Gå til innhold

Renaultportalen

Om Renault og turer, fugler og dyr

  • Om oss
  • Turene våres
  • Renault gammel bil
  • Renault ny bil
  • Modell biler og tog
  • Fugler og dyr

Renault Clio service turer

Ikke noe var så morsomt som og ta seg fri på en fredag å reise opp til MotorForum i Elverum å levere bilen på service. Dette gjorde vi i perioden 2015 til 2024. Men så byttet vår personlige mekaniker jobb og fra 2025 så reiser vi til TK Økonomitrimming istedenfor. Vi opplever mye på disse turene, så ta en titt da vel.

  • Renault Clio service »
  • Renault Clio service 7 - 2021
Høy fart betyr uklare bilder, fillern altså
Snart fremme ved første stoppested, jeg kaller det bare Renaulthuset
Endelig for vi se hva som gjemmer seg under panseret på Renault 21, motoren ser ganske kraftig ut syns jeg
Og her kommer Molly jenta, verdens beste Renault hund
Og her kommer sjefen over alle sjefer i sin Renault Clio fra 2012
Se på den dere, nå vet dere hvordan hund Molly er, en Dachshund
Ja, nå ser dere hvorfor jeg kaller det Renaulthuset. Her finner du den ene etter den andre. Renault 16, Renault Megane, Renault 12 og en Renault Fuego
Men nå tas det noen viktige telefoner, virker som jeg for det travelt i morgen
Kan gjøre mye med dette bilde senere, er dem vrak eller ikke?
Dette er inngangsporten til all moroa i Våler, har jeg tatt bilde av den før tro? Det er Eidsfoss bro fra 1921
Her ute finner du alt mulig, som denne traktoren som er en Volvo BM 1969 T-600 fra 1971. Jeg syns dette er litt morsomt, hvorfor heter den da ikke BM 1971?
Her er begge deler veteraner, både huset og campingvogna
Men så kommer vi til Mekonomen i Våler og der står det alltid noe spennende
Jeg har ikke det bange anelse, den er smal og liten og jeg ser at den er gammel
Det er ofte mange fugler i luften her i Våler, jeg tror det er Kaier vi ser
Men her står tiden stille, disse bilene har jeg tatt bilde av før og jeg syns ikke jeg skal dokumentere
Men bilder tar jeg, syns det er flotte biler som fortjener å leve
Men nå er vi fremme og den første som møter meg er skogkatten Pondus og den treffer jeg ofte når jeg tar morgenturene mine
Vi øller litt og senior viser oss det siste nye i ansiktsmasker i Våler, enten så har han skjegg som han skjuler, eller så mangler han skjegg og vil være litt mer mandig
Selvfølgelig for vi servert god mat, og de tacobrødene der var fantastiske
Av og til må jeg ut på verandaen og lufte meg litt, kvelden senker seg og kråkene faller også til ro
Jeg konsentrerer meg veldig og tar et bilde av månen
Etter at jeg har gjort det må jeg ta bilde av noe enklere, men pent var det
Mitt siste bilde ute, øynene på denne ugla skal lyse - ser du dem lyse?
Mitt siste bilde inne, tror du vi koser oss? Og med dette sier jeg god natt
Lørdags morgen og jeg er ute før Hanen galer, det er derfor du kan ta bilder av dette her. Skjæreungen tigger mat
Kjøttmeisen på Våler, da har vi sett den også
Blåmeisen på Våler, da har vi sett den også
Nå skal jeg ut og gå en tur, men jeg tar et siste bilde i morgensolen. Fra venstre og til høyre, en Renault Laguna fra 2010, neste en Renault Fuego TX fra 1981, så kommer en Renault Clio fra 2014, og til slutt en Renault Laguna fra 2002
Jeg vet, Pilfinken ser på meg og lurer på hva jeg driver med
Da er jeg på tur og tar det første bilde, en traktor og for en traktor. Denne skulle jeg ha likt å vite alderen på
To Blåmeiser tiltrekker min oppmerksomhet, selvfølgelig tar jeg et bilde
Historien om Våler stasjon som ble åpnet 4. desember 1910 med strekningen Flisa–Elverum har jeg jo tatt før, men det er koselig å gå her tidlig på morgenen
Bygningene ved stasjonen ble tegnet av Harald Kaas og ingen av bygningene er revet enda. Tror ikke de blir revet heller da stasjonen er fredet
Men et eller annet sted der borte hører jeg noen banker og så svarer det et annet sted med banking tilbake. Det må utforskes
Og her fant jeg syndebukken, en liten Dvergspett som hakker på en gammel lyktestolpe og noen svarer et stykke borte
Dvergspetten ligner litt på Flaggspetten, men er Europas minste spettefugl med en lengde på ca. 15 cm og veier rundt 20 gram
Nå har den oppdaget meg og gjemmer seg bak stolpen
Jeg prøver å gå rundt men nå for det være nok tenker den og flyr sin vei
Jeg må jo ned å se om det gamle kommunehuset står enda, det er planer om å rive det tror jeg. Det står som bevaringsverdig, men det må en omfattende jobb til for å få det i stand
Bjørke kommunehus tror jeg det gamle bygget heter og jeg krysser fingrende på at huset blir stående og ikke blir revet. Og erstatte dette med en parkeringsplass syns jeg høres ut som en dårlig ide
15 svaner flyr i formasjon over meg, jeg tror det er svaner da
Koselig pynt, men her kan ingen fugler bo :-)
Men nå fikk jeg plutselig en ide, kan jeg klare å ta bilde av hvordan det ser ut inne i bygget?
Men nei, da må de vaske vinduene først, vi er nødt til å gå videre
I det gamle huset rett over plassen har en Blåmeis funnet seg et krypinn. Fugler er ofte avhengig av gamle hus for å finne et sted å bo
Det har blitt ryddet litt her siden jeg var her sist, lurer på om det står en gammel bil i garasjen der borte?
Her har det også blitt ryddet, tenker det er mange spennende gamle ting her inne også
Nedenfor Våler stasjon ser jeg mange fine gamle hus med gamle detaljer som her. Denne trappen har nok stått der en stund
Stasjonsvegen 60 har sikkert en gammel historie, men den klarer jeg ikke å finne nå
Men her fant vi historie, men nå må vi rusle tilbake. Blir en lang dag med masse bilder, har jeg en mistanke på at det blir i dag
På veien tilbake ser jeg at fuglene koser seg i morgensolen
Ikke bare fuglene, men katten koser seg også
Vi nærmer oss nå, Pilfinkene i hekken der hvor vi bor
Og her venter Pondus på meg, nå skal det bli godt å få komme inn
Fra verandaen deres så kan jeg se to hoppbakker langt der borte. Jeg tror det er skihoppanlegget Gjerdrumsbakken som ligger på østsiden av Gjerdrumsberget
Det er mye katter i strøket her, den til høyre må være en ungkatte da den var så leken og nysgjerrig
Men de to her leker ikke, de måler hverandre og Pondus gikk av med seieren
Men nå blir det jobb, vi skal på vårmønstringa til Solør Veteran Klubb og kjenner jeg den klubben rett så blir det mange biler
Det store spørsmålet er om jeg klarer å identifisere alle sammen, det er et stort utvalg av forskjellige biler som kommer og stakkars meg hvis jeg overser en bil
En traktor, jeg trodde det var en veteran men når jeg ser på grabben blir jeg usikker
Her har vi auksjonshuset på Braskereidfoss, der har jeg vært en gang uten kamera
Men nå nærmer vi oss Kvisler hvor Kvisle Utviklingspark ligger, dette er første stedet hvor dokumentasjonen begynner
Vi tar den første vi ser i fart, men vi skal rusle litt rundt også. Dette er en Cadillac Eldorado fra 1976, jeg sa at det ville komme mange fine biler
Vi tar neste i fart også, dette er en Volvo 244 DL fra 1979, se på de lekre felgene da
Som dere ser er Senterpartiet godt representert her oppe i bygda, men campingvogna er neppe en veteran
Men nå må vi følge med, første bilen kommer inn på plassen. Det er en American Motors fra 1967, dette er en spennende bil som kommer fra AMC som vi skal titte litt nærmere på senere
Nå skal gutta ned og fyre opp Alpine V6, vi for vente til de kommer opp med bilen
Imens så tar vi en nærmere titt på bilene som står her, disse fortjener bedre bilder enn i fart. Volvo 244 DL fra 1979 tror jeg har en B19 motor på 97 HK og her fikk vi sett felgene bedre
Den neste er også meget pen, vi ser på en Mercedes Benz 450 SL fra 1972. Vi skal ta en nærmere titt på denne også
Å se på en Cadillac Eldorado fra 1976 i profil er ikke et sørgelig syn. Tar jeg ikke feil så sitter det en V8 på 8,2 liter og man kan kjøre i dyp snø med den har jeg hørt
Disse Volvo-ene kan virkelig kle seg med lekre felger, her ser vi på en Volvo 142 De Luxe fra 1973. I denne sitter det en B20 motor med 82 HK
Jeg sa at vi skulle ta en nærmere titt på denne fra AMC, modellen heter Ambassador og det sitter en V8 med 280 HK i denne så her kan det gå fort
Her kommer det en Volvo til, dette er nok en av den barske sorten. Det er en Volvo 142 fra 1973. Her matchet både fargen og lyktene på bilen og legg merke til skriften på frontruten i samme farge - Volvo
Men nå har gutta fått start på bilen, nå må ikke denne forveksles med Renault Alpine A310 da dette er en Renault Alpine V6 Turbo fra 1985
Bilen må kjøres litt varm så han tar seg en liten tur med den før han kommer tilbake
Da var den parkert og vi har dokumentert alle disse bilene her, en flott gjeng
Men det er et eller annet med Alpine, jeg vet det bare ikke enda
Her kommer det en til men han kommer ikke hit, så da for jeg ta en tur bort litt senere. Det er nemlig en Chevrolet Bel Air fra 1964 som også er en spennende bil
Se på den himmelen da folkens, vi er heldig med været i dag og her drar junior avgårde med bilen
Det er forresten en bil jeg ikke har dokumentert og det er den vi kom i, bil nr. 2 fra venstre. Det er en Renault Fuego TX fra 1981 som heller ikke er noen smågutt
Vi koser oss og jeg holder trygg Koronaavstand til de andre bare for å være på den sikre siden
Litt synd at ikke begge takene er nede, men kanskje jeg for muligheten litt senere
Så det å titte inn i en Mercedes Benz 450 SL er absolutt ikke så galt, det er vakkert hvis jeg kan skrive det slik
Men vi må også ta en titt til på Chevrolet Bel Air fra 1964 som er en femte generasjon. Det sitter en V8 på enten 300 HK eller 425 HK, så det er en kraftig kar dette her
Men nå for vi rusle bort i hjørnet mitt og ta imot resten av gutta, det kommer flere nemlig
Enda en Volvo kommer, det er en Volvo 240 GLE fra 1986 og som vi ser, her er støtfangeren kraftigere. Her heter motoren B230 med 110 HK, en kraftig og robust kar
Men her kommer det en som jeg ikke har sett før, det er en Datsun 260Z fra 1974. Motoren her er en L26 med rundt 139 HK
Datsun 260Z kom i en USA modell og en Europeisk modell og jeg tror faktisk dette er en USA modell og det stemmer med året 1974, som var det eneste året den ble solgt der
Så hvordan finner vi ut sikkert om det er US eller Europa modell? Er vel bare nødt til å spørre på Solør Veteran Klubb, men uansett så var den tøff. Jeg har fått svar fra eieren og det er en California modell
Volvo 240 GLE, noen som har tenkt på hva GLE står for? Da kan jeg fortelle deg det, det står for Grand Lux Elegance
Der borte står det en gammel snekke, det store spørsmålet er om den skal flyte i Glomma eller på Mjøsa :-)
Men nå må vi passe på, det kommer flere biler. Dette er en Chrysler 300 fra 1966 og jeg hører V8-ern helt hit
Men her blir det travelt, jeg ser en Rød Volvo PV rett bak
Og ikke bare det, det kommer en Cadillac bak der også, men vi skal ta imot dem alle tre
Her kommer en sjarmerende bil, Volvo PV 544 fra 1964, dette er sport utgaven hvis jeg ikke tar feil
Dette er drømmebilen for mange og vekker mange minner, jeg må innrømme at rød farge kler denne bilen
Hør på navnet - Cadillac Sedan De Ville - den er fra 1967, er den så vill som den høres ut til?
Her sitter det en V8-er på 330 HK og er en bil i ren Tiffany stil. 1967 modellen kom med mange endringer som gjorde bilen enda bedre
1966 Chrysler 300 - Tre hundre terror er ikke skrevet i negativ forstand. I 1966 for første gang tilbød Chrysler 300 hardtop  uten "Letter" hva nå det må bety
Så kommer jeg i et dilemma igjen når det gjelder Volvo PV 544 Sport, er det en US modell eller fra Europa. Her må jeg nok spørre klubben igjen og svaret var Europa
Cadillac Sedan De Ville, jeg måtte bare skrive det en gang til. Min egen Renault 6 TL fra 1975 kaller jeg Renault De Limousine, så kanskje jeg skulle endre det til Renault De Ville :-)
Vel, jeg har bestått hittil, ingen biler har sluppet unna, men kjenner jeg denne klubben rett så er vi ikke ferdig enda
Jeg er heldig som har denne jobben, sa jeg jobben? Dette er på fritiden og jeg elsker dette, og gutta lar meg ta bilder som andre ikke får
Her kommer det en bil til og i denne posisjonen klarer jeg ikke helt å huske hva denne bilen het, men jeg har sett den før. Men jeg ser på gutta som kjører den, og de kjører den med stolthet
Endelig for jeg den i posisjon slik at jeg kan finne ut hva det er, og når jeg skriver Ford Zephyr 6 fra 1962 så skjønner dere sikkert hvorfor
Ford Zephyr 6 er mer sjelden enn min Renault 6 og jeg tror heller ikke at den ble solgt i Norge som min ble. Han her skal jeg parkere ved siden av når jeg har min gamle bil med og ta bilder
Ford Zephyr er en engelsk bil, tar jeg ikke feil så er dette en Mark III hvor speilene skulle ha vært foran på skjermen, som selvfølgelig er et dumt sted å ha speil på en gammel bil
Han her så jeg i fjor og da fikk jeg ikke tak i han, nå kommer han mot meg og jeg skal ta imot han :-)
Det er en Triumph Stag fra 1971 og med en gang ville jeg ha skrevet en engelsk bil, men denne er amerikansk så det holder
Triumph 1971 er jo egentlig en motorsykkel så det er viktig å skrive Stag sånn er det med den saken
Men nå ble jeg i tvil igjen, er den amerikansk eller britisk, virker som det blir mye jeg må spørre Solør Veteran Klubb om når jeg blir ferdig
Det blir flere og flere biler på plassen her, nå skulle jeg bare ønske at det satt seg en rovfugl på den pipa der
Jeg bare sonderer terrenget før det kommer flere biler, skulle gjerne ha satt meg på benken der borte og pratet litt med gutta. Men det er ikke slik i år
Mens jeg venter på flere biler flyr det et par Grågås over meg, den ene kikker litt på bilene
Men er Grågås bilinteressert, ikke vet jeg
Mens jeg var opptatt med Grågåsen kom det en sort bil med terninger hengenes på sladrespeilet. Mine damer og herrer, vi ser en Volvo PV 11121 F fra 1965
Rett bak har vi en Ford Mercury Montego fra 1972, jeg syns at jeg hører en V8 i denne også
PV 11121 sier meg at dette også er en Volvo PV 544 og da har jeg det samme problemet som med den røde, US eller Europa
Andre generasjon Ford Mercury Montego, den hadde fem tilgjengelige V8 motorer tilgjengelig så dette kan bli litt vanskelig
Noe som forteller meg at denne Volvo 544 er amerikansk, så er svaret nei. Den har jo norske BP skilt på seg også
Ford Mercury Montego kjører forbi, men tar du med MX så er dette 3 generasjon med noen Brougham spesifikasjoner jeg ikke skjønner noe av
Nå kan det vel ikke komme flere biler tror dere, men vi er oppe i Våler i Solør så det vil komme mange flere biler kan jeg love deg
Litt fint at de ikke kommer tre i slengen, men her kommer det enda en bil og jeg syns det er så morsomt at alle bilene er så spesielle
Det vi ser her er en Chevrolet Impala fra 1963, jeg syns V8-ern brummer med sine 253 HK her også
Chevrolet Impala er en amerikansk bil så det holder med lange tradisjoner
Den veier over 3 tonn, det ble laget 832 600 biler og den har en lengde på over 5 meter
Neste bil og tygg litt på denne, Chevrolet Camaro Z28 fra 1969, denne kan du finne på American Muscle Car Museum
Men vi ser den kjører her og det er herlig
Hva skal vi skrive om Chevrolet Camaro Z28? Den tilhører nok andre generasjonen. Vince Piggins er nok mannen bak denne bilen her
Nå kan det vel ikke komme flere biler tror dere, vel - jeg har sagt det før
Fra garasjen kommer det en Lada Vaz 1200 fra 1976, jeg blir litt skjelven for denne bilen har jeg aldri sett før
Typebetegnelsen er 2102 og den ble ofte kalt Kopeyka. Den er lisensbygd av Fiat og var skreddersydd for Sovjetunionen
Neste bil som kommer er ikke hvem som helst, det er en Datsun Cherry 120A Fll Coupe 1976 modell
Og hvorfor jeg vet dette er at det er noen på FB som er som meg :-)
Den ble også kalt kalt F10 internasjonalt, men det vet jeg ikke noe om
Men nå er vi ferdig her og er på vei til Hof, selv du vet hvor dette er? Men deg klarte jeg ikke å dokumentere, men jeg kjenner igjen fronten
En til som er litt sent ute, men deg kjenner jeg igjen. Du er en Audi 50 LS fra 1976
Det er godt å se at Nissen-hytten eller Nissenbrakken ikke er revet enda, den kan være fra første første verdenskrig
Da ser vi Hof Samfunnshus rett foran oss og jeg ser at det står en veteranbil der
Men her kommer det en til og den var tøff. Det er en Chevrolet Bel Air 2 dørs sedan fra 1953 og den ser jo helt ny ut
Men det står flere gamle biler her så vi for bare fortsette, dette er en Lincoln Premiere fra 1956. Den er så stor at her kan det sitte opp til seks personer hvis jeg ikke tar feil
Men her er det noe på gang, jeg tror det har med dokumentarfilmen om Håkon Banken som var en musiker som skrev tekstene sine selv. Bilen til venstre for jeg ikke helt tak i, men motorsykkelen er en BSA 500 CCM fra 1955 og bilen til høyre er en Chevrolet fra 1963, jeg tror det er en Impala
Her står det jo bare gamle biler jo, vi begynner fra venstre. Volvo 242 L 1,9 fra 1977, Volvo Amazon 122S fra 1963, Opel Kaptein fra 1960, Opel Admiral fra 1968 og den siste som vi har tatt før, en Chevrolet Bel Air 2 dørs sedan fra 1953
Dette er sikkert pipa til gamle Bergs meieri som drev det fra 1887 til 1967. Etter det så het det Solør meieri fra 1968 til 1989 så filmen handler nok om en av disse tidsepokene
Håkon Banken sin første konsert på Bøndernes hus i Hof er kanskje her hvor det nå heter Hof Samfunnshus. Året var 1977 og han hadde nylig utgitt sin debutplate som het, Takk for livet
Nå har jeg også fått greie på hva som er galt med Renault Alpine, det er noen pakninger rund dyser som ikke holder tett. Da lekker det bensin og det kan være skummelt å kjøre
Mens de rådslår tar jeg meg en runde rundt og ser meg litt om. Peter Normann Nissen som var en kanadier med skandinavisk avstamning og utdannet bergverksingeniør var den som utviklet den prefabrikkerte og transportable, tunnelbuete bygningskonstruksjonen under den første verdenskrig, så jeg er på sporet
Men jeg må passe på veien også, her kommer det en gammel rutebuss hvor det står NSB FLISA. Jeg ser at det er en gammel Volvo så dette var artig
Det er en Volvo B-61597 fra 1963, den har en lengde på 11,5 meter og veier 6,3 tonn så dette er ingen smågutt
Jeg kan litt historie om plassen her, Nyseter Trevare lå her i gamle dager, og et lager brant ned i 2008. Det var brødrene Nyseter som drev det fikk jeg fortalt
Så kan det være her det brant i 2008, det er 13 år siden det nå og vanskelig å se spor etter det
En gammel låve eller et lager og se den gamle bua der foran, kan det være en gammel utedo?
Nå er vi på baksiden av Meierigården, har aldri ruslet her før
Men vi må passe på, her kommer det en veteran til. Vi har sett den før, men tar den en gang til, det er en Audi 50 LS fra 1976. En morsom bil som er lett å kjenne igjen :-)
Jeg prøvde å få litt hjelp med denne, men det var ingen hjelp å få. Jeg gjetter på en Peugeot 107 da den bare har to dører og absolutt ingen veteran
Ja, hva skal vi skrive her da? Kassa ser gammel ut, men ikke hengeren så vi går videre
Men rundt hjørnet her så står den en gammel traktor, gråtass var det første navnet jeg kom på
Her ble jeg veldig usikker, hva hvis jeg skriver Ferguson fra 50 tallet, bommer jeg stygt da?
Meierigården Nytt-Brukt-Antikk-salg-kjøp-auksjon, en virkelig spennende butikk spør du meg. Jeg har vært der inne og skal senere når vi er ferdig med Korona gå inn med kamera og vise dere
Da har vi gått runden og rutebussen til Flisa har parkert
Lincoln Premiere fra 1956, jeg ser jo at det fint går tre i bredden her. Legg merke til at sidespeilene er vribare
Vi må bare ha den i profil også, 5,65 meter lang og over 2 meter i bredde og en egenvekt på 2,12 tonn så er ikke dette noen smågutt nei
Men her har det parkert en bil til, det er en Ford Custom 500 fra 1966. Den skal sikkert være med i dokumentarfilmen så pyntet opp som denne er
Legg merke til alle detaljene, hjemmebrent og gressklipper på taket og legg merke til hånden på dørhåndtaket
Da har vel vi tatt hele runden tenker jeg, det kan vel ikke komme flere biler nå?
Men hjelp! Her kommer det flere på rekke og rad, hvordan i all verden skal jeg klare å identifisere alle disse? Noen har jeg jo tatt før så jeg for jukse litt
Den første er lett å kjenne igjen nå, det er Ford Zephyr 6 fra 1962 som jeg en gang skal parkere ved siden av med gamlebilen min
Og her fikk vi tatt bilde av bilen med kalesjen nede, det er Cadillac Eldorado fra 1976
Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal ta bildene, for i denne farten så kommer det til og bli for mange bilder
Men jeg må bare ha denne i profil med kalesjen nede, håper han tilgir meg det :-)
Men her kommer det en vi ikke har sett før, det er en Pontiac Catalina fra 1963. Her sitter det en V8 kalt Trophy med over 200 HK
Og her kommer Volvo-en med de lekre felgene, Volvo 142 De Luxe fra 1973
Se den rekken da og førstemann er American Motors Ambassador fra 1967 også kalt AMC
Tøffingen er neste med sin Volvo 142 fra 1973
En som vi har sett før dette også, Volvo PV 544 fra 1965
Neste kjenner vi også, Datsun 260Z fra 1974
Men nå holdt jeg på og gå glipp av en, det er Ford Mercury Montego fra 1972
Neste kjenner vi godt, det er Datsun Cherry 120A Fll Coupe fra 1976
Men her kommer det en som vi ikke har sett før, det er en Chevrolet Impala fra 1962. Det er vel dette som er en ekte raggarbil

◄ 1 2 3 4 ►

Søkefelt

Liste over sider

  • Om oss
    • Club Renault Norvège sponsorside
    • Pub Goelette
    • Trønder-Goeletten
    • Hva vi driver med
      • Andre nyheter
  • Turene våres
    • Turer med Renaultklubben
      • Våre private turer med Renault
      • Våres effekter
  • Renault gammel bil
    • Renault 6 veteranbil
      • Renault 6 TL mer informasjon
        • Spesielt interesserte
          • Renault 6 service turer
          • Besøk hos Autobjørn
          • Renault prosjekter
          • Brosjyrer og manualer Renault 6
            • Gamle blader fra Norge
              • Danske-Svenske-Finske blader
  • Renault ny bil
    • Renault Clio Sport Energy TCe 90 Dynamique
      • Clio råd og tips
      • Renault Clio service turer
      • Renault R-Link
  • Modell biler og tog
    • Fantasi verden
      • Fantasi verden tillegg
      • Råd & tips
  • Fugler og dyr
    • Knut kjøper biler
      • Knut og Morten – fugler, dyr og insekter
        • Morten sin fly side
          • Småfly galleri
          • Helikopter galleri
          • Store fly galleri
          • Luftballonger galleri
        • Stikkordet er viltkamera
          • Bekker og elver som Knut og Morten dokumenterer
            • Og her bare dokumenterer vi andre turer
              • Bygninger i Oslo
        • Historien om Skjærene
          • Er du nysgjerrig på Østensjøvannet?
            • Er du nysgjerrig på Botanisk hage?
        • Tina-mors Delfiner
          • Tina-mors Ugler
Drevet av WordPress