører, Renault 5 Baccara kun med 3 dører, Renault 5 GT Turbo kun med 3 dører, Renault 5 SD kun med 3 dører, Renault 5 TD med 3 og 5 dører og til slutt Renault 5 GTD med 3 og 5 dører
På neste side har vi Renault 9 som ikke kom til Norge, men den kom i 10 forskjellige varianter som vi tar her. Renault 9 C, Renault 9 TC, Renault 9 TL, Renault 9 GTL, Renault 9 Automatic, Renault 9 GTX, Renault 9 TXE, Renault 9 Turbo, Renault 9 TD og til slutt Renault 9 GTD
Jeg tror Renault 11 heller ikke kom til Norge, men allikevel i 13 forskjellige varianter. Renault 11 TC med 3 og 5 dører, Renault 11 TL kun med 5 dører, Renault 11 GTL kun med 5 dører, Renault 11 Auto kun med 5 dører, Renault 11 GTX med 3 og 5 dører, Renault 11 TXE kun med 5 dører, Renault 11 90 GT kun med 5 dører, Renault 11 Turbo med 3 og 5 dører og til slutt Renault 11 TD kun med 5 dører og til slutt Renault 11 GTD kun med 5 dører
Så kommer Renault 21 som vi allerede har tatt en titt på utenfor, den kom faktisk i 14 varianter. Renault 21 TL, Renault 21 TS, Renault 21 GTS, Renault 21 TSE, Renault 21 GTX og en med Automatic, Renault 21 TI, Renault 21 TXE og en med Automatic, Renault 21 2 litres, Renault 21 TD, Renault 21 GTD, Renault 21 Turbo D og til slutt Renault 21 Turbo DX
Neste side er todelt så vi tar Renault 21 Nevada først som er en stasjonsvogn. 16 varianter av denne som kommer her. Renault 21 Nevada TL med 5 og 7 seter, Renault 21 Nevada TS med 5 og 7 seter , Renault 21 Nevada GTS med 5 og 7 seter, Renault 21 Nevada GTX med 5 og 7 seter, Renault 21 Nevada TXE med 5 og 7 seter, Renault 21 Nevada TD med 5 og 7 seter, Renault 21 Nevada GTD med 5 og 7 seter og til slutt Renault 21 Nevada Turbo D med 5 og 7 seter. På samme side har vi Renault Espace som ble solgt i Norge, men alle 6 variantene fant nok ikke veien hit. De er Renault Espace GTS, Renault Espace TSE, Renault Espace 2000-1 Essence, Renault Espace Turbo D, Renault Espace Turbo DX og til slutt Renault Espace 2000-1 Turbo D
På neste side finner vi Renault 25 som heller ikke kom til Norge, den fins i 13 varianter. Renault 25 TS, Renault 25 GTS og Automatic, Renault 25 TX, Renault 25 GTX og Automatic, Renault 25 V6 Inj. og Automatisk, Renault 25 V6 Turbo, Renault 25 TD, Renault 25 GTD, Renault 25 Turbo D og til slutt Renault 25 Turbo DX
Litt blandet på denne siden, vi begynner med Renault 4 som kom i 3 varianter. Renault 4 TL Savane, Renault 4 GTL Clan og Renault 4 Sinpar 4x4. Så kommer Renault Express Combi 1.1, Renault Express Break GTC, Renault Express Combi 1.4, Renault Express Break GTL, Renault Express Combi 1.6 D, og Renault Express Break GTD. Så har vi en tøffing, Renault Alpine som kom i 2 varianter. Renault Alpine V6 GT og Renault Alpine V6 Turbo. Hvorfor Jeep Cherokee har sneket seg inn her må du finne ut av selv :-)
Nå er vi på siste side og jeg kan ikke fransk. Men det står noe om klasser osv. så det kan du lese selv
Men nå er servicen ferdig og jeg skal få lov å kjøre Renault Laguna som er en 2002 modell, junior kjører selvfølgelig Renault 21
Min kone kjører sin egen bil, en Renault Clio fra 2014. Men nå må vi handle litt før vi kappkjører hjem til dem
At Renault selger ser vi her, fire av dem på hjørnet sånn helt tilfeldig. Vi fikk besøk av en Renault Captur fra 2019
Han har fått på prøveskilt men det hjelper meg ikke når det gjelder årstallet på bilen og jeg vil ikke spørre, dette skal jeg selvfølgelig vite
Vi kjører pent og pyntelig bortover her, vi for vente til vi er på landeveien før vi gasser på
Mor holder følge, men ikke så lenge tenker jeg :-)
Fremdeles en del bebyggelse så vi kjører pent og rolig
Jeg for øye på noen svaner som tar en liten hvilepause under flyturen sin, sikkert Sangsvaner som skal nordover
Gutten begynner å gasse på men jeg holder følge
Rekker akkurat å ta bilde av en Fjordhest eller fjording, det er en norsk hesterase med sterke røtter på Vestlandet, men spredt over hele landet nå
Det går litt fort nå så bildene blir litt utydelige, men både traktoren og Volvo-en er nok veteraner
Jeg trodde det var en gammel campingvogn, men der tok jeg nok feil
Men å komme forbi denne guttungen er ikke bare bare, han har faktisk kjørt formel 1 bil også
Vi for fortsette og ligge bak han til det kommer en lang rett strekning, da setter jeg alle kluter til
Men jeg kommer bare så langt så drar han ifra meg, den var ganske sprek den bilen der
Har du hørt om Braskereid? Ikke jeg heller, men når du leter så dukker Braskereidfoss opp og der bor det et par hundre mennesker
Spennende bilde, veterantraktor til venstre og en Okse i vinduet og dette var sikkert en landhandel før
Denne bilen var spennende og helt sikkert en veteran, er det en Opel eller Ford tro?
Jeg gjetter på Opel Kaptein, ikke lett når man er i fart
Flere svaner på jordet der borte, mange store fugler vi har sett på veien
Ja, hva har dette vært? Det må være gammelt i hvert fall
Siste forsøket på å kjøre forbi, men jeg kan bare glemme det. Han er på vakt og slipper meg ikke forbi
Så oppdager jeg en flokk med Traner men bilde blir for utydelig

1 2 ... 4 ►

Søkefelt

Liste over sider

  • Om oss
    • Club Renault Norvège sponsorside
    • Pub Goelette
    • Trønder-Goeletten
    • Hva vi driver med
      • Andre nyheter
  • Turene våres
    • Turer med Renaultklubben
      • Våre private turer med Renault
      • Våres effekter
  • Renault gammel bil
    • Renault 6 veteranbil
      • Renault 6 TL mer informasjon
        • Spesielt interesserte
          • Renault 6 service turer
          • Besøk hos Autobjørn
          • Renault prosjekter
          • Brosjyrer og manualer Renault 6
            • Gamle blader fra Norge
              • Danske-Svenske-Finske blader
  • Renault ny bil
    • Renault Clio Sport Energy TCe 90 Dynamique
      • Clio råd og tips
      • Renault Clio service turer
      • Renault R-Link
  • Modell biler og tog
    • Fantasi verden
      • Fantasi verden tillegg
      • Råd & tips
  • Fugler og dyr
    • Knut kjøper biler
      • Knut og Morten – fugler, dyr og insekter
        • Morten sin fly side
          • Småfly galleri
          • Helikopter galleri
          • Store fly galleri
          • Luftballonger galleri
        • Stikkordet er viltkamera
          • Bekker og elver som Knut og Morten dokumenterer
            • Og her bare dokumenterer vi andre turer
              • Bygninger i Oslo
        • Historien om Skjærene
          • Er du nysgjerrig på Østensjøvannet?
            • Er du nysgjerrig på Botanisk hage?
        • Tina-mors Delfiner
          • Tina-mors Ugler
Drevet av WordPress